Конкурентний діалог як форма тендерної закупівлі

UA RU
У публічних закупівлях є три конкурентні процедури — відкриті торги, торги з обмеженою участю та конкурентний діалог. За яких обставин замовник може закуповувати саме конкурентний діалог, які строки та умови проведення такої процедури — роз’яснюємо у статті.

Що таке конкурентний діалог

Конкурентний діалог — це одна із конкурентних процедур здійснення публічних закупівель.

Алгоритм проведення цієї процедури передбачено в розділі V Закону «Про публічні закупівлі», де зазначено, що застосовується вона за наявності однієї з умов:

  1. через складність предмета закупівлі (юридичні послуги, розробка інформаційних систем, програмного забезпечення, наукові дослідження тощо) замовник не може визначити вимоги до нього;
  2. для виконання договору про закупівлю потрібна розробка проєкту виконання робіт (надання послуг) або використання інноваційних технологій;
  3. за наявними техстандартами замовник не може визначити точну технічну специфікацію.

Увага! Якщо є готовий проєкт виконання або надання робіт/ послуг, то конкурентний діалог для їх закупівлі не застосовується.

Порядок проведення конкурентного діалогу

Власне процедура конкурентного діалогу складається з двох етапів:

Етап конкурентного діалогуОсобливості етапу
Перший етап

на підставі поданих тендерних пропозицій та в ході переговорів з учасниками замовник може сформулювати предмет закупівлі та предмету.

Другий етапучасники подають остаточні тендерні пропозиції, проводиться аукціон та визначається переможець.

Розглянемо детальніше кожен з етапів.

Замовник обрав залежно від очікуваної вартості закупівлі один із двох видів процедури:

  • конкурентний діалог;
  • конкурентний діалог з публікацією англійською мовою (у ситуації, коли очікувана вартість закупівлі становить понад 133 тис. євро для товарів та послуг і 5150 тис. євро для робіт).

Тепер можна публікувати оголошення про проведення конкурентного діалогу та переходити до першого етапу процедури.

1-ий етап конкурентного діалогу

Усім учасникам пропонується подати тендерні пропозиції. У них має бути інформація про відповідність учасників кваліфікаційним критеріям, установленим вимогам та опис рішення про закупівлю. Ціна не зазначається.

Увага! Замовник має відмінити торги, якщо до участі у процедурі закупівлі подано менш як три пропозиції.

Якщо ж подано три або більше пропозицій, починається їх розгляд на відповідність вимогам тендерної документації для першого етапу.

Після закінчення строку подання пропозицій вся інформація, зазначена в них, розкривається для публічного доступу, за винятком опису рішення про закупівлю, який розкривається лише замовникові.

Строк подання тендерних пропозицій для участі на першому етапі — не менше, ніж 30 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентного діалогу в ЕСЗ. Підстава — стаття 10 Закону про закупівлі.

Пропозиції оцінюються замовником, і за кожною з них приймається рішення: або про відхилення (з обґрунтуванням причини); або про допущення/запрошення до переговорів.

Оцінивши всі пропозиції та присвоївши відповідний статус кожній з них, замовник натискає в ЕСЗ кнопку «Сформувати протокол розгляду пропозицій».

Після того як сформовано протокол, замовник уже не може змінити статус будь-кого з учасників.

ЕСЗ самостійно розсилає повідомлення учасникам про запрошення до переговорів або про відхилення їхніх пропозиції.

Памятайте! У разі допущення до переговорів менше трьох учасників замовник має скасувати процедуру, зазначивши причину «До переговорів допущено менше трьох пропозицій».

Переговори ведуться офлайн (тобто не в ЕСЗ) з кожним учасником окремо. Водночас додатково можуть проводитися спільні обговорення з усіма учасниками.

Визначившись з вимогами до предмета закупівлі в ході переговорів, замовник:

  • уносить відповідні зміни до тендерної документації;
  • запрошує всіх учасників узяти участь у другому етапі конкурентного діалогу.

Нагадаємо, що учасники протягом 5 днів з дня формування та публікації протоколу розгляду пропозицій мають час на оскарження рішення допуску/недопуску до 2 етапу конкурентного діалогу. Тобто замовник має право оголосити про наступний етап лише після сплину цих п’яти днів.

2-ий етап конкурентного діалогу

Участь у цьому етапі беруть лише постачальники, запрошені замовником після проведення першого етапу.

Строк подання тендерних пропозицій на 2-ому етапі не може бути менше 15 днів з дня отримання запрошення взяти участь у другому етапі конкурентного діалогу.

Другий етап конкурентного діалогу проводиться за правилами процедури відкритих торгів:

  • «українських» — якщо вартість закупівлі менша за 133 тис. євро для товарів і послуг і 5 150 тис. грн — для робіт;
  • «європейських», тобто з публікацією англійською мовою — якщо вартість закупівлі перевищує зазначені межі.

І, нарешті, за результатами проведеного аукціону визначається переможець. З ним і укладається договір про закупівлю, як того вимагає Закон «Про публічні закупівлі».

Будьте уважні та дотримуйтесь вимог законодавства, адже за застосування конкурентного діалогу на умовах, не передбачених законом, передбачені штрафи.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді