У яких випадках предмет закупівлі можна вважати новим

UA RU
Автор
фахівець з публічних закупівель
Яким би вправним не був закупівельник, є ситуації, які він не може передбачити заздалегідь під час планування на наступний рік. Щоб не порушити вимог Закону та вберегтися від штрафів дізнайтеся, що таке новий предмет закупівлі для замовника

 

 

Новий предмет закупівлі: роз'яснення

Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Згідно з частиною 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.

Проте,  є випадки, коли замовник не може передбачити закупівлю та внести її до річного плану закупівель на початку року.

Очікувана вартість предмета закупівлі: що врахувати замовнику

Наприклад, неможливо передбачити такі ситуації:

  • виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах;
  • виділення додаткових коштів;
  • перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель;
  • коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині 5 статті 41 Закону № 922;
  • розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі;
  • інших подібних випадках

При цьому здійснення закупівель у зазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

Вищевказані  випадки є новим предметом закупівлі, тому замовникам спочатку  необхідно визначитися з очікуваною вартість закупівлі → згрупувати товари, роботи чи послуги за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника → запланувати початок проведення закупівлі → обрати вид закупівлі,  керуючись вартісними  межами, які встановлені у статті 3 Закону № 922:

 

Після цього можна затверджувати зміни до річного плану закупівель на 2022 рік, які підлягають оприлюдненню в  електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня їх затвердження.

Варто пам’ятати! Відповідно до частини 10 статті 3 Закону № 922 замовникам забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених вказаним Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.

Також замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування Закону № 922, зокрема відкритих торги з публікацією англійською мовою.

 



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді