⚡️ СПЕЦПРОЄКТ: ЗАКУПІВЛІ В ЧАС ВІЙНИ ⚡️
Як проводити закупівлі, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень
Постанова № 169 передбачає два способи проведення публічних закупівель, вартість яких не перевищує 50 тисяч грн.
Перший спосіб — замовник може провести закупівлю на суму до 50 тисяч грн із використанням ЕСЗ, у т. ч. електронних каталогів.
У такому разі закупівлі товарів, робіт і послуг в ЕСЗ слід проводити за порядком, який затверджує наказ ДП «ПРОЗОРРО» від 19.03.2019 № 10.
Якщо замовник використовує електронні каталоги для закупівлі товарів, він на власний розсуд може вибрати постачальника — сформувати замовлення в е-каталозі та укласти договір.
Другий спосіб — замовник для закупівлі на суму до 50 тисяч грн може не використовувати ЕСЗ.
У такому разі слід обов’язково дотримати принципів публічних закупівель.
Для таких закупівель не потрібно:
- вносити інформацію до річного плану закупівель;
- оприлюднювати в ЕСЗ звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Мінекономіки наголошує:
- вартість закупівлі замовник визначає на момент, коли її проводить, з огляду на наявну поточну потребу.
- предмет закупівлі замовник визначає за Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.
Предмет закупівлі, який замовник визначає для потреб воєнного стану за Постановою № 169, буде новим предметом окремого договору про закупівлю і новим предметом закупівель.
Переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг визначають своїми рішеннями, наприклад наказом чи розпорядженням, замовники, що проводять закупівлі. Із 14.04.2022 переліки та обсяги закупівель мають включати всі закупівлі, у т. ч закупівлі, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень.
Що врахувати, коли визначаєте строк дії договору про закупівлю
Договір про закупівлю замовники укладають відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України.
Договір є:
- укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору (ст. 638 ЦК);
- обов’язковим для виконання сторонами (ч. 1 ст. 629 ЦК).
Строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору (ч. 1 ст. 631 ЦК)
Отже, строк дії договору є його істотною умовою та погоджується сторонами.
Якщо замовник укладає договір про закупівлю, умови якого передбачають оплату за рахунок бюджетних коштів, він має враховувати вимоги БК.
Коли є можливість застосувати у договорі частину 3 статті 631 ЦК
У разі закупівель, вартість яких починається з 50 тисяч грн, сторони договору можуть встановити, що умови такого договору застосовують до відносин, що виникли між сторонами до набрання чинності Постановою № 169. Але винятково у випадку, якщо на цей момент у замовника за закупівлею предмета закупівлі, передбаченого договором про закупівлю, були наявні умови застосувати переговорну процедуру закупівлі за пунктами 2, 4, 5 частини 2 статті 40 Закону № 922 або наявні умови не застосовувати порядок проведення спрощених закупівель за пунктами 2, 4, 5 частини 7 статті 3 Закону № 922 (абз. 7 пп. 3 п. 1 Постанови № 169).
Отже, таку можливість замовник має винятково випадках, якщо були наявні умови, які передбачають укладання договору про закупівлю товарів, робіт або послуг, що можуть бути надані/поставлені/виконані тільки певним суб’єктом господарювання за відсутності альтернативи.
Рішення про це замовник ухвалює самостійно.
На який період поширюється дія положень Постанови № 169
Мінекономіки наголошує, що Постанова № 169 регулює окремі питання оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану.
Вона не поширюється на період після припинення чи скасування воєнного стану.
Коли оприлюднювати інформацію про закупівлю
За результатами закупівель вартістю від 50 тисяч гривень замовник/державний замовник оприлюднює в ЕСЗ:
- звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель;
- договір про закупівлю та всі додатки до нього.
Рішення щодо строку оприлюднення звіту, який не повинен перевищувати 20 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, замовник приймає самостійно.
Якими документами обгрунтовувати визнання тендеру таким, що не відбувся
Замовники, які розпочали процедури закупівлі до введення правового режиму воєнного стану в Україні і не мають можливості завершити такі процедури закупівлі у зв’язку з незалежних від них обставин, мають право визнати тендер таким, що не відбувся, — якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили. Підстава — частина 5 статті 32 Закону № 922.
У протоколі серед підстав для такого рішення слід вказати:
- запровадження правового режиму надзвичайного стану відповідно до Указу Президента України «Про введення надзвичайного стану в окремих регіонах України» від 23.02.2022 № 63/2022;
- введення в Україні правового режиму воєнного стану згідно з Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022.
Підготувала редакція Експертус: Держзакупівлі
Разом з експертом опануємо зміни в правовому полі, розкажемо, як підготувати та укласти договір про закупівлю, розберемо алгоритм закупівель за Постановою № 169. Бронюйте своє місце в онлайн-семінарі та отримайте професіну підтримку під час війни.
Любі читачі, команда Експертус Держзакупівлі продовжує працювати
і надавати вам професійну підтримку. Нагадуємо, що передплатникам
друкованної версії «Держзакупівлі»усі електронні матеріали зараз доступні без обмежень.
У разі, якщо ви читач порталу та вам потрібна консультація експерта
чи детальніша інформаційна підтримка, ви можете передплатити
наш електронний журнал «Держзакупівлі» зі знижкою 50%.