Після моніторингу необхідно припинити зобов’язання за договором, але послуги вже надані: як діяти

2193

Запитання

Після моніторингу встановлено вимогу щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Пропонують зробити це шляхом припинення зобов'язань за договором. Проте, постачальником вже надані послуги. Чи потрібно за них платити і як?

Відповідь


Так, за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок.

Уважно проаналізуйте констатуючу частину свого висновку. Якщо згодні з допущеним порушенням — вживаєте дії, аби його усунути. Якщо ж не згодні, врахуйте: недостатньо лише зазначити в ЕСЗ, що не погоджуєтеся з висновком.

4 кроки, щоб вчасно оскаржити висновок про результати моніторингу

Закон № 922 чітко визначає дії органу Держаудитслужби, коли замовник:

  • не усунув визначене у висновку порушення, що призвело до невиконання ним вимог, що передбачені у Законі № 922;
  • не оскаржив висновок до суду.

У такому разі за результатами моніторингу орган Держаудитслужби після того, коли закінчиться строк на оскарження висновку до суду, вчиняє дії щодо притягнення до адмінвідповідальності за порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Отже, ваші дії: ви маєте або усунути порушення, що містить висновок, або оскаржити такий висновок до суду.

Тому, коли не згодні з інформацією, яку аудитори виклали у висновку, скористайтеся правом оскаржити висновок до суду. Зробіть це протягом 10 р. дн. з дня, коли аудитори оприлюднили його в ЕСЗ. Зафіксуйте в ЕСЗ факт:

  • оскарження — протягом наступного робочого дня з дня, коли оскаржили висновок до суду;
  • відкриття провадження у справі та номер такого провадження — протягом наступного робочого дня з дня, коли отримали інформацію про відкриття провадження.

Зважайте на судову практику, що склалася у справах щодо оскарження.

Під час розгляду справ суди керуються принципом пропорційності з огляду на співмірність між порушенням, яке допустив замовник, та засобом його усунення, який визначили аудитори. Якщо суд встановить, що коли замовник усуне виявлені недоліки у запропонований у висновку спосіб, тобто розірве договір постачання, це призведе до порушення прав та інтересів третьої особи, він може визнати такі дії непропорційними порівняно з виявленими недоліками і, відповідно, скасувати висновок аудиторів.

Тож, якщо у висновку аудитори вимагають розірвати договір, а ви не згодні з цим, оскаржуйте висновок до суду.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

Які повноваження перевіряльників⚡️Як оправильно взаємодія з аудиторами⚡️Дії замовника після рішення органів контролю⚡️Відповідальність: за що і скільки

обгрунтування очікуваної вартості

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15844

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44219

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7744

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5724