Погоджено пропозицію Мінсоцполітики щодо експериментальних закупівель за кошти позики, наданої Міжнародним банком

Погоджено пропозицію Мінсоцполітики щодо реалізації з 15 серпня 2023 р. по 31 серпня 2024 р. експериментального проєкту проведення закупівель товарів і робіт за кошти позики, наданої Міжнародним банком реконструкції та розвитку відповідно до Угоди про позику N 8404-UA (Проект «Модернізація системи соціальної підтримки населення України») між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 09.07.2014, через електронну систему закупівель.

Schkola1.png

Станьте слухачем Вищої школи Закупівельника,

щоб швидко опановувати всі закупівельні зміни в умовах воєнного стану

Так, згідно Порядку реалізації експериментального проєкту проведення закупівель товарів і робіт за кошти позики, наданої Міжнародним банком реконструкції та розвитку відповідно до Угоди про позику № 8404-UA (Проєкт «Модернізація системи соціальної підтримки населення України») між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 9 липня 2014 р., через електронну систему закупівель, затвердженого постановою КМУ від 4 серпня 2023 р. № 803:

1. Метою експериментального проєкту є:

  • підвищення конкуренції;
  • ефективності проведення закупівель;
  • забезпечення економії фінансових ресурсів;
  • оптимізація видатків на оплату консультаційних послуг у сфері закупівель;
  • відпрацювання механізму закупівель за правилами Міжнародного банку реконструкції та розвитку в державній установі  «Професійні закупівлі»;
  • надання Мінекономіки практичних інструментів для подальшого реформування системи електронних закупівель.

2. Учасниками експериментального проєкту є Мінсоцполітики, Мінекономіки, Мін’юст та державна установа «Професійні закупівлі».

3. Проведення закупівель товарів і робіт в рамках реалізації експериментального проєкту здійснюється за процедурами конкурсних закупівель згідно з «Правилами закупівель Світового банку для позичальників фінансування інвестиційних проєктів» (четверте видання від листопада 2020 р.) з урахуванням принципів, установлених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», через державну установу «Професійні закупівлі» на підставі договору про закупівлю.

4. Винагорода державній установі «Професійні закупівлі» за організацію та проведення закупівлі відповідно до пункту 4 цього Порядку становить 0,5 відсотка суми договору про закупівлю.

5. Мінсоцполітики подає державній установі «Професійні закупівлі» документи, якими визначається потреба у проведенні процедури закупівлі товарів і робіт із зазначенням мети закупівлі та використання/застосування відповідних товарів і робіт, інформації про кількість, місце постачання, умови оплати, джерела фінансування, а також іншу інформацію, необхідну для проведення процедури закупівлі та укладення за її результатами договору про закупівлю.

6. Мінекономіки забезпечує методологічну підтримку реалізації експериментального проєкту та реалізацію в електронній  системі  закупівель процедури закупівель за кошти донорів.

7. Державна установа «Професійні закупівлі» здійснює:

  • проведення попередніх ринкових консультацій, необхідних для визначення технічних та інших характеристик предмета закупівлі, що  відповідає потребам, визначеним Мінсоцполітики; 
  • визначення очікуваної вартості предмета закупівлі;
  • формування тендерної документації/документації конкурсних торгів, розроблення проєкту договору про закупівлю;
  • організацію, проведення тендерів/закупівель в інтересах Мінсоцполітики;
  • листування з учасниками, підготовку роз’яснень та відповідей на запити учасників; 
  • підготовку змін до тендерної документації/документації конкурсних торгів;
  • оцінку поданих тендерних/конкурсних пропозицій та підготовку звіту з оцінки тендерних/конкурсних пропозицій відповідно до вимог Міжнародного банку реконструкції та розвитку;
  • інформування Мінсоцполітики про оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю/надсилання звіту з оцінки тендерних/конкурсних пропозицій для укладення договору про закупівлю;
  • надання послуг з інформаційно-консультаційного супроводу для укладення договору про закупівлю з переможцем проведеного тендеру;
  • представництво інтересів Мінсоцполітики під час розгляду скарг щодо процедур закупівель;
  • погодження документів, що стосуються закупівель, безпосередньо з Міжнародним банком реконструкції та розвитку в порядку, визначеному «Правилами закупівель Світового банку для позичальників фінансування інвестиційних проєктів», через програмне забезпечення STEP.

8. Державна установа «Професійні закупівлі» подає Мінсоцполітики звіт про оцінку тендерних/конкурсних пропозицій для затвердження та укладення договору про закупівлю.

9. У разі виникнення спорів, пов’язаних із міжнародними конкурсними торгами (зокрема, але не обмежуючись, спорів, пов’язаних з виконанням або розірванням договорів, укладених за результатами таких торгів) із закупівлі товарів і робіт за кошти позики, наданої Міжнародним банком реконструкції та розвитку відповідно до Угоди про позику № 8404-UA (Проєкт «Модернізація системи соціальної підтримки населення України») між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 9 липня 2014 р., такі спори повинні передаватися на розгляд компетентному суду України відповідно до законодавства України у випадках, коли суб’єктами правовідносин за договорами є резиденти України, а у випадках виникнення спірних відносин з нерезидентами України, представництво інтересів Мінсоцполітики покладається на Мін’юст в межах наданих повноважень. Під час укладення договорів з нерезидентами України Мінсоцполітики в обов’язковому порядку погоджує арбітражне застереження з Мін’юстом.

Джерело: постанова КМУ від 4 серпня 2023 р. № 803

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Укладаємо прямий договір з монополістом

Особливості дозволяють укласти прямий договір, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. У тому числі, якщо контрагент займає монопольне становище на ринку. Пояснимо, як підтвердити документально підставу для укладення прямого договору з монополістом
1400

Прямий договір: як провести закупівлю без порушень

У яких випадках сьогодні можна укладати прямий договір за Особливостями? Коли звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, публікувати обов'язково, а коли — ні? Детально у статті
81450

Відсутність конкуренції з технічних причин: як провести закупівлю на 2025 рік

Відсутність конкуренції з технічних причин — це одна з законних підстав для укладання договору про закупівлю без застосування конкурентних видів закупівель. Але таку відсутність замовник має підтвердити документально. Як це зробити, роз’яснює експерт.
13328

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді