Проєкт Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо вдосконалення інструментів протидії порушенням у сфері закупівель»

У Верховній Раді України зареєстровано проєкт Закону № 10090-1, метою якого є забезпечення прозорого здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, які забезпечують максимальну економію та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Адмінвідповідальність за процедурні порушення закупівель

Коли давати учаснику 24 години на виправлення помилок

Так, законопроєктом №10090-1 від 12.10.2023 передбачено:

1. Внести до Кодексу України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122) такі зміни:

  • у частині третій статті 38 слова «частинами третьою - шостою статті 164- 14 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення» замінити словами «частинами другою - восьмою статті 164-14 цього Кодексу, може бути накладено протягом двох років з дня його виявлення, але не пізніше трьох років з дня його вчинення»;
  • статтю 164-14 викласти в такій редакції: «Стаття 164-14. Порушення законодавства про закупівлі:
  • Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; встановлення розміру забезпечення тендерної пропозиції що перевищує межі, визначені законом; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону; порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; порушення строків розгляду тендерної пропозиції», – тягнуть за собою попередження.
  • Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом шести місяців було піддано адміністративному стягненню за порушення передбаченого частиною першою цієї статті, – тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі; порушення строків оприлюднення тендерної документації; неоприлюднення інформації про закупівлі; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції, –тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
  • Дії, передбачені частиною третьою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за порушення передбаченого частиною третьою цієї статті, – тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
  • Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни – тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
  • Дії, передбачені частиною п’ятою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за порушення передбаченого частиною п’ятою цієї статті, – тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від трьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
  • Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом, – тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
  • Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом – тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

2. Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня його опублікування.

3. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:

  • забезпечити прийняття та приведення своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
  • забезпечити прийняття та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Джерело: проєкт Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо вдосконалення інструментів протидії порушенням у сфері закупівель» № 10090-1 від 12.10.2023

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7183

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5311

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати - роз’яснюємо у статті
11165

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді