☝️ Секрети планування закупівель у великого замовника
Можна виділити наступні чинники завищення як різновиду корупційного ризику:
- Дискреційні повноваження щодо розрахунку очікуваної вартості закупівлі
- Недостатній розподіл обов’язків з планування закупівель, відсутність систем внутрішнього контролю
- Недоброчесність посадових осіб
НАЗК пропонує наступні заходи щодо усунення або мінімізації завищення очікуваної вартості як одного з корупційних ризиків:
- Моніторинг цін при здійсненні закупівель відповідальним структурним підрозділом замовника, який ініціює закупівлю, з обов’язковим наданням результатів моніторингу у складі обґрунтування необхідності внесення закупівлі до Річного плану Використання аналітичних модулів для моніторингу цін
- Використання Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Мінекономіки № 275
- Розробка внутрішньої політики закупівель, яка передбачає детальну регламентацію прав та обов’язків відповідальних осіб замовника щодо планування закупівель, систему внутрішнього контролю та розподілу функцій, яка виключає концентрацію повноважень у межах одного підрозділу (особи)
- Проведення замовником попередніх ринкових консультацій при плануванні закупівель та організації їх проведення для аналізу ринку, у тому числі отримання рекомендацій та інформації від суб’єктів господарювання відповідно до ч. 4 ст. 4 ЗУ «Про публічні закупівлі»
За матеріалами НАЗК
НАТАЛІЯ ЗАЄЦЬ,консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ
Закупівельне законодавство забороняє змінювати істотні умови договору. Зміни можливі лише у виняткових випадках. Дізнайтеся, коли та як вносити зміни до істотних умов договору?
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.