Мультилотова спрощена закупівля: що слід врахувати в роботі
Що таке спрощена мультилотова закупівля
Відповідно до п. 39 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» частина предмета закупівлі (лот) – визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної спрощеної закупівлі учасникам дозволяється подавати пропозиції.
Отже, мультилотова спрощена закупівля – це закупівля поділена на лоти за показниками, визначеними замовником.
Особливості спрощеної закупівлі по лотах
Під час проведення спрощеної закупівлі за лотами замовникам слід керуватися вимогами до порядку проведення спрощеної закупівлі, встановленому у ст. 14 Закону про публічні закупівлі. І хоча загальний алгоритм багатолотової спрощеної закупівлі такий, як у «класичної» спрощеної закупівлі, окремі її нюанси потребують додаткової уваги. Розглянемо ключові з них.
Як визначити предмет багатолотової спрощеної закупівлі
Предмет багатолотової спрощеної закупівлі, як і предмет будь-якої закупівлі, визначається відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок). Предмет закупівлі товарів і послуг відповідно до п. 3 цього Порядку визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 ч.1 ст.1 Закону № 922 та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника (ДК 2015).
Лоти (окремі частини предмета закупівлі) замовник може визначати за показниками четвертої-восьмої цифри Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Приклади поділу спрощеної закупівлі на лоти
Приклад № 1
Замовнику необхідно здійснити закупівлю товарів, а предмет закупівлі об’єднує категорії товарів, по яким у постачальників може бути спеціалізація.
Приміром, предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 15840000-8 «Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби» у разі необхідності можна поділити на лоти:
- лот № 1 - ДК 021:2015 - 15841000-5 «Какао» (для постачальників кондитерської сировини);
- лот № 2 - ДК 021:2015 – 15842000-2 «Шоколад та цукрові кондитерські вироби» (для постачальників готових кондитерських виробів).
Приклад № 2
Якщо замовнику необхідно придбати послуги за різним місцем їх надання. Приміром, при закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги» можна поділити предмет за об’єктами охорони:
- лот № 1 - ДК 021:2015 – 79713000-5 «Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони» (послуги охорони складських приміщень за адресою вул. Світла, 42);
- лот № 2 - ДК 021:2015 – 79713000-5 «Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони» (послуги охорони адміністративної будівлі за адресою вул. Незалежності, 12).
✔️ Як закуповувати послуги з охорони і що вимагати в ТД
Як правильно зазначити в річному плані
Очікувана вартість предмета закупівлі під час проведення мультилотової спрощеної закупівлі зазначається щодо всієї суми закупівлі. При цьому слід пам’ятати, що відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону № 922 у річному плані закупівель повинна міститись інформація про назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником. У разі ж поділу на лоти, такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів).
Оголошення мультилотової спрощеної закупівлі
Перш за все позначте в електронній системі закупівель, що це мультилотова закупівля. На різних майданчиках така відмітка реалізована по-своєму. Зокрема, це може бути кнопка з відповідним написом, поле для відмітки тощо.
Оголошення спрощеної закупівлі за лотами здійснюється відповідно до вимог, встановлених ст. 14 Закону № 922. Водночас при прийнятті рішення про поділ предмета закупівлі на лоти оголошення про проведення спрощеної закупівлі має містити інформацію, перелік якої встановлено ч. 3 ст. 14 щодо кожного конкретного лота. Саме технічна відмітка в ЕСЗ «Мультилотова закупівля» дозволить зазначати інформацію за кожним лотом окремо.
Крім того, замовники до кожного лота мають під час оголошення оприлюднити проєкт договору, або зазначити в оголошенні, що такий проєкт — єдиний для всіх лотів.
Інші особливості
Вимоги до учаників
Замовник може встановити загальні вимоги та спосіб їх підтвердження для всіх учасників, про що необхідно зазначити в оголошенні, або встановлювати окремі вимоги для учасників за кожним лотом.
Зважайте, що учасник має право подати лише одну пропозицію до кожного окремого лота. Тобто при наявності, наприклад 5 лотів, учасник може подати окремі пропозиції для участі у закупівлі як до одного лота, так і до двох, трьох,… п’яти.
Аукціон та відхилення учасників
Аукціон підчас спрощеної мультилотової закупівлі електронна система закупівель проводить по кожному лоту. Відтак провести кваліфікацію учасників та оцінити відповідність пропозицій вимогам оголошення замовник має щодо кожного окремого лота. Зважте, що підстави для відхилення пропозицій учасників наведені у ч. 13 ст. 14 Закону № 922, а інформацію про відхилення пропозиції необхідно оприлюднювати в ЕСЗ за кожним лотом.
Визначення переможця
Обрання переможця та укладання із ним договору здійснюється по кожному лоту окремо згідно з вимогами ст. 41 Закону про публічні закупівлі. Водночас, якщо переможцем за всіма лотами є один і той самий суб’єкт, замовник має право укласти один договір про закупівлю за умови, що така можливість була передбачена в оголошенні та проєкті договору. Таку позицію висловило Мінекономіки у листі від 02.08.2017 № 3304-06/26774-06.
Зверніть увагу! Такий договір слід оприлюднити під кожним лотом. Звітність про виконання такого договору про закупівлю проводиться також по лотам.
✅ Для вас цілу добу будуть відкриті статті, відеороз'яснення, зразки документів
Відміна мультилотової спощеної закупівлі
Замовник відміняє спрощену закупівлю у випадках, передбачених ч. 17 ст. 14 Закону про публічні закупівлі. Також така закупівля може бути відмінена автоматично електронною системою закупівель у випадках, визначених ч. 18 ст. 14 Закону № 922. Пам’ятайте, що спрощена закупівля може бути відмінена частково, тобто за лотом.
Отже, проведення «спрощенки» по лотам має свої особливості. З одного боку замовникам легше оголосити одну спрощену закупівлю за загальним предметом закупівлі, з іншого — поділ предмета закупівлі дозволить збільшити конкуренцію завдяки залученню малого бізнесу та невеликих підприємств.