Прокурори повідомили про підозри сімом посадовцям комунальних підприємств столиці та приватному підприємцю. За даними слідства, під час проведення ремонтів доріг і благоустрою в Києві вони причетні до розтрат бюджетних коштів на суму понад 3,2 млн грн. Схеми охоплювали завищення вартості матеріалів, подвійні табелі обліку праці та фіктивні акти виконаних робіт. Один із епізодів пов'язаний із модульними будинками для постраждалих від війни

«Замовник → підрядник → субпідрядник»: правове регулювання
Київська міська прокуратура наголошує, проведення ремонтних робіт на дорогах та шляхопроводах Києва залишається сферою, де постійно фіксують розтрату бюджетних коштів.
Зокрема, прокурори Подільської, Дніпровської та Голосіївської окружних прокуратур Києва спільно зі слідчими поліції повідомили про підозри керівникам комунальних підприємств, які або розтратили бюджетні гроші, або, як в одному з випадків, вирішили, що за роботу мають заплатити їм, а не на рахунки підприємства.
Відтак, підозри отримали 7 посадових осіб, серед них:
- заступниця начальника відділу мостів та шляхопроводів управління капітального будівництва КК «Київавтодор». Підозрювана погодила завищену ціну на пісок, що використовували для протиаварійних робіт мосту Метро через р. Дніпро, внаслідок чого за нього переплатили понад 900 тис грн. Дії посадовиці кваліфіковано за ч.5 ст. 191 КК України;
- начальники КП ШЕУ Голосіївського, Святошинського, Деснянського районів, а також в.о. начальника КП ШЕУ Солом’янського району та виконроб КП ШЕУ Дарницького району. Підозрювані залучили підлеглих працівників до проведення ремонту вул. Кирилівської (Подільський район), водночас робітникам підписували табелі робочого часу за основним місцем роботи в їхніх районах, де вони в той час не перебували. Внаслідок цього на оплату праці безпідставно витратили понад 1,6 млн грн. Дії посадовців кваліфіковано за ч.4 ст.191, ч.1 ст.366 КК України;
- начальник КП ШЕУ Дніпровського району. Під час облаштування дороги та озеленення території замовника 340 тис грн за ці роботи перерахували не комунальному підприємству, а в кишені посадовців ШЕУ. Підозрюваний у свою чергу підписав акти виконаних робіт, згідно яких роботи комунальників оцінено всього у 10 тис грн. Його дії кваліфіковано за ч. 5 ст. 27 ч. 3 ст. 368, ч. 1 ст. 366 КК України.
Прокуратура також відслідковує і спроби заробити зайві гроші на допомозі тим, хто втратив житло. Зокрема, прокурори повідомили про підозру керівнику столичного приватного підприємства, яке на замовлення благодійного фонду облаштовувало фундаменти, септики та водопровід для модульних будинків с. Мощун Київської області. Це тимчасове житло для людей, які залишилися без своїх осель через збройну агресію рф. Вартість проведених робіт завищили на 470 тис грн. Дії підозрюваного кваліфіковано за ч. 1 ст. 209, ч. 1 ст. 366, ч. 4 ст. 191 КК України.
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі