Державні аудитори Хмельниччини провели перевірку закупівель контейнерів для сміття та палива Гуменецькою сільською радою на суму понад 1,8 млн гривень.
Постачальник безпідставно включив до вартості товару (контейнерів для збирання побутових відходів) суму податку на додану вартість без підтвердження статусу платника податку (анулювання реєстрації). Незаконні дії постачальника спричинили збитки на суму 141 тис. грн. На сільську раду покладено відповідальність за організацію претензійно-позовної роботи для стягнення коштів у дохід місцевого бюджету.
Також аудитори дослідили, що у процесі виконання договору про закупівлю дизельного палива та бензину при внесенні змін до істотних умов порушено вимоги п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до заяви постачальника сторони досягли згоди збільшення ціни за одиницю товару на відсоток коливання ціни товару, що перевищив документально підтверджений уповноваженою організацією індекс коливання ціни товару на ринку. Водночас не дотримано виконання умови пропорційності (збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку). Відтак під час застосування розрахунку відсотків зміни у наступній додатковій угоді неправомірно завищено ціну та занижено кількість товару. Встановлене фінансове порушення повністю усунуто під час перевірки.
Джерело: офіційний сайт ДАСУ
Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
Після проведення моніторингу закупівель орган Держаудитслужби (далі — орган ДАС) склав висновок про порушення замовником законодавства, а він з цим не згоден? Тоді замовник має право оскаржити таке рішення. Як та у який строк це можна зробити? На що звернути увагу при підготовці доказової бази?
Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2023 році? Аналіз вимог аудиторів допоможе не допускати порушень, коли складаєте тендерну документацію. А розуміння позиції аудиторів, які проводять моніторинг закупівель, знадобиться, коли виправлятимете помилки на етапі проведення моніторингу та захищатиметеся під час оскарження вимоги Державної аудиторської служби