Як застосовувати свіжі зміни у порядку закупівель у період воєнного стану — пояснює Мінекономіки

Мінекономіки пояснило чергові зміни, які КМУ вніс до Постанови № 169, – у листі від 22.04.2022 № 3304-04/16796-06. Як саме рекомендує діяти Мінекономіки – покажемо далі.

Як застосовувати свіжі зміни у порядку закупівель у період воєнного стану — пояснює Мінекономіки

⚡️ СПЕЦПРОЄКТ: ЗАКУПІВЛІ В ЧАС ВІЙНИ ⚡️

Як проводити закупівлі, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень

Постанова № 169 передбачає два способи проведення публічних закупівель, вартість яких не перевищує 50 тисяч грн.

Перший спосіб — замовник може провести закупівлю на суму до 50 тисяч грн із використанням ЕСЗ, у т. ч. електронних каталогів.

У такому разі закупівлі товарів, робіт і послуг в ЕСЗ слід проводити за порядком, який затверджує наказ ДП «ПРОЗОРРО» від 19.03.2019 № 10.

Якщо замовник використовує електронні каталоги для закупівлі товарів, він на власний розсуд може вибрати постачальника — сформувати замовлення в е-каталозі та укласти договір.

Другий спосіб — замовник для закупівлі на суму до 50 тисяч грн може не використовувати ЕСЗ.

У такому разі слід обов’язково дотримати принципів публічних закупівель.

Для таких закупівель не потрібно:

  • вносити інформацію до річного плану закупівель;
  • оприлюднювати в ЕСЗ звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Мінекономіки наголошує:

  • вартість закупівлі замовник визначає на момент, коли її проводить, з огляду на наявну поточну потребу.
  • предмет закупівлі замовник визначає за Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.

Предмет закупівлі, який замовник визначає для потреб воєнного стану за Постановою № 169, буде новим предметом окремого договору про закупівлю і новим предметом закупівель.

Переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг визначають своїми рішеннями, наприклад наказом чи розпорядженням, замовники, що проводять закупівлі. Із 14.04.2022 переліки та обсяги закупівель мають включати всі закупівлі, у т. ч закупівлі, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень.

Що врахувати, коли визначаєте строк дії договору про закупівлю

Договір про закупівлю замовники укладають відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України.

Договір є:

  • укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору (ст. 638 ЦК);
  • обов’язковим для виконання сторонами (ч. 1 ст. 629 ЦК).

Строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору (ч. 1 ст. 631 ЦК)

Отже, строк дії договору є його істотною умовою та погоджується сторонами.

Якщо замовник укладає договір про закупівлю, умови якого передбачають оплату за рахунок бюджетних коштів, він має враховувати вимоги БК.

Коли є можливість застосувати у договорі частину 3 статті 631 ЦК

У разі закупівель, вартість яких починається з 50 тисяч грн, сторони договору можуть встановити, що умови такого договору застосовують до відносин, що виникли між сторонами до набрання чинності Постановою № 169. Але винятково у випадку, якщо на цей момент у замовника за закупівлею предмета закупівлі, передбаченого договором про закупівлю, були наявні умови застосувати переговорну процедуру закупівлі за пунктами 2, 4, 5 частини 2 статті 40 Закону № 922 або наявні умови не застосовувати порядок проведення спрощених закупівель за пунктами 2, 4, 5 частини 7 статті 3 Закону № 922 (абз. 7 пп. 3 п. 1 Постанови № 169).

Отже, таку можливість замовник має винятково випадках, якщо були наявні умови, які передбачають укладання договору про закупівлю товарів, робіт або послуг, що можуть бути надані/поставлені/виконані тільки певним суб’єктом господарювання за відсутності альтернативи.

Рішення про це замовник ухвалює самостійно.

На який період поширюється дія положень Постанови № 169

Мінекономіки наголошує, що Постанова № 169 регулює окремі питання оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану.

Вона не поширюється на період після припинення чи скасування воєнного стану.

Коли оприлюднювати інформацію про закупівлю

За результатами закупівель вартістю від 50 тисяч гривень замовник/державний замовник оприлюднює в ЕСЗ:

  • звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель;
  • договір про закупівлю та всі додатки до нього.

Рішення щодо строку оприлюднення звіту, який не повинен перевищувати 20 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, замовник приймає самостійно.

Якими документами обгрунтовувати визнання тендеру таким, що не відбувся

Замовники, які розпочали процедури закупівлі до введення правового режиму воєнного стану в Україні і не мають можливості завершити такі процедури закупівлі у зв’язку з незалежних від них обставин, мають право визнати тендер таким, що не відбувся, — якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили. Підстава — частина 5 статті 32 Закону № 922.

У протоколі серед підстав для такого рішення слід вказати:

  • запровадження правового режиму надзвичайного стану відповідно до Указу Президента України «Про введення надзвичайного стану в окремих регіонах України» від 23.02.2022 № 63/2022;
  • введення в Україні правового режиму воєнного стану згідно з Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022.

Підготувала редакція Експертус: Держзакупівлі

Любі читачі, команда Експертус Держзакупівлі продовжує працювати
і надавати вам професійну підтримку.
Нагадуємо, що передплатникам
друкованної версії «Держзакупівлі»усі електронні матеріали зараз доступні без обмежень.

У разі, якщо ви читач порталу та вам потрібна консультація експерта
чи детальніша інформаційна підтримка, ви можете передплатити
наш електронний журнал «Держзакупівлі» зі знижкою 50%.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про обгрунтування підстави для здійснення закупівлі

Щоб закупити за прямим договором на підставі пункту 13, потрібно оформити обґрунтування підстави для закупівлі за цим пунктом у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа. Скачайте зразок від експертів системи «Експертус Держзакупівлі»
709

Запит пропозицій постачальників (запит ціни пропозицій) 2024

Запит пропозицій постачальників замовники вже давно використовують як альтернативу відкритим торгам для закупівлі товарів. За яких умов можна використовувати запит пропозицій постачальників та як діяти на кожному етапі такої закупівлі — розбираємо
36299

Службова записка на закупівлю

У статті розглянемо, у яких випадках складають службову записку на закупівлю. А також надамо зразок такого документа
10498

Інструменти та сервіси для закупівельника

Онлайн-інструменти закупівельника — це калькулятори й пошукові сервіси, які значно спростять вашу професійну рутину. Пропонуємо огляд найбільш затребуваних у закупівельній діяльності
8159

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді