В Україні створили Реєстр забороненого програмного забезпечення

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
КМУ затвердив Порядок формування та ведення переліку забороненого програмного забезпечення

В Україні створили Реєстр забороненого програмного забезпечення

КМУ ухвалив постанову від 22.10.2025 № 1335, якою затвердив Порядок формування та ведення відкритого переліку забороненого до використання програмного забезпечення та комунікаційного (мережевого) обладнання (даліПостанова № 1335; Перелік; Порядок).

Постанова № 1335, зокрема:

  • визначає чіткі процедури і критерії включення до Переліку; а також
  • регламентує механізми його оновлення та оприлюднення.

Формування та ведення Переліку здійснює Адміністрація Держспецзв’язку в електронній формі. Доступ до інформації, яка міститься в Переліку, буде безкоштовним, а сам Перелік буде оприлюднений на офіційному вебсайті Держспецзв’язку та Єдиному державному вебпорталі відкритих даних.

Це, зокрема:

  • забезпечить прозорість;
  • підвищиь рівень кіберзахисту; та
  • сприятиме безпечному використанню цифрових технологій в Україні.

Законодавчі зміни 2025 року, що має врахувати закупівельник

Порядок визначає чітку процедуру внесення до Переліку підсанкційного програмного забезпечення та обладнання на підставі:

  • застосування санкцій до фізичних або юридичних осіб відповідно до Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (даліЗакон про санкції);
  • міжнародних санкцій, що визнаються Україною, на підставі повідомлення від МЗС;
  • за рішенням суду.

Заборона на використання внесених до Переліку продуктів поширюється на:

  • об’єкти критичної інформаційної інфраструктури; а також на
  • системи, в яких обробляються державні інформаційні ресурси, службова та таємна інформація.

Порядок визначає й підстави для виключення з Переліку:

  • скасування чи зміна обмежувальних заходів відповідно до Закону про санкції;
  • скасування, внесення зміни до міжнародних санкцій (за повідомленням МЗС);
  • усунення технічних помилок під час внесення відомостей до Переліку; 
  • рішення суду.

Інформація про програмне забезпечення або обладнання, що підлягає включенню, виключенню або оновленню, передається до Держспецзв’язку відповідними органами протягом 5 робочих днів з моменту введення санкцій або отримання повідомлення від МЗС. Після цього Адміністрація Держспецзв’язку оперативно вносить зміни до Переліку.

Найближчим часом Держспецзв’язку підготує нормативну та технічну складову функціонування Переліку та запустить його в експлуатацію. Після цього органи, які відповідають за внесення пропозицій щодо наповнення Переліку, зможуть надавати пропозиції щодо його наповнення.

Джерело: офіційний сайт Держспецзв’язку

додаток

image57

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке конфлікт інтересів

Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
12810

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
17681

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
30921

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
9017

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
506

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді