У яких випадках предмет закупівлі можна вважати новим
Новий предмет закупівлі: роз'яснення
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Згідно з частиною 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.
Проте, є випадки, коли замовник не може передбачити закупівлю та внести її до річного плану закупівель на початку року.
Очікувана вартість предмета закупівлі: що врахувати замовнику
Наприклад, неможливо передбачити такі ситуації:
- виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах;
- виділення додаткових коштів;
- перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель;
- коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині 5 статті 41 Закону № 922;
- розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі;
- інших подібних випадках
При цьому здійснення закупівель у зазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Вищевказані випадки є новим предметом закупівлі, тому замовникам спочатку необхідно визначитися з очікуваною вартість закупівлі → згрупувати товари, роботи чи послуги за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника → запланувати початок проведення закупівлі → обрати вид закупівлі, керуючись вартісними межами, які встановлені у статті 3 Закону № 922:
- конкурентні процедури – відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог; переговорна процедура (як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 Закону № 922);
- спрощена закупівля;
- договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Після цього можна затверджувати зміни до річного плану закупівель на 2022 рік, які підлягають оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня їх затвердження.
Варто пам’ятати! Відповідно до частини 10 статті 3 Закону № 922 замовникам забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених вказаним Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.
Також замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування Закону № 922, зокрема відкритих торги з публікацією англійською мовою.