Завищення очікуваної вартості закупівлі: що це і як з цим боротися

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Штучне завищення очікуваної вартості закупівлі в умовах попередньої змови потенційного постачальника та посадових осіб замовника з метою незаконного збагачення є одним з різновидів корупційних ризиків в закупівлях.

☝️ Секрети планування закупівель у великого замовника

Завищення очікуваної вартості закупівлі: що це і як з цим боротися

Можна виділити наступні чинники завищення як різновиду корупційного ризику:

  • Дискреційні повноваження щодо розрахунку очікуваної вартості закупівлі
  • Недостатній розподіл обов’язків з планування закупівель, відсутність систем внутрішнього контролю
  • Недоброчесність посадових осіб

НАЗК пропонує наступні заходи щодо усунення або мінімізації завищення очікуваної вартості як одного з корупційних ризиків:

  • Моніторинг цін при здійсненні закупівель відповідальним структурним підрозділом замовника, який ініціює закупівлю, з обов’язковим наданням результатів моніторингу у складі обґрунтування необхідності внесення закупівлі до Річного плану Використання аналітичних модулів для моніторингу цін
  • Використання Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Мінекономіки № 275
  • Розробка внутрішньої політики закупівель, яка передбачає детальну регламентацію прав та обов’язків відповідальних осіб замовника щодо планування закупівель, систему внутрішнього контролю та розподілу функцій, яка виключає концентрацію повноважень у межах одного підрозділу (особи)
  • Проведення замовником попередніх ринкових консультацій при плануванні закупівель та організації їх проведення для аналізу ринку, у тому числі отримання рекомендацій та інформації від суб’єктів господарювання відповідно до ч. 4 ст. 4 ЗУ «Про публічні закупівлі»

За матеріалами НАЗК

Завищення очікуваної вартості закупівлі: що це і як з цим боротися
НАТАЛІЯ ЗАЄЦЬ,консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ
Закупівельне законодавство забороняє змінювати істотні умови договору. Зміни можливі лише у виняткових випадках. Дізнайтеся, коли та як вносити зміни до істотних умов договору?

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

Статті за темою

Усі статті за темою

ПДВ у публічних закупівлях

Проконсультуємо, що має знати уповноважена особа про ПДВ під час публічних закупівель. Дамо поради, як діяти під час оцінки пропозицій з ПДВ та без ПДВ, щоб не дискримінувати учасників
8867

Обгрунтування очікуваної вартості закупівлі: зразок та приклад заповнення

Законодавство не встановлює примірної форми для обгрунтування очікуваної вартості. Доможемо сформувати зразок обгрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі та не порушити вимоги Постанови № 710
14659

Очікувана вартість предмета закупівлі на 2025 рік

Інформація про розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі обов’язково має бути відображена у річному плані закупівель замовника на основі актуальних даних. Але вона може змінюватись. Коли і як розрахувати очікувану вартість — пояснимо
19822

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді