Інформацію, яку замовники мають оприлюднити в електронній системі, визначає стаття 10 Закону про публічні закупівлі. Однак замовники також мають врахувати й інші положення Закону № 922 та положення Особливостей № 1178. До Особливостей неодноразово вносили зміни, які, зокрема стосувалися і інформації, яку замовник розміщує в ЕСЗ, та строків для її розміщення.
Електронна система закупівель вдосконалюється відповідно до змін законодавства про закупівлію. В електронному систему неодноразово додавали нові поля для заповнення, а також надавали можливість обмежити публічний доступ до певної інормації. Детальніше далі.
Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі
Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі КМУ затвердив своєю постановою від 11.06.2020 № 1082.
На підставі аналізу Порядку № 1082 можна вивести такі ключові настанови:
- інформація вважається оприлюдненою/розміщеною, якщо вона є в ЕСЗ в інтерактивному режимі реального часу;
- датою та часом оприлюднення/розміщення інформації в ЕСЗ є дата та час унесення та заповнення інформації через АРМ замовника, ЦЗО, учасника, постачальника, органу оскарження, органів держфінконтролю;
- після внесення інформації на майданчик та завантаження документів слід перевірити, чи з’явилися вони в ЕСЗ в інтерактивному режимі (тобто чи не стався якийсь збій), а також чи підтягнула система КЕП;
- замовник/ЦЗО/учасник/постачальник може вносити зміни до інформації, яку вже оприлюднено на вебпорталі, лише у випадках, передбачених Законом № 922;
- інформація про публічні закупівлі розміщується/оприлюднюється замовниками/ЦЗО / органами оскарження / органами держфінконтролю самостійно та безоплатно.
Іноді трапляється, що відомості, уведені в електронні поля ЕСЗ, не відповідають відомостям у завантажених документах. І тоді постає питання автентичності інформації, тобто її достовірності, дійсності, справжності.
Запам’ятайте! У разі зазначеної невідповідності автентичною буде та інформація, яку розміщено шляхом заповнення електронних полів (п. 3 Порядку № 1082)
Під час унесення та/або заповнення замовником інформації про публічні закупівлі через автоматизоване робоче місце може статися технічний збій.
Пояснимо, як діяти в такій ситуації.
Технічний збій під час оприлюднення інформації про закупівлі
Через технічний збій замовник може не встигнути вчасно розмістити та оприлюднити інформацію, що вважатиметься порушенням Закону про закупівлі. А за неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі службовим, посадовим, уповноваженим особам замовника загрожує штраф у розмірі 100 НМДГ згідно з частиною першою ст. 16414 КУпАП. 📑 Лист про підтвердження технічного збою в ЕСЗ Алгоритм дій за таких обставин прописано в пункті 6 Порядку № 1082.
Отже, якщо стався збій під час внесенні інформації через АРМ, технічну підтримку отримують:
- замовник, ЦЗО, учасник, постачальник — на авторизованому електронному майданчику, на якому вони вносили та заповнювали інформацію/документи;
- орган оскарження та органи держфінконтролю — від адміністратора.
За необхідності вони можуть виконати дії повторно відповідно до вимог та в межах строків, встановлених Законом № 922 (п. 6 Порядку № 1082).
Увага! Головне у правилі розміщення інформації під час технічного збою в системі є її розміщення не тільки повторно, а й відповідно до вимог та в межах строків, установлених Законом № 922 з урахуванням Особливостей № 1178
До того ж, замовнику варто письмово звернутися до електронного майданчика, ДП «Прозорро» та отримати відповідь-підтвердження технічної проблеми в ЕСЗ. У майбутньому, якщо аудитори складуть адмінпротокол про порушення (невчасне оприлюднення інформації про закупівлю) і справа дійде до суду, така відповідь допоможе замовнику довести, що причиною затримки стала неналежна робота системи, а не його вина.
- Чи оприлюднювати обґрунтування для закупівлі до 100 тисяч
- Коли оприлюднювати обґрунтування до звіту про договір, а коли ні
- Коли та як оприлюднювати звіт про виконання договору
- Чи публікувати додаткову угоду, якщо строк для оприлюднення минув
- Яку інформацію оприлюднювати, якщо закупили через запит пропозицій постачальників
Оприлюднення інформації про закупівлі у воєнний час
На час дії воєнного стану законодавець дозволив оприлюднювати певну інформацію неповністю в електронній системі закупівель.
А саме коли інформація, оприлюднення якої в ЕСЗ несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника товару (виконавця робіт, надавача послуг).
Зокрема інформація про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи) / місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може зазначатися як:
- назва населеного пункту місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи) / місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг); та/або
- назва населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).
Таке право виникає у замовника, коли він розміщує в ЕСЗ:
- оголошення відкритих торгів;
- договір договір про закупівлю та додатків до нього (за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу);
- повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю;
- звіт про виконання договору;
- інформацію за результатами закупівлі за пунктом 13 Особливостей.
Порядок функціонування електронної системи закупівель
КМУ своєю постановою від 24.02.2016 № 166 затвердив Порядок функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків.
Цей порядок встановлює:
- Основні завдання та функції адміністратора
- Основні вимоги та зобов’язання оператора електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика
- Вимоги до електронних майданчиків, авторизованих електронних майданчиків
- Діяльність та завдання комісії щодо розгляду питань діяльності електронної системи закупівель
- Авторизація електронних майданчиків
- Тестування для авторизації, підключення та відключення електронного майданчика
- Зміна оператора авторизованого електронного майданчика та/або доменного імені авторизованого електронного майданчика
- Зміна найменування та/або місцезнаходження оператора авторизованого електронного майданчика та/або найменування авторизованого електронного майданчика
- Скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика