Закупівля різних предметів закупівлі в одному договорі
Перш за все, щоб з’ясувати, чи є можливість закупівлі різних предметів закупівлі в одному договорі, необхідно визначитися з такими питаннями:
- що таке «договір про закупівлю», та які вимоги встановлюються до таких договорів згідно з Законом № 922;
- чи всі договори, укладені з урахуванням вимог Закону № 922, є «договорами про закупівлю»;
- в яких саме договорах можливо поєднати декілька предметів закупівлі.
Договір про закупівлю — господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару (п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону № 922).
Предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до статею 13 Закону № 922 процедурами закупівель визначено:
- відкриті торги;
- торги з обмеженою участю;
- конкурентний діалог;
- переговорну процедуру закупівлі.
Водночас у період дії воєнного стану з’явилась категорія закупівель за прямими договорами, зокрема на підставі пункту 13 Особливостей, що регулюються нормами для процедур закупівель. Такі договори завершуються оприлюдненням звіту про укладений договір в електронній системі закупівель.

- Що врахувати у закупівлі товарів за різними кодами ДК в одного постачальника
- Чи можна укласти один договір, предмет якого — товари з різними кодами ДК 021:2015
- Чи можна розмежовувати різні види предметів закупівлі за одним і тим самим кодом
- Чи можна використовувати один код ДК 021:2015 для закупівлі робіт і послуг з поточного ремонту
Чи може бути в одному договорі декілька кодів ДК
У річному плані закупівель та оголошенні про закупівлю вказується назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності).
Електронна система закупівель технічно не дозволяє вказати при оголошенні як процедур закупівель, так і звіту про укладений договір, більше ніж один код ДК (включаючи його номенклатурні позиції), укладання договору за декількома кодами — неможливе.
Тобто у цьому випадку це не вважатиметься закупівлею різних предметів закупівлі в одному договорі.
Чи можна в одному договорі декілька предметів закупівлі
Розглянемо ситуацію, коли в закупівлю товарів можуть бути включені послуги.
Товари – це продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
В роботах теж зазвичай присутні закупівлі товарів, зокрема матеріали та обладнання. Рідше така ситуація зустрічається при закупівлі послуг, але також наявна.
У цих випадках код ДК визначається за основним предметом закупівлі. Тобто при закупівлі товарів із супутніми послугами, вказуємо код ДК товару, що закуповується.
При закупівлі робіт зазначаємо код ДК за показниками другої - п’ятої цифр, що характеризує саме роботи, що здійснюватимуться.
Закупівля товарів за різними кодами — один договір чи ні
Дещо інша ситуація для закупівель, що не перевищують вартісні межі, що зобов’язують проводити відкриті торги.
Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару.
Все що менше цих меж дозволяє замовникам здійснювати закупівлю шляхом укладання прямого договору, що регулюється ГКУ та ЦКУ.
Відтак такі договори можуть містити декілька предметів закупівель, визначених за різними кодами ДК. Однак, вартість кожної складової за окремим кодом ДК не повинна перевищувати вартісні межі для відкритих торгів. В той же час, бажано, щоб загальна сума договору їх теж не перевищувала. Адже маємо судову практику, коли суди вважають, що вартісна межа для закупівлі визначається за ціною договору.
Пам'ятайте
- кожен код Єдиного закупівельного словника — окрема закупівля, щодо якої оприлюднюється інформація в річному плані відповідно до вимог ст. 4 Закону № 922.
- щодо кожного визначеного в договорі предмета закупівлі замовник має оприлюднити в електронній системі закупівель, відповідно до ст. 10 цього Закону, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Тобто, якщо замовник в одному договорі поєднує закупівлю чотирьох різних предметів — має бути оприлюднено чотири окремі звіти про закупівлю за кожним таким предметом. При цьому замовник зазначає реквізити одного і того самого договору. В кожному такому звіті замовник може визначити один предмет закупівлі, а в полях з інформацією про ціну зазначити вартість окремого предмета закупівлі, а не договору в цілому.
Якщо сума договору менше 50 тис грн, замовник може не оприлюднювати таку інформацію, адже відповідно до абз. 2 п. 11 Особливостей № 1178 у разі здійснення закупівлі, вартість якої є меншою, ніж 50 тис. гривень, без використання електронної системи закупівель замовник не оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Таким чином, при дотримані замовником вартісних меж та порядку оприлюднення інформації в електронній системі закупівель не буде порушенням законодавства укладання договору із зазначенням різних предметів закупівлі за різними кодами Єдиного закупівельного словника.