Переговорна процедура після двох відмін

UA RU
Вам двічі не вдалося провести відкриті торги й плануєте закупити за переговорною процедурою? Будьте обережні, адже за неправомірне проведення «переговорки» — штраф від 25 500 грн. Як підтвердити документально та правильно провести переговорну після відміни двох торгів 2021 роз’яснюємо у статті.

 

 


Переговорна процедура існує лише як виняток для замовника. Її можна застосувати тоді, коли існують підстави, передбачені частиною 2 статті 40 Закону № 922. Підтвердні документи залежать від того, яка саме підстава наявна у конкретному випадку.

За вибір процедури закупівлі відповідає тендерний комітет або уповноважена особа замовника. Вони можуть використати переговорну процедуру закупівлі тільки у виняткових випадках. У тому числі якщо тендер відмінили двічі з причини відсутності достатньої кількості учасників — усього чи окремих лотів.

Переговорна процедура крок за кроком

Для того, щоб правомірно запровадити переговорну процедуру закупівлі за цією підставою, розглянемо її правила детально.

Правило 1: змінювати предмет закупівлі заборонено

Визначати предмет закупівлі слід згідно з вимогами Закону № 922 та Порядку № 708, застосовуючи Єдиний закупівельний словник.

Приміром замовник закуповує послуги з організації гарячого харчування. Тендер на такі послуги скасували двічі. Після чого замовник збирається закупити за переговорною процедурою. Як визначити предмет закупівлі в такій ситуації?

Правило 2: змінювати технічні та якісні характеристики предмета закупівлі – не можна, інші характеристики змінювати правомірно лише з обґрунтуванням

Змінювати технічні та якісні характеристики предмета закупівлі не можна в жодному разі, як у другому тендері, так і в переговорній закупівельній процедурі.

При цьому Закон № 922 не зазначає ніяких обмежень щодо зміни очікуваної вартості та кількісних характеристик предмета закупівлі у цьому випадку.

Попри це, слід пам’ятати про:

  • Мету Закону № 922. Йдеться про забезпечення ефективної та прозорої закупівлі, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, боротьбу з проявами корупції тощо.
  • Принципи закупівель. Мова про максимальну економію та ефективність, неприпустимість корупції та зловживання.

Якщо у вас відсутня об’єктивна потреба у зміненні кількості предмета закупівлі та його очікуваної вартості у переговорній процедурі закупівлі, їх змінювати не варто. 

 

 

Правило 3: вимоги до учасника повинні бути такими ж, як під час першого тендеру

Якщо вимоги до учасника для переговорної процедури закупівлі будуть відрізнятися від передбачених у двох скасованих тендерах, вас чекають певні наслідки.

Орган оскарження може відмінити переговорну процедуру закупівлі.

Для правомірного проведення переговорної процедури закупівлі вимоги до учасників повинні залишатися незмінними.

Правило 4: обидва тендери повинні бути скасовані саме через відсутність достатньої кількості учасників, а не за іншою підставою

Проводити переговорну процедуру на підставі пункту 1 частини 2 статті 40 Закону № 922 можна лише тоді, коли процедура відкритих торгів не відбулася двічі, зокрема частково (за лотом), з причини відсутності достатньої кількості тендерних пропозицій, встановленої Законом № 922.

Зверніть увагу й не плутайте! Тендер скасовують через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій у тому разі, якщо для участі у відкритих торгах було подано менш ніж 2 пропозиції (абз. 2 п. 1 ч. 2 ст. 32 Закону № 922).

Якщо на торги прийде як мінімум 2 учасники й ви відхилите одного або ж обох, підстави для скасування тендеру вже будуть іншими:

  • допущення до оцінки менш як двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено згідно з частиною 3 статті 10 Закону № 922 (п. 2 ч. 2 ст. 32 Закону № 922);
  • відхилення всіх тендерних пропозицій за Законом № 922 (п. 3 ч. 2 ст. 32 Закону № 922).

 

Важливо! Якщо ви відмінили одну або обидві процедури закупівлі за вищезазначеними підставами, то вже не маєте права звернутися до переговорної процедури закупівлі.

Правило 5: підготуйте документи, які доводять, що скасування двох тендерів відбулося через відсутність допустимої кількості учасників

Для обґрунтування зазначеної підстави знадобляться:

  • два рішення тендерного комітету чи уповноваженої особи про відміну відкритих торгів;
  • два повідомлення про скасування торгів, опубліковані в електронній системі закупівель.

Попри те, що ЕСЗ у такій ситуації відміняє тендери автоматично, рекомендуємо оформлювати скасування протокольним рішенням. Всі рішення під час процедури повинні бути зафіксовані протокольно. Згідно з Законом № 922 у 2021 році відкриті торги організовує та проводить уповноважена особа або тендерний комітет замовника. Система просто виконує конкретні функції, що забезпечують проведення закупівель.

Переговорна процедура після відміни двох торгів: 6 ключових правилПам’ятайте! Якщо переговорна процедура використовується на умовах, непередбачених законом, вам загрожує як мінімум 25 500 грн штрафу.

Правило 6: інформацію про переговорну процедуру треба відобразити у річному плані

Закупівлі планують на підставі наявної потреби в товарах, роботах і послугах. Заплановані закупівлі неодмінно додають до річного плану. Таким чином, річний план закупівель обов’язково повинен містити інформацію щодо переговорної закупівельної процедури.

В річному плані закупівель вказуйте кожну нову закупівлю. Це слід робити навіть у тому випадку, якщо ви вже зазначали в ньому два попередні скасовані тендери. Відображувати у плані переговорну процедуру необхідно для дотримання частини 1 статті 4 Закону № 922.

Річний план та внесені до нього зміні потрібно оприлюднити в ЕСЗ впродовж 5 робочих днів з моменту затвердження.

 



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді