Оприлюднення договору про закупівлю

UA RU
Автор
експерт, консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук
В яких випадках з урахуванням Особливостей та в які строки потрібно оприлюднювати договір про закупівлю — пояснюємо у статті

За результатами проведення процедури закупівлі замовник укладає договір та оприлюднює його в електронній системі закупівель (ЕСЗ). Саме укладений договір завершує процедуру закупівлі.

Розглянемо чи у всіх випадках, в період дії воєнного стану, замовник повинен оприлюднювати договори про закупівлю.

Замовники проводять закупівлі шляхом застосування:

  1. Відкритих торгів;
  2. Електронного каталогу у разі закупівлі товару;
  3. Укладання прямих договорів за наявності виняткових підстав;
  4. Укладання прямих договорів очікуваною вартістю менше встановлених меж для проведення відкритих торгів.

Судова практика: оприлюднення інформації про закупівлю

Публікація договору про закупівлю: умови

За результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно в ЕСЗ замовник оприлюднює договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону № 922 з урахуванням Особливостей.

У разі укладання замовником прямого договору на підставах, що передбачені пунктом 13 Особливостей, замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.

У разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпунктів 13, 15, 17, 18, 20, 21 цього пункту (крім договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону) замовник не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору розміщує в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, що автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель через 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні. Такими випадками є:

  • здійснюється закупівля товарів, робіт та послуг для/з будівництва, ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об’єктів:
    • критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури;
    • сектору систем життєзабезпечення критичної інфраструктури в рамках реалізації експериментального проекту відповідно до постанови КМУ від 07.02.2025 № 142 «Про реалізацію експериментального проекту щодо нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту, ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури» (Офіційний вісник України, 2025 р., № 20, ст. 1335) за договорами про закупівлю, які укладаються до 1 березня 2026 року;
  • здійснюється закупівля товарів, робіт і послуг для проведення заходів, спрямованих на забезпечення захисту об’єктів підприємств, установ та організацій електроенергетичного, ядерно-промислового, вугільно-промислового, нафтогазового комплексів та об’єктів критичної інфраструктури підсектору залізничного транспорту сектору транспорту і пошти, у тому числі для організації захисту їх працівників у частині будівництва, створення та облаштування об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, для відновлення зруйнованих або пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації таких об’єктів, а також для проведення першочергових аварійно-відбудовних робіт на об’єктах залізничної інфраструктури та ремонту тягового і рухомого складу;
  • здійснюється закупівля програмного забезпечення, засобів зв’язку, пристроїв та засобів мережевої безпеки та інших засобів захисту технічної та інформаційної інфраструктури Апаратом Ради національної безпеки і оборони України для забезпечення функціонування та розвитку Головного ситуаційного центру України у разі, коли інформація, що повинна бути оприлюднена в оголошенні про проведення відкритих торгів та/або в тендерній документації, є інформацією з обмеженим доступом або коли її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці;
  • здійснюється закупівля природного газу суб’єктом ринку природного газу, на якого КМУ відповідно до Закону України «Про ринок природного газу» покладено спеціальні обов’язки для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу;
  • здійснюється закупівля товарів, необхідних для проведення ремонту та відновлення техніки, на виконання договору про спільну діяльність, стороною якого виступає АТ «Укрзалізниця» та укладеного з метою підвищення обороноздатності держави на період дії правового режиму воєнного стану в Україні;
  • здійснюється закупівля товарів, робіт та послуг, необхідних для забезпечення будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, виконання мобілізаційних завдань (замовлень), заходів, пов’язаних з підготовкою і виконанням завдань територіальної оборони, виконання договорів, що містять інформацію з обмеженим доступом, якщо така закупівля здійснюється для нагальних потреб Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів, ДСНС, вищих військових навчальних закладів на їх запит з подальшою передачею таких товарів, робіт та послуг на облік запитувача. Запит Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів, ДСНС, вищих військових навчальних закладів погоджується (затверджується) їх уповноваженою службовою (посадовою) особою та повинен містити обґрунтування нагальності потреби у здійсненні закупівлі відповідно до вимог пункту 13 Особливостей;

Додатково, у разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпункту 21 пункту 13 Особливостей також розміщується запит, отриманий від Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів, ДСНС, вищих військових навчальних закладів.

Оприлюднення договору про закупівлю

Публікація договорів на Прозоро

В усіх випадках опублікування договору про закупівлю, що укладений за результатами проведення відкритих торгів, застосування електронного каталогу чи укладання прямого договору на підставах, передбачених пунктом 13 Особливостей, замовник може скористатися наступною умовою.

У разі коли оприлюднення договору в ЕСЗ інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом № 922 та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника, така інформація в договорі про закупівлю, який оприлюднюється в електронній системі закупівель, може зазначатися як назва населеного пункту місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).

Крім того, у разі укладення договору про закупівлю,

  • послуг з поточного ремонту,
  • робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації,
  • капітального ремонту об’єкта будівництва,
  • послуг з поточного ремонту з розробленням проектної документації,
  • робіт з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації,

замовник протягом 3-х робочих днів з дня його укладення оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, інформацію, визначену пунктом 10 частини першої статті 10 Закону, та обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей. У такому випадку замовник може не оприлюднювати інформацію, зазначену в договорі про закупівлю, про своє місцезнаходження та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та/або постачальника (виконавця робіт, надавача послуг).

У разі укладення договору про закупівлю товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, у звіті про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, зазначається така інформація:

  • найменування замовника;
  • назва предмета закупівлі;
  • ціна, зазначена в договорі про закупівлю.

У разі укладення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 Закону, до такого звіту додаються документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі.

Якщо замовник укладає прямий договір на суму, що не передбачає застосування відкритих торгів, то він не зобов’язаний публікувати такий договір. Втім, багато замовників все ж таки роблять це, зокрема у випадках, коли оприлюднюють звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ.

Як і коли оприлюднювати додаткову угоду в Прозоро

Оприлюднення договору про закупівлю до 50 тисяч

У разі здійснення закупівлі, вартість якої є меншою, ніж 50 тис. гривень, без використання ЕСЗ замовник не оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ.

Термін оприлюднення договору в Прозоро

Строк публікації договору про закупівлю: договір оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його укладення (п. 10 ч. 1 ст. 10 Закону № 922).



зміст

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді