Передплата періодичних видань: код ДК і вид закупівлі

UA RU
Автор
експерт, адвокат Адвокатської фірми «Єфімов та партнери»
Бути на «гребні хвилі» і в темі останніх подій замовникам публічних закупівель допомагають, зокрема, професійні періодичні видання. А щоб представники замовника могли вдосталь насолодитись закупленим товаром, а не «відбиватись» від звинувачень у неправомірному придбанні таких товарів роз’яснимо, як правильно закуповувати періодичні видання.


Суспільні відносини постійно змінюються. Нове приходить на заміну старому. Та що з небагатьох речей залишає незмінним – необхідність бути в курсі подій, відкриттів, досягнень. Саме ці знання не одне століття несуть періодичні видання і їх важливість для окремих прошарків суспільства не зменшується.

Передплата професійних видань на 2023 рік: у плані якого року відображати

Замовник у серпні 2022 року оформляє передплату професійних видань на 2023 рік. Для такої закупівлі він затвердив річний план закупівель на 2023 рік. Який орієнтовний початок проведення процедури закупівлі вказувати — серпень 2022 року чи січень 2023 року? Якщо в цьому році будуть інші придбання на 2023 рік, чи може замовник затверджувати зміни до річного плану?

Замовник планує закупівлі на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включає до річного плану закупівель (далі — річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднює в ЕСЗ протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього (ч. 1 ст. 4 Закону № 922).

Закупівлю замовник проводить відповідно до річного плану.

З огляду на це, планування закупівель замовники проводять безперервно впродовж року.

У Законі № 922 ми не знаходимо заборони проводити закупівлі до набрання чинності законом про держбюджет на відповідний рік, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінплану підприємства. Тому замовник, щоб забезпечити невідкладні потреби у товарах, роботах і послугах у наступному році, може наприкінці поточного року розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі. Таку позицію Мінекономіки щодо планування закупівель містить лист від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06.

Отже, у цій ситуації маємо виходити з того, за рахунок яких коштів замовник проводитиме оплату. Якщо оплату закупівлі передбачили з серпня 2022 року, йдеться про витрату коштів за річним планом 2022 року. Якщо ж оплату розпочнуть з січня 2023 року, то це вже кошти річного плану 2023 року, в якому слід вказувати початок процедури серпень 2022 року.

Якщо у замовника надалі збільшиться потреба в предметі закупівлі, інформацію про який він вже вніс до річного плану 2023 року, замовник зможе внести зміни до річного плану. У такому разі рішення про внесення змін до річного плану має бути обґрунтованим, УО замовника відображає його у протоколі та належно затверджує.

:

Як планувати закупівлю періодичних видань та які КЕКВ обрати

У публічних закупівлях все починається з річного плану. Саме відповідного до нього і здійснюється закупівля.

Нагадаємо, відповідно до ч.2 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у річному плані повинна міститися, зокрема така інформація:

  • назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
  • розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі;
  • код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів).

Саме до заповнення цих відомостей слід уважно підійти, адже, якщо потім тендерна документація/оголошення міститимуть, наприклад, інший код чи предмет закупівлі, є всі ризики не тільки оскарження процедури закупівлі, а й визнання укладеного договору недійсним.

Розпочнемо із визначення КЕКВ.

Звернімось до Економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11. А саме до коду 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар». Адже Мінфін у своїй Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету чітко зазначив, що під цим кодом можливі придбання або передплата періодичних, довідкових, інформаційних видань, в тому числі електронних, придбання та виготовлення підручників та книг (див. п. 2.2.1).

Предмет закупівлі для періодичних видань

Нагадаємо, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.

Саме тому Ваш предмет закупівлі і вказуватиметься як «газети», код 22210000-5.

Але Вам надана можливість (не обов’язок) визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр. Наприклад:

  • лот 1: Періодичні спеціалізовані видання, код 22211000-2;
  • лот 2: журнали, код 22213000-6.

Пам'ятайте, якщо буде невірно визначено предмет закупівлі, той же тендер може бути відмінено.

За якою процедурою можна закупити періодичні видання

Про що ще важливо згадати, то це про процедуру, за якою може здійснюватись закупівля.

Згадаємо про процедури Закону.

Відриті торги. Стаття 20 Закону називає цю процедуру основною. Тому і в нашому випадку вона допустима.

Торги з обмеженою участю. Вони застосовуються у разі потреби попередньої перевірки кваліфікації учасників шляхом проведення кваліфікаційного відбору та якщо оголошення про проведення торгів з обмеженою участю оприлюднюється стосовно очікуваної вартості закупівлі, що перевищує суму, еквівалентну:

  • для товарів і послуг — 133 тисячам євро;
  • для робіт — 5 150 тисячам євро.

Навряд у замовника виникне необхідність у попередній кваліфікації та бажання закупити періодичні видання на такі суми. Тому така процедура малоймовірна.

Конкурентний діалог. Має місце у разі неможливості визначити необхідні технічні, якісні характеристики (специфікації) робіт або визначити вид послуг і для прийняття рішення про закупівлю необхідно провести переговори з учасниками процедури закупівлі. Як бачимо, така процедура нас не стосується.

Спрощена процедура. Якщо вартість закупівлі сягає 50 і більше тис. грн, однак вона менше 200 тис. грн для товарів (послуг), а робіт – 1,5 млн грн для більшості замовників, то саме її і необхідно обрати.

Переговорна процедура закупівлі. Вона є винятком. І застосовується, зокрема, якщо:

  • було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій;
  • якщо товари можуть бути поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, наприклад, якщо існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності.

Отже, на вибір процедури закупівлі вливатимуть різні фактори. Закуповуйте, зокрема, улюблені фахові журнали цифрового видавництва "Експертус Держзакупівлі" та завжди залишайтеся серед лідерів у своїй професій.

Замовник у серпні 2022 року оформляє передплату професійних видань на 2023 рік. Для такої закупівлі він затвердив річний план закупівель на 2023 рік. Який орієнтовний початок проведення процедури закупівлі вказувати серпень 2022 року чи січень 2023 року? Якщо в цьому році будуть інші придбання на 2023 рік, чи може замовник затверджувати зміни до річного плану?

Замовник планує закупівлі на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включає до річного плану закупівель (далі річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднює в ЕСЗ протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього (ч. 1 ст. 4 Закону № 922).

Закупівлю замовник проводить відповідно до річного плану.

З огляду на це, планування закупівель замовники проводять безперервно впродовж року.

У Законі № 922 ми не знаходимо заборони проводити закупівлі до набрання чинності законом про держбюджет на відповідний рік, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінплану підприємства. Тому замовник, щоб забезпечити невідкладні потреби у товарах, роботах і послугах у наступному році, може наприкінці поточного року розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі. Таку позицію Мінекономіки щодо планування закупівель містить лист від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06.

Отже, у цій ситуації маємо виходити з того, за рахунок яких коштів замовник проводитиме оплату. Якщо оплату закупівлі передбачили з серпня 2022 року, йдеться про витрату коштів за річним планом 2022 року. Якщо ж оплату розпочнуть з січня 2023 року, то це вже кошти річного плану 2023 року, в якому слід вказувати початок процедури серпень 2022 року.

Якщо у замовника надалі збільшиться потреба в предметі закупівлі, інформацію про який він вже вніс до річного плану 2023 року, замовник зможе внести зміни до річного плану. У такому разі рішення про внесення змін до річного плану має бути обґрунтованим, УО замовника відображає його у протоколі та належно затверджує.

Зважайте під час планування закупівель також, що:



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді