КМУ схвалив новий Технічний регламент щодо вимог до палив моторних альтернативних

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
На українському ринку біопалива відбулися важливі зміни — КМУ схвалив новий Технічний регламент щодо вимог до палив моторних альтернативних

КМУ схвалив новий Технічний регламент щодо вимог до палив моторних альтернативних

Скачайте Єдиний закупівельний словник 021:2015

«Прийнятий Урядом Технічний регламент розроблений командою Держенергоефективності для імплементації вимог ряду Директив Європейського Союзу, що визначають стандарти якості пального та вимоги щодо скорочення викидів парникових газів», — зазначила Голова Держенергоефективності Ганна Замазєєва.

Увага: новий регламент визначає чіткі правила та вимоги до виробництва, умов обігу, маркування та контролю якості палив із підвищеним вмістом біокомпонентів (біодизелю або біоетанолу). Для дизельного палива це понад 7% біодизелю, для бензину — понад 10%.

Дія регламенту поширюється на моторні палива зі значним вмістом біокомпонентів:

  • для бензинових двигунів — бензини з вмістом біоетанолу понад 10% і до 50% (класи E20, E30, E40, E50);
  • для дизельних двигунів — дизельні палива з вмістом метилових та/або етилових естерів понад 7% і до 30% (класи B10, B20, B30).

Голова Держенергоефективності зауважила: «Важливо, що постанова «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до палив моторних альтернативних» набирає чинності через рік після опублікування, тобто є час повноцінно підготуватись. При цьому відповідальність за відповідність продукту встановленим нормам стає чіткою та однозначною».

Чи проводити заплановані закупівлі, якщо на рахунку немає коштів

Водночас дія регламенту не поширюватиметься на паливо, що використовується у:

  • державному резерві,
  • оборонній сфері; або для
  • внутрішніх технологічних потреб виробників, якщо таке паливо не реалізується на ринку.

Новий Технічний регламент встановлює обов’язкові норми щодо:

  • забезпечення відповідності палива технічним вимогам на всіх етапах виробництва, транспортування та зберігання;
  • маркування палива відповідно до встановлених позначень;
  • обов’язкового надання споживачам паспортів якості та декларацій про відповідність на вимогу;
  • відповідності показників якості нормам, визначеним у додатках до регламенту;
  • заборони використання небезпечних присадок, у тому числі свинцю, фосфору, заліза та інших компонентів, що негативно впливають на довкілля чи роботу двигунів.

Кожна партія палива, що надходить на ринок, має супроводжуватися паспортом якості з детальною інформацією про виробника, характеристики палива, результати випробувань та граничний строк зберігання.

Регламент передбачає дворівневий підхід до оцінки відповідності:

  1. Оцінка кожної партії — здійснюється виробником або імпортером із залученням призначеного органу чи внутрішнього органу виробника.
  2. Оцінка серійного виробництва — проводиться призначеним органом і включає аудит виробництва, перевірку технологій, якості сировини, кваліфікації персоналу, систем контролю та документації.

Увага: за результатами оцінки видаватиметься сертифікат відповідності строком на 2 роки, а також передбачені планові аудити — не рідше одного разу на 3 місяці. Контроль за дотриманням вимог регламенту здійснюватимуть органи державного ринкового нагляду. Суб’єкти господарювання будуть зобов’язані надавати технічну документацію для перевірки на вимогу контролюючих органів.

«Упровадження цього регламенту — це крок до сильнішого, екологічно відповідального ринку, меншої залежності від імпортних нафтопродуктів і послідовного виконання міжнародних зобов’язань України за Угодою про асоціацію з ЄС. Вдячна Уряду та Премʼєр-міністру Юлії Свириденко за підтримку змін, що закладають фундамент для прозорого та стабільного ринку біопалив в Україні», — наголосила Ганна Замазєєва.

Джерело: офіційний сайт Держенергоефективності

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
16855

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
30515

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8928

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
407

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
19501

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді