Оголошення про закупівлю: оприлюднення та внесення змін

UA RU
Автор
експерт, юрист, заступник начальника служби матеріально-технічного забезпечення ДП «МТП «Чорноморськ»
Як оприлюднити оголошення про проведення відкритих торгів та чи можна внести зміни до оголошення про закупівлю? Швидко дізнатись відповіді на ці запитання та впевнено працювати в ЕСЗ допоможе наша стаття

Щоб оприлюднити оголошення про закупівлю за процедурою відкритих торгів, потрібно врахувати положення пункту 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 24 Особливостей № 1178.

Розглянемо основні моменти, що стосуються інформації, яку має містити оголошення, та порядку її оприлюднення в електронній системі закупівель.

Оприлюднення оголошення відкритих торгів 

Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій оприлюднює в електронній системі закупівель:

  • оголошення про проведення відкритих торгів;
  • тендерну документацію.

Форма заповнення інформації для подальшого її оприлюднення залежить від обраного замовником майданчику для проведення процедур відкритих торгів.

Наразі електронна система закупівель передбачає наявність електронних полів для заповнення будь-якої інформації, яку має містити оголошення. Тож замовнику слід лише переконатись у технічній реалізації даних можливостей на обраному майданчику.

Оголошення про проведення відкритих торгів: зразок

Оголошення про закупівлю: як оприлюднити та внести зміни СКАЧАТИ

Інформація, яку має містити оголошення відкритих торгів

Яку саме інформацію має оприлюднити в оголошенні замовник? Згідно пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону, з урахуванням Особливостей № 1178.

Статтею 21 Закону передбачено, що оголошення має містити інформацію:

  1. найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
  2. назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
  3. кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
  4. очікувана вартість предмета закупівлі;
  5. строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
  6. кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
  7. умови оплати;
  8. мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції;
  9. розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
  10. дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону (не застосовується відповідно до Особливостей);
  11. розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях;
  12. математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування).

В оголошенні про проведення відкритих торгів може зазначатися інша інформація.

З урахуванням яких умов, визначених Особливостями, замовник може оприлюднювати оголошення та чи варто надавати в оголошенні всю інформацію, визначену статтею 21 Закону?

На період дії режиму воєнного стану безпека державних замовників та їх постачальників є пріоритетом, тож з метою приховування зайвої інформації, Особливостями передбачено можливість обрання замовником повноти інформації, що надається у публічний простір.

Відтак, законодавець п. 27 Особливостей визначив, що у разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника, така інформація може зазначатися як назва населеного пункту місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).

Протоколи УО для кожного етапу відкритих торгів

Крім того, замовникам не слід забувати про вимоги Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082 під час заповнення в оголошенні інформації про предмет закупівлі.

Щодо будь-якої іншої інформації, яку бажає надати в оголошенні замовник, електронна система закупівель через спеціалізовані майданчики надає можливість зазначення так званих «приміток».

Окремі замовники й досі додатково в електронну систему закупівель завантажують файл з інформацією про закупівлю, водночас такі дії є лише зайво витраченим часом, оскільки уважно заповнені електронні поля під час оприлюднення процедури закупівлі нададуть можливість замовнику сформувати та завантажити файл «Оголошення» в електронному вигляді безпосередньо в електронній системі закупівель.

Оголошення про закупівлю: оприлюднення та зміни

Внесення змін до оголошення про проведення відкритих торгів 

Замовникам слід бути уважними при плануванні закупівлі та оприлюдненні оголошення про публічну закупівлю, оскільки Законом не передбачено внесення змін до оголошення про проведення процедури закупівлі після його оприлюднення в електронній системі закупівель.

Відтак, інформація про кількість (обсяг) предмету закупівлі, стоки поставки, очікувану вартість, місце поставки тощо, зазначені в Оголошенні не можуть змінюватись після оприлюднення Оголошення. Такої думки дотримуються як органи державного фінансового контролю так і Мінекономіки, надаючи консультації з питань публічних закупівель.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді