Фахівець з публічних закупівель — 2022 ✔️ПРОКАЧАТИ СЕБЕ
Згідно аналізу регуляторного впливу у законопроекті пропонується внести ряд змін ідеологічного характеру, а саме:
- підвищити поріг з 200 тисяч гривень до 500 тисяч гривень для здійснення замовниками закупівель товарів та послуг шляхом застосування процедур закупівель;
- запровадити можливість проведення замовниками процедури відкритих торгів для укладання зарезервованих контрактів;
- регламентувати здійснення закупівель для боротьби з COVID-19 із застосуванням порядку проведення спрощених закупівель та/або з використанням електронного каталогу;
- запровадити практику подання замовниками інформації про країну походження товару, яка буде зазначатися замовником у звіті про виконання договору про закупівлю;
- надати можливість централізованим закупівельним організаціям проводити спрощені закупівлі;
- регламентувати організацію процесу здійснення замовниками закупівель, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень;
- надати право замовникам, які зобов’язані здійснювати через централізовану закупівельну організацію закупівлю товару, вартість якого є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1-3 частини першої статті 3 Закону, самостійно здійснювати закупівлю таких товарів з використанням електронного каталогу;
- визначити обов`язок подання замовниками інформації про ціну за одиницю товару щодо кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі з метою відстеження зміни вартості номенклатурних позицій предмета закупівлі з моменту укладення договору про закупівлю та протягом його виконання.
Також за результатами практики застосування суб’єктами сфери публічних закупівель положень Закону виникла необхідність у вдосконаленні наступних існуючих механізмів в Законі:
- перегляд ознак для замовників з метою однозначного трактування положень Закону;
- визначення аномально низької ціни електронною системою закупівель виключно за результатами проведеного електронного аукціону;
- уточнення переліку оприлюднення інформації в річному плані щодо виду закупівлі, а також інформації про закупівлю, яку замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель;
- регламентація діяльності адміністратора електронної системи закупівель на рівні Закону;
- зазначення замовником у тендерній документації переліку формальних помилок, що затверджується Уповноваженим органом, без необхідності їх опису та надання прикладів;
- можливість продовження учасником процедури закупівлі строку дії своєї тендерної пропозиції з власної ініціативи у зв`язку із продовженням строків проведення закупівлі через оскарження процедур закупівель;
- з метою недопущення дискримінації учасників-нерезидентів замовники від таких учасників можуть вимагати виключно передбачені законодавством країни їх реєстрації документи, які подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції;
- встановлення єдиного підходу до механізму відхилення та відміни конкурентних процедур, переговорної процедури закупівлі, а також спрощеної закупівлі;
- перегляд підстав для відмови в участі в процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону з метою посилення контролю за закупівлями та зменшення ризиків зловживань (як учасників, так і замовників);
- оприлюднення в електронній системі закупівель суб’єктом оскарження/замовником рішення суду щодо рішення органу оскарження, прийнятого за результатами розгляду скарги, що було оскаржене суб’єктом оскарження/замовником до суду, протягом 10 робочих днів з дня набрання рішенням суду законної сили;
- самостійне здійснення закупівель товарів та послуг замовниками, які зобов’язані здійснювати закупівлі через централізовану закупівельну організацію, із застосуванням переговорної процедури закупівлі у разі відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена;
- перегляд випадків коли умови договору про закупівлю можуть відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури (у разі зміни найменування без зміни ідентифікаційного коду в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань замовника та/або переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі).
Проект Закону та аналіз його регуляторного впливу оприлюднено на офіційному вебсайті Мінекономіки в мережі Інтернет www.me.gov.ua в розділі “Обговорення проектів документів”.
Зауваження та пропозиції до зазначеного проекту Закону Мінекономіки приймає впродовж 1 місяця з дати оприлюднення проекту на адресу:
Міністерство економіки України
01008, Київ, вул. Грушевського, 12/2
або на адресу електронної пошти: [email protected]
Державна регуляторна служба України
01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11
або на адресу електронної пошти: [email protected]
Джерело: Міністерство економіки України
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.