Зміни в Порядку проведення інспектування Держаудитслужбою - які нові обов'язки бюджетників

Набули чинності зміни до Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою та її міжрегіональними територіальними органами, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. № 550 (далі – Порядок №550)

Schkola1.png

Станьте слухачем Вищої школи Закупівельника,

щоб швидко опановувати всі закупівельні зміни в умовах воєнного стану

Зазначені зміни внесені постановою Кабінету Міністрів України  №1123 від 08.10.2022 та № 1237 від 04.11.2022 року, які оприлюднені в «Урядовому кур'єрі». 

До найголовніших змін можна віднести:

  • запроваджено електронний документообіг під час проведення ревізії в бюджетних установах;

  • більш детально врегульовані відносини щодо проведення зустрічної звірки;

  • урегульовані відносини щодо вимоги та надання об’єктом контролю документів при проведенні ревізії;

  • більш детально врегульовані відносини щодо надання пояснень посадовцями об’єкту контролю;

  • збільшені терміни щодо реалізації результатів ревізії;

  • скасоване обов’язкове інформування правоохоронних органів про результати ревізії, а за результатами позапланової ревізії, яка проведена у ході кримінального провадження, вимога про усунення виявлених порушень, не надсилається.

Більш детальний опис змін у проведенні ревізій

  • Додано визначення:
  • додатків до акта ревізії – це документи, які містять інформацію про фінансово-господарську діяльність об’єкта контролю, інші документи та інформацію, які підтверджують зміст акта ревізії;

  • об’єкт зустрічної звірки – це юридичні особи, які мали правовідносини з об’єктом контролю та/або залучалися для виконання договірних відносин із об’єктом контролю, та/або юридичні особи, товари, роботи, послуги яких використовувалися для виконання цих договірних відносин;

  • матеріали ревізії – це акт ревізії з додатками до акта ревізії та інші документи, отримані за результатами проведення або реалізації результатів ревізії.
  • Уточнені наступні поняття:
  • зустрічна звірка – це метод документального та фактичного підтвердження в об’єкта зустрічної звірки виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з’ясування їх реальності та повноти відображення в обліку об’єкта контролю;

  • об’єкт контролю – це підконтрольна установа та її відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також суб’єкт господарювання незалежно від форми власності, який не віднесено Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі – Закон) до підконтрольних установ та у якого здійснюється державний фінансовий контроль на підставі судового рішення, ухваленого у кримінальному провадженні.
  • Організація та проведення ревізій:
  • у разі потреби зміни періоду, що підлягає ревізії, такі зміни здійснюються після відповідних до змін до плану проведення заходів державного фінансового контролю, та нове направлення держаудитору, не оформлюється. А Програма ревізії надається на вимогу керівника об’єкта контролю.

Які нові обовязки бюджетників під час ревізій

Керівник об’єкта контролю зобов’язаний, за вимогою держаудитора надати документи необхідні для проведення ревізії. Надання таких документів здійснюється у строк, який визначає держаудитор у вимозі про надання документів.

Письмові пояснення надаються на ім’я держаудитора, який проводить ревізію, із зазначенням дати.

Держаудитори надають перелік питань:

  • особисто під розписку керівнику або головному бухгалтеру об'єкта контролю;

  • через канцелярію;

  • рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням.

У разі ненадання письмових пояснень протягом трьох робочих днів з дня отримання працівником об’єкта контролю переліку питань, цей факт зазначається в акті ревізії.

Нові розділи у порядку проведення ревізій

Додано новий розділ, який визначає особливості проведення ревізії у відокремлених підрозділах без статусу юридичної особи. Здебільшого механізм проведення заходів державного фінансового контролю у таких підрозділах схожий зі звичайною ревізією, але є певні особливості:

  • за результатами ревізії відокремленого підрозділу складається ДОВІДКА з окремих питань програми ревізії об’єкта контролю в частині діяльності цього відокремленого підрозділу, у двох примірниках;

  • керівник та інші посадові особи відокремленого підрозділу ознайомлюються з довідкою, підписують її та протягом двох робочих днів повертають органу державного фінансового контролю, який проводив ревізію відокремленого підрозділу;

  • у разі наявності заперечень щодо змісту довідки про проведення ревізії відокремленого підрозділу такі заперечення надаються керівником відокремленого підрозділу керівнику об’єкта контролю, який приймає рішення щодо їх включення у заперечення до акту ревізії. Окремо, заперечення відокремленого підрозділу не розглядаються.

Додано новий розділ, який визначає особливості складення документів в електронній формі та проведення ревізій за документами, складеними в електронній формі.

З більшості пунктів Порядку №550 видалено слово «Письмово». Виключно письмовий обмін інформацією, залишається при документообігу з посадовими особами об’єктів контролю, якім необхідно надати письмові пояснення та при взаємодії з правоохоронними органами та іншими органами влади.

Також, у Порядку №550 з’явилось  посилання Закони України «Про інформацію», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».

Нагадаємо, що Державна аудиторська служба України та її міжрегіональні територіальні підрозділи перейшли на електронний документообіг з 2021 року.

 До головних особливостей використання електронного документообігу під час ревізії можна віднести:

  • у разі неможливості підписання електронного документа, шляхом накладення електронного підпису, створюється та підписується ідентичний електронному документу на папері у тій кількості примірників, яка передбачена для відповідного типу документа Порядком №550;

  • передбачено, що надання держаудиторам документів на електронних носіях здійснюється разом з описом вкладених документів у строк, який зазначається держаудиторами  у вимозі про надання документів;

  • електронна копія електронного документа та візуальне подання електронного документа на папері, мають бути засвідчені об’єктом контролю у порядку, встановленому законом.

Джерело: офіційний сайт Держаудитслужби

 

 

 

 

 

 

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15874

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44231

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7752

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5736

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді