Тендери: види в умовах воєнного стану

UA RU
Автор
консультант з публічних закупівель
Умови воєнного стану змінили особливості проведення тендерів в публічних закупівлях. Простими словами пояснимо, які види тендерів існують в Україні та коли замовники зобов’язані оголосити тендер для закупівлі

Що таке тендер

В Україні проводяться:

  • комерційні тендери;
  • публічні тендери.

Тендери у публічних закупівлях замовники проводять відповідно до:

Тендер — це...

Тендер – це конкурентна процедура закупівлі, яку проводять замовники, передбачені Законом № 922. За допомогою такої процедури замовник здійснює відбір найбільш економічно вигідної пропозиції серед учасників. Умови проведення тендеру замовник визначає в тендерній документації.

Види тендерів

Закон № 922 передбачає конкурентний відбір учасників через тендер за процедурами закупівлі:

  • відкритих торгів;
  • торгів з обмеженою участю;
  • конкурентного діалогу.

Отже законом передбачено три види тендерів. Однак на період дії воєнного стану замовники не можуть застосовувати усі ці тендери.

Тендерні закупівлі під час війни

На період воєнного стану в Україні Особливості № 1178 передбачають лише проведення таких конкурентних процедур:

1. Відкриті торги – основна процедура закупівлі (п. 10 Особливостей № 1178) Замовник зобов’язаний провести відкриті торги у разі закупівлі:

  • товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту) – на суму 100 тис. грн або більше;
  • послуг з поточного ремонту –на суму 200 тис. грн або більше;
  • робіт – на суму 1,5 млн. грн. або більше.

2. Відкриті торги з публікацією англійською мовою (п. 12-1 Особливостей № 1178).  Замовник має право провести відкриті торги з публікацією англійською мовою незалежно від вартості товарів, робіт, послуг, які придбаває. Під час проведення замовник має врахувати положення абзацу другого пункту 4, пунктів 19, 27, 43, абзацу дев’ятого пункту 44 та пункту 47 Особливостей № 1178.

Етапи проведення тендеру

Тендери проходять в такі етапи:

  1. оголошення про початок торгів;
  2. надання пропозицій;
  3. електронний аукціон і оцінка;
  4. розгляд пропозицій;
  5. підписання договору про закупівлю.

Під час проведення тендеру учасники можуть оскаржити дії та рішення замовника, що може затягнути процес закупівлі.

Порядок проведення тендеру

Порядок проведення тендеру в умовах воєнного стану визначено у пунктах 24-54 Особливостей № 1178.

Замовник проводить тендери шляхом використання електронної системи закупівель. Порядок проведення тендеру в умовах воєнного стану має свої особливості. Розглянемо їх детальніше.

Оголошення тендеру:

  • замовник оприлюднює оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
  • у разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника, така інформація може зазначатися як назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село) місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село), в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).

Проведення аукціону:

  • відкриті торги вважаються такими, що відбулися, навіть якщо пропозицію подасть хоча б один учасник. В такому випадку аукціон не проводиться, а тендер переходить на етап розгляду пропозиції;
  • для проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону повинно бути подано не менше двох тендерних пропозицій. Електронний аукціон проводиться електронною системою закупівель відповідно до статті 30 Закону;
  • за обґрунтованим рішенням замовника відкриті торги можуть бути проведені без застосування електронного аукціону.

Розгляд тендерних пропозицій:

  • замовник не формує протокол розгляду тендерних пропозицій;
  • замовник перевіряє учасника тендеру на наявність підстав визначених пунктом 47 Особливостей № 1178, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів;
  • замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі у випадках, передбачених пунктом 47 Особливостей № 1178.
  • під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
  • невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Укладення договору за результатами тендеру:

  • повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель;
  • замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю;
  • у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді