Якщо потреба у закупівлі товарів, робіт і послуг переноситься з поточного року на наступний

760

Запитання

Замовник у січні 2020 року провів відкриті торги на закупівлю миючих засобів очікуваною вартістю 320 000,00 грн. За результатами тендеру було зекономлено 30 000 грн. Але через те, що з березня місяця розпочався карантин і проведення санітарно-гігієнічних заходів в рази збільшилось закуплені миючи засоби закінчилися у вересні. Замовнику додатково виділити 60 000,00 грн на закупівлю миючих засобів до кінця 2020 року та заплановано на 2021 рік закупити миючих засобів, очікуваною вартістю 480 000, 00 грн. Чи може замовник укласти прямий договір на 30 000,00 зекономлених коштів на закупівлю миючих засобів на період поки буде проводитися спрощена закупівля на 60 000,00 грн, чи йому потрібно оголошувати закупівлю на усю суму 570 000,00 грн заплановану для закупівлі в 2020 і в 2021 роках?

Відповідь

Передумовою здійснення закупівель є планування. Тому, замовник має планувати закупівлю миючих засобів з огляду на наявну потребу та ситуацію з виділеними коштами.

Коли замовник на початку року проводив процедуру відкритих торгів він мав планувати закупівлю з огляду на річну потребу, що забезпечить організацію замовника миючими засобами протягом усього 2020 року.

⚡️ Закупівлі-2021: плануємо за новими вимогами

Зекономлені за результатами цієї процедури закупівлі 30 000,00 грн замовник може використати для закупівлі того ж предмета закупівлі за умови, що в нього обґрунтовано виникла додаткова потреба у збільшенні обсягу цього предмета закупівлі. Саме так і сталося у замовника в окресленій ситуації.

Відповідно до інформаційного листа Мінекономіки від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06 у разі, зокрема:

  1. виникнення нової чи додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити;
  2. виділення додаткових коштів;
  3. перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель;
  4. перерозподілу коштів зекономлених у разі зміни ціни договору про закупівлю в бік зменшення;
  5. перерозподілу коштів, які було заплановано на закупівлю іншого(их) предмету(ів) закупівлі або фінансування інших видатків,

замовник може вносити відповідні зміни до річного плану закупівель, шляхом створення нових та/або редагування/видалення існуючих рядків річного плану з інформацією про закупівлі.

Водночас, ураховуючи поняття “предмет закупівлі”, такий предмет закупівлі (у новоствореному чи відредагованому рядку річного плану) у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору і новим предметом закупівель.

Тому вид закупівлі для такого предмету закупівлі повинен визначатись замовником з урахуванням вартісних меж визначених Законом та з урахуванням категорії замовника.

При цьому зважаючи на те, що планування здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі, очікувана вартість такого предмету закупівлі зазначається замовником саме на момент внесення змін до річного плану, без урахування обсягів закупівель за аналогічним предметом закупівлі, які вже були здійснені у поточному році чи проводяться під час внесення змін в річний план.

Розраховувати очікувану вартість нового предмета закупівель замовник повинен з урахуванням положень Закону, які забороняють ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель.

Таким чином, якщо миючі засоби в організації замовника мали закінчитися орієнтовно до виділення додаткових коштів замовнику, він міг скористатися зекономленими коштами і укласти прямий договір на 30 000,00 грн. Якщо ж миючі засоби закінчилися в періоді, коли замовнику уже виділити додаткові 60 000,00 грн, то замовник повинен розрахувати наявну потребу у миючих засобах, що забезпечить їх до кінця 2020 року і у разі якщо така потреба буде більше ніж на 60 000,00 грн він може залучити зекономлені 30 000,00 грн. При цьому, замовник має обирати вид закупівлі з огляду на загальну суму потреби, тобто якщо потреба очікуваною вартістю 90 000,00 грн, то замовник має оголосити спрощену закупівлю на усю цю суму, а не укладати окремо прямий договір на 30 000,00 грн.

Що стосується закупівель на 2021 рік, то замовник спочатку повинен затвердити річний план на 2021 рік та визначити очікувану вартість та вид закупівлі.

Ураховуючи, що Закон не містить заборон щодо проведення закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України та затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану підприємства, замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного року) розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі.

При цьому, це буде закупівля на 2021 рік і якщо замовник діє в межах БКУ, то він має проводити її як окрему закупівлю, не прив’язуючись до закупівель 2020 року.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Поточний ремонт: код ДК і предмет закупівлі

Визначити код ДК поточного ремонту — складне завдання як для новачків, так і для досвідчених закупівельників. Щоб зробити все правильно, окрім закупівельного, потрібно знати ще й законодавство у сфері будівництва. Як проходить закупівля послуг з поточного ремонту, як визначити код ДК і предмет закупівлі — дізнайтеся зі статті
59276

Як провести закупівлю періодичних видань

Бути на «гребні хвилі» і в темі останніх подій замовникам публічних закупівель допомагають, зокрема, професійні періодичні видання. А щоб представники замовника могли вдосталь насолодитись закупленим товаром, а не «відбиватись» від звинувачень у неправомірному придбанні таких товарів роз’яснимо, як правильно закуповувати періодичні видання
6091

Визначення предмета закупівлі після квітневих змін

11 квітня набрали чинності зміни до порядку визначення предмета закупівлі. Щоб успішно провести закупівлю, замовнику насамперед потрібно точно визначити предмет закупівлі. Адже від цього залежить і вибір виду закупівлі, і якість закупленого, і уникнення поділу предмета закупівлі, а відповідно — і проблем. Що має знати закупівельник про порядок визначення предмета закупівлі — роз’яснює експерт
35546

ПДВ у публічних закупівлях

Проконсультуємо, що має знати уповноважена особа про ПДВ під час публічних закупівель. Дамо поради, як діяти під час оцінки пропозицій з ПДВ та без ПДВ, щоб не дискримінувати учасників
8858

Обгрунтування очікуваної вартості закупівлі: зразок та приклад заповнення

Законодавство не встановлює примірної форми для обгрунтування очікуваної вартості. Доможемо сформувати зразок обгрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі та не порушити вимоги Постанови № 710
14655