Закупівля шляхом запиту ціни постачальників двічі не відбулася - чи можна укласти прямий договір з постачальником?

Міністерство економіки України у своєму листі від 08.10.2021 № 3304-04/49219-06 надало відповідь на питання: чи можна укласти прямий договір з постачальником та оприлюднити звіт про договір, укладений без використання електронної системи закупівель, у разі якщо закупівля шляхом запиту ціни постачальників двічі не відбулася?

☝️ Планування закупівель ➤ Навчання ➤ Сертифікація

Закупівля шляхом запиту ціни постачальників двічі не відбулася - чи можна укласти прямий договір з постачальником?

Виходячи з норм Закону, у разі якщо вартість предмета закупівлі товару дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини першої статті 3 Закону, то для замовника передбачено два способи закупівель: або шляхом застосування спрощених закупівель, або шляхом застосування електронного каталогу.

Своєю чергою, правилами здійснення закупівель через електронний каталог, визначеними Порядком формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822 (далі - Порядок), передбачено, зокрема, що відбір постачальника шляхом запиту ціни пропозицій постачальників здійснюється для закупівлі товару, вартість якого дорівнює або перевищує 50 тис. гривень та є меншою, ніж 200 тис. гривень, для замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 Закону, та меншою, ніж 1 млн. гривень для замовників, визначених пунктом 4 частини першої статті 2 Закону.

При цьому ані Закон, ані Порядок не містять обмежень щодо кількості проведення повторних відборів постачальника шляхом запиту ціни пропозицій у разі, якщо такий запит було відмінено/двічі відмінено замовником, зокрема через відсутність пропозицій постачальників. У такому разі рішення про доцільність повторного застосування запиту ціни пропозицій приймається замовником самостійно.

Натомість з огляду на те, що застосування електронного каталогу є альтернативою спрощеним закупівлям та оскільки спроби застосувати запит ціни пропозицій можуть бути невдалими через їх відміну, то замовник може застосовувати спрощені закупівлі. І лише в разі, якщо було двічі відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників та за умови, що предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника не відрізнялися від тих, що були визначені замовником в оголошенні про спрощену закупівлю, замовник має право здійснити закупівлю без застосування порядку проведення спрощених закупівель, встановленого Законом, на підставі пункту 1 частини сьомої статті 3 Закону.

Джерело: Лист Міністерства економіки України від 08.10.2021 № 3304-04/49219-06


УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
157

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2425

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
77

Приватизація комунального та державного майна в умовах воєнного стану

Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану
1201

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді