Що пропонують змінити в Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів

Міністерство економіки України оприлюднило проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів».
Про внесення змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів
Ілона Тарнопольська головний редактор експертно-правової системи «Експертус Держзакупівлі»
Ви щоденно стикаєтеся зі складними робочими ситуаціями. Ми ж – щоденно допомагаємо їх вирішувати. Тож заходьте в Систему, щоб швидко отримати рішення своєї ситуації

Проєкт постанови розроблено Міністерством економіки України з метою захисту вітчизняних виробників від недобросовісної конкуренції під час публічних закупівель, забезпечення розвитку власного виробництва товарів високої якості, безпечних, надійних й якісних, максимально ефективно побудованих виробничих процесів із оптимальним використанням ресурсів та мінімальним впливом на навколишнє середовище, а також з метою унеможливлення шахрайства під час процедури підтвердження локалізації та відповідно до листа Федерації роботодавців України від 18.04.2023 № 23-1-172. 

В Україні діє ДСТУ ISO 9001:2015, який є аналогом міжнародного стандарту ISO 9001.  ISO 9001 – це система управління якістю, сертифікація за якою гарантує, що підприємство може випускати продукцію на стабільному рівні якості та постійно його підвищувати. Робота за принципами ISO 9001 означає, що компанія контролює якість на виробництві. Це мінімізує ризик отримання продукції невідповідної якості та перетворює роботу з поліпшення якості на фундамент виробничого процесу.

Проєктом постанови передбачається внести зміни до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів в частині розширення переліку вимог до виробників товарів, зокрема, наявністю сертифіката відповідності системи управління якістю виробництва вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності та наявності у виробника колісних транспортних засобів сертифіката відповідності або сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу, у якому зазначено ідентифікаційний номер (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні та місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні.

З метою забезпечення контролю за дотриманням вимоги щодо локалізації товарів під час публічних закупівель пропонується інформування Держаудитслужбою Мінекономіки про встановлення ознак невідповідності.

Також проєктом постанови скасовується процедура щорічного підтвердження відповідності товару, включеного до переліку у попередні роки, критерію локалізації поточного року. Визначається щорічне подання заявок та відповідне щорічне формування переліку.

Зміни, що вносяться до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів:

  • пункт 5 доповнити абзацами такого змісту:
  • «виробники товарів мають сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданий акредитованим органом з оцінки відповідності;
  • виробники колісних транспортних засобів мають сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено ідентифікаційний номер (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні та місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні»;
  • пункти 8 і 9 виключити;
  • пункт 10 викласти в такій редакції:
  • «10. Перелік формується щороку за результатами автоматичного опрацювання поданих виробником заявок на веб-порталі. Запис про включення товару до переліку чинний протягом року, в якому була подана заявка»;
  • доповнити Порядок пунктами 131 і 132 такого змісту:
  • «131. Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
    Якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, замовник визначає в тендерній документації вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено ідентифікаційний номер (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні та місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено ідентифікаційний номер (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні та місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні;
    132. Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи під час проведення моніторингу процедур закупівель, особливості яких передбачені у пункті 61 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, у разі виявлення ознак невідповідності тендерної пропозиції учасника/переможця процедури закупівлі вимогам щодо ступеня локалізації, визначеним у тендерній документації, зазначає про це у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Держаудитслужба інформує Мінекономіки про встановлення таких ознак невідповідності»;
  • додаток 1 до Порядку після слів «що здійснюю гарантійне і післягарантійне обслуговування зазначеного товару» доповнити словами і цифрами:
  • «наявність сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності».

Джерело: постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів»

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
145

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2415

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
74

Приватизація комунального та державного майна в умовах воєнного стану

Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану
1200

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді