АМКУ затвердив важливі нормативно-правові акти

30 листопада 2023 року Антимонопольним комітетом України затверджено Порядок звільнення від відповідальності за вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій та Порядок врегулювання у справах про антиконкурентні узгоджені дії суб’єктів господарювання та зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку.

АМКУ затвердив нормативно-правові акти

Чорний список Антимонопольного комітету

Порядок звільнення від відповідальності за вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій

Після громадського обговорення та погодження із зацікавленими міністерствами та відомствами проєкту Порядку звільнення від відповідальності за вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій АМКУ на своєму засіданні прийняв розпорядження про затвердження документа.

В Порядку, зокрема, враховано:

  • пропозиції Асоціації правників України та Національного агентства запобігання корупції щодо вимог до інформації та доказів, що подаються заявниками, які мають намір шляхом співробітництва з органами Антимонопольного комітету отримати звільнення від штрафів за участь в антиконкурентних узгоджених діях;
  • пропозиції Асоціації правників України в частині запровадження нижньої межі зменшення розміру штрафів для різних категорій заявників, критеріїв додатковї цінності наданих заявниками доказів, можливості повернення наданих заявниками доказів у випадку відкликання заяви;
  • пропозиції НАЗК уточнити поняття припинення участі в антиконкурентних узгоджених діях, виключити процедуру особистого вручення заяви уповноваженій особі Комітету, посилити гарантії конфіденційності відомостей про заявників до прийняття рішення у справі.

Вдосконалення процедури звільнення від відповідальності за антиконкурентні узгоджені дії для суб’єктів господарювання, що співпрацюють з органами Комітету з метою викриття та розслідування таких правопорушень, має сприяти підвищенню ефективності застосування цього інструменту виявлення таємних картельних змов, що широко та успішно використовується органами захисту конкуренції ЄС, США, Японії, Південної Кореї.

Оновлений порядок застосування процедури звільнення від відповідальності забезпечує прозорі та чіткі умови та підстави для суб’єктів господарювання, на яких вони можуть отримати, як повне звільнення від відповідальності за співробітництво з органами Комітету, так і часткове зменшення штрафу.

Він, зокрема:

  • впроваджує можливість часткового зменшення штрафу за співробітництво з органами Комітету;
  • надає можливість застосування процедури звільнення від відповідальності до ініціаторів узгоджених дій, при цьому залишається неможливим її застосування до суб’єктів господарювання, які примушували інших суб’єктів господарювання до участі в антиконкурентних узгоджених діях;
  • деталізує, підвищує прозорість та правову визначеність процедури звільнення від відповідальності;
  • впроваджує консультації щодо інформації та документів, які є необхідними для подання та розгляду відповідної заяви.

Порядок врегулювання у справах про антиконкурентні узгоджені дії суб’єктів господарювання та зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку

За результатами громадського обговорення, зокрема, враховано пропозицію Асоціації правників України стосовно оптимізації строків надання відповідей на запити інформації в межах процедури врегулювання.

Процедура врегулювання у справах є важливим інструментом державного правозастосування конкурентного законодавства у ЄС. Прийняття акту має сприяти прискоренню розслідувань АМКУ порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Процедура врегулювання у справах надасть можливість суб’єктам господарювання, що вчинили порушення, отримати зменшення розміру штрафу на 15%, за співпрацю з Комітетом у вигляді визнання, припинення порушення та усунення його наслідків. Порядок врегулювання у справах деталізує процедури та умови, на яких суб’єкт господарювання може отримати зменшення розміру штрафу, підвищує прозорість та правову визначеність.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15874

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44235

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7753

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5737

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді