Завищення очікуваної вартості закупівлі: що це і як з цим боротися

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Штучне завищення очікуваної вартості закупівлі в умовах попередньої змови потенційного постачальника та посадових осіб замовника з метою незаконного збагачення є одним з різновидів корупційних ризиків в закупівлях.

☝️ Секрети планування закупівель у великого замовника

Завищення очікуваної вартості закупівлі: що це і як з цим боротися

Можна виділити наступні чинники завищення як різновиду корупційного ризику:

  • Дискреційні повноваження щодо розрахунку очікуваної вартості закупівлі
  • Недостатній розподіл обов’язків з планування закупівель, відсутність систем внутрішнього контролю
  • Недоброчесність посадових осіб

НАЗК пропонує наступні заходи щодо усунення або мінімізації завищення очікуваної вартості як одного з корупційних ризиків:

  • Моніторинг цін при здійсненні закупівель відповідальним структурним підрозділом замовника, який ініціює закупівлю, з обов’язковим наданням результатів моніторингу у складі обґрунтування необхідності внесення закупівлі до Річного плану Використання аналітичних модулів для моніторингу цін
  • Використання Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Мінекономіки № 275
  • Розробка внутрішньої політики закупівель, яка передбачає детальну регламентацію прав та обов’язків відповідальних осіб замовника щодо планування закупівель, систему внутрішнього контролю та розподілу функцій, яка виключає концентрацію повноважень у межах одного підрозділу (особи)
  • Проведення замовником попередніх ринкових консультацій при плануванні закупівель та організації їх проведення для аналізу ринку, у тому числі отримання рекомендацій та інформації від суб’єктів господарювання відповідно до ч. 4 ст. 4 ЗУ «Про публічні закупівлі»

За матеріалами НАЗК

Завищення очікуваної вартості закупівлі: що це і як з цим боротися
НАТАЛІЯ ЗАЄЦЬ,консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ
Закупівельне законодавство забороняє змінювати істотні умови договору. Зміни можливі лише у виняткових випадках. Дізнайтеся, коли та як вносити зміни до істотних умов договору?

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

Статті за темою

Усі статті за темою

Як застосувати критерій оцінки вартості життєвого циклу

Вартість життєвого циклу — це не лише ціна товару, а й витрати на його використання, обслуговування та утилізацію. Вартість життєвого циклу закупівлі дає змогу закуповувати економно в довгостроковій перспективі. Пояснимо, коли варто застосовувати вартість життєвого циклу закупівлі та як її розраховувати
1524

Роз'яснення до Постанови № 710

З метою ефективного використання державних коштів, Уряд прийняв Постанову № 710, якою затвердив заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для низки замовників. У статті розглянемо, хто має дотримуватися положень Постанови № 710 та як це зробити
3447

ПДВ у публічних закупівлях

Проконсультуємо, що має знати уповноважена особа про ПДВ під час публічних закупівель. Дамо поради, як діяти під час оцінки пропозицій з ПДВ та без ПДВ, щоб не дискримінувати учасників
9477

Обгрунтування очікуваної вартості закупівлі: зразок та приклад заповнення

Законодавство не встановлює примірної форми для обгрунтування очікуваної вартості. Доможемо сформувати зразок обгрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі та не порушити вимоги Постанови № 710
15109

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді