ДАСУ виявила завищену вартість капремонтів у закладах освіти та неефективне використання батьківських коштів

За результатами ревізії Управління освіти Чернівецької міськради аудитори виявили порушень на понад 3,6 млн грн.

Зокрема, під час ревізії встановлено, що кошти, які протягом 2020 року щомісячно батьки перераховували за харчування дітей в садочках, неповністю скеровувалися на придбання продуктів харчування, а акумулювалися на спецрахунку. При цьому витрати на суму 1,5 млн грн на придбання продуктів для харчування вихованців дитячих дошкільних установ проводилося за кошти загального фонду бюджету територіальної громади.

Також аудиторами під час дослідження документів  встановлено факти зміни цін у додаткових угодах без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку, у спосіб та на суму, які не відповідають порядку зміни ціни, визначеному у договорах (які є істотною умовою договорів). Зокрема, в актах приймання-передачі товарів та додаткових угодах до договорів збільшено ціну 1 куб. м природного газу та продуктів харчування без документального підтвердження коливання ціни. У результаті Управлінням освіти протягом жовтня 2020 року – грудня 2021 року недоотримано активів (природного газу та продуктів харчування) та понесено зайвих витрат бюджетних коштів на загальну суму 774,7 тис. гривень.

Крім того, виявлено порушення умов чотирьох договорів (на закупівлю меблів, дидактичного матеріалу, навчальних засобів) та Господарського кодексу України. Зокрема, Управлінням освіти не проводилося нарахування та стягнення пені та штрафних санкцій за несвоєчасну поставку товарів, через що бюджетом громади недоотримано доходів на загальну суму 810,8 тис. гривень.

Також допущені порушення при оплаті праці на 265,2 тис. грн внаслідок нарахування директору та 6 консультантам КУ «Міський центр професійного розвитку педагогічних працівників» безпідставно підвищених посадових окладів за педагогічні звання «старший вчитель» та «вчитель-методист», а також при використанні коштів на суму 129,8 тис. грн внаслідок закупівлі техніки та обладнання, яке відсутнє в переліках обладнання та спеціаліальних засобів, передбачених для оснащення інклюзивних класів та кабінетів.

Крім того, ревізією встановлено оплату завищеної вартості робіт з поточного та капітального ремонту закладів освіти, проведення оплати за комунальні послуги, спожиті сторонньою юридичною особою, втрату боржника у зобов’язанні через пропущення терміну позовної давності, витрати на проживання під час відрядження працівників без підтвердних документів та придбання необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, товарів, до вартості яких постачальниками зайво включено податок  на додану вартість, загалом на 168,1 тис. гривень.

Заходами, вжитими Управлінням під час ревізії та після її завершення, забезпечено відшкодування втрат на 1,6 млн грн. Матеріали контрольного заходу для відповідного реагування передано до правоохоронних органів.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7221

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5333

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати - роз’яснюємо у статті
11195

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді