Попередня оплата в бюджетних установах 2025

Автор
консультант з публічних закупівель
Дізнайтеся, за яких умов бюджетна установа може встановити у договорі вимогу про попередню оплату за Постановою № 1070. Також ви дізнаєтеся про деякі підводні камені встановлення такої вимоги

Попередня оплата в бюджетних установах

Правила щодо попередньої оплати для бюджетних установ викладені у Постанові КМУ № 1070. Тому, встановлюючи такі умови у договорі, слід керуватися саме нею.

Увага! Вимога про попередню оплату не є обов’язком замовника, а встановлюється за його бажанням та в зв’язку із залученням певного специфічного предмету закупівлі.

Додаткова угода про зміни до договору щодо джерела фінансування

У пункті 1 Постанови № 1070 встановлено загальні предмети закупівлі та строк, протягом якого постачальник повинен виконати зобов’язання по отриманій попередній оплаті (авансу).

Попередня оплата в бюджетних установах

СКАЧАТИ ШПАРГАЛКУ

Попередньої оплата за бюджетні кошти: що врахувати у договорі

Обов’язково потрібно пам’ятати про пункт 6 Постанови № 1070, яким рекомендовано бюджетним установам укладати договори про закупівлю товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства з урахуванням такого:

  • нездійснення попередньої оплати виконавцям робіт, постачальникам товарів і надавачам послуг, якими порушено умови договорів щодо попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти, укладених із замовниками у мережі безпосереднього головного розпорядника бюджетних коштів. Тобто, із такими виконавцями, договори укладаються без застосування процедури попередньої оплати;
  • повернення після закінчення строку, визначеного у договорі про закупівлю товарів, робіт і послуг, виконавцями робіт, постачальниками товарів і надавачами послуг невикористаних сум попередньої оплати та застосування штрафних санкцій у разі невчасного повернення таких коштів. Тобто, всі невикористанні за цільовим призначенням виконавцями суми повертаються замовнику;
  • спрямування сум попередньої оплати за капітальними видатками та державними контрактами виконавцям робіт, постачальникам товарів і надавачам послуг (крім нерезидентів) на небюджетні рахунки, відкриті на їх ім’я в органах Державної казначейської служби у встановленому законодавством порядку, з подальшим використанням зазначених коштів виконавцями робіт, постачальниками товарів і надавачами послуг виключно з таких рахунків на цілі, визначені договорами про закупівлю товарів, робіт і послуг, з наданням підтвердних документів органам Державної казначейської служби для здійснення платежів.

Слід звернути увагу на те, що в Постанові зазначено, що в умовах воєнного стану дія абзацу другого пункту 6 цієї Постанови не поширюється на державних замовників у сфері оборони та військові адміністрації під час здійснення попередньої оплати відповідно до підпункту 5-1 Постанови КМУ № 169 від 28.02.2022 з урахуванням змін, внесених Постановами КМУ № 195 від 04.03.2022, № 290 від 16.03.2022. Крім того вимоги абзацу 2 пункту 6 не поширюються на придбання рухомого складу для перевезення пасажирів у рамках бюджетної програми «Оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів, будівництво та реконструкція об’єктів інфраструктури суб’єктів господарювання залізничного транспорту державного сектору економіки» згідно з Постановою КМУ № 517 від 19.05.2023 нездійснення попередньої оплати виконавцям робіт, постачальникам товарів і надавачам послуг, якими порушено умови договорів щодо попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти, укладених із замовниками у мережі безпосереднього головного розпорядника бюджетних коштів.

Попередня оплата в оборонних закупівлях

Для оборонних закупівель існує окрема постанова КМУ від 16.05.2023 № 494 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель службою державного замовника».

Попередня оплата за державними контрактами (договорами) здійснюється Службою державного замовника за погодженням з Міноборони в установленому бюджетним законодавством порядку на строк не більше 24 місяців у розмірі до 70 відсотків вартості товарів, робіт і послуг оборонного призначення.

Розмір та строк попередньої оплати, кількість платежів з попередньої оплати в межах зазначеного строку визначаються Службою державного замовника, виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом постачання товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, технічною спроможністю, циклом виробництва, та погоджуються Міноборони за визначеною ним формою.

4 таблиці + застереження щодо оприлюднення інформації про оборонні закупівлі

Спрямування сум попередньої оплати за державними контрактами (договорами) виконавцям робіт, постачальникам товарів і надавачам послуг (крім нерезидентів) на небюджетні рахунки, відкриті на їх ім’я в органах Казначейства, здійснюється в установленому законодавством порядку з подальшим використанням зазначених коштів виконавцями робіт, постачальниками товарів і надавачами послуг виключно з таких рахунків на цілі, визначені державними контрактами (договорами) про закупівлю товарів, робіт і послуг, з наданням органам Казначейства підтвердних документів для здійснення платежів на виконання відповідних державних контрактів (договорів). Після закінчення строку попередньої оплати невикористані суми попередньої оплати повертаються Службі державного замовника.



зміст

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді