НАЗК: результати перевірок конфлікту інтересів у держорганах за вересень–жовтень 2025 року

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
За результатами моніторингу порушення антикорупційного законодавства у вересні–жовтні 2025 року НАЗК склало низку протоколів про адміністративні правопорушення, внесло приписи та направило обґрунтовані висновки до уповноважених органів

НАЗК: результати перевірок конфлікту інтересів у держорганах за вересень–жовтень 2025 року

Протоколи про адміністративні правопорушення

НАЗК склало та направило до суду протокол стосовно директора департаменту одного з міністерств, який, виконуючи обов’язки державного секретаря, діяв в умовах реального конфлікту інтересів. Посадовець встановлював премії та надбавки працівниці, з якою перебував у позаслужбових стосунках. Його дії кваліфікували за ст. 172-7 КУпАП.

Також НАЗК склало протокол стосовно директора департаменту Київської міської державної адміністрації (КМДА), який не повідомив свого керівника про конфлікт інтересів і самостійно ухвалив рішення про власне бронювання від мобілізації через портал «Дія». Ці дії також кваліфікували за ст. 172-7 КУпАП.

Повідомлення викривачів: хто і які порушення викриває

Обґрунтовані висновки та їх результати

НАЗК направило до Національної поліції України три обґрунтовані висновки щодо порушень керівниками державних установ у сфері управління МОЗ. Посадовці діяли в умовах реального конфлікту інтересів, заохочуючи близьких осіб. Матеріали направили до суду для розгляду.

Окрім того, за результатами розгляду висновків:

  • у червні 2025 року Управління стратегічних розслідувань у місті Києві склало 88 протоколів щодо тимчасово виконуючого обов’язки керівника державної організації, підпорядкованої Державному управлінню справами;
  • у вересні Управління стратегічних розслідувань в Одеській області склало 6 протоколів стосовно керівника однієї з установ МОЗ.

Внесені приписи

За результатами перевірок НАЗК внесло 4 приписи Міністру охорони здоров’я України через виявлені порушення вимог ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (даліЗакон № 1700). Зокрема, через неповідомлення про потенційний конфлікт інтересів під час спільної роботи з близькими особами.

Крім того, НАЗК виявило факти потенційного конфлікту інтересів у:

  • Рівненській обласній військовій адміністрації;
  • відділі державної виконавчої служби в Миколаївській області;
  • Головних управліннях Держпродспоживслужби в Миколаївській та Одеській областях;
  • Дашівській селищній громаді (Вінницька область).

Керівникам відповідних установ внесені приписи щодо належного врегулювання фактів конфлікту інтересів, проведення службових розслідувань та притягнення винних до дисциплінарної відповідальності.

Також НАЗК виявило, що в одній із громад Броварського району посадова особа уклала договір із адвокатом про надання безоплатної правової допомоги, що порушує вимоги ст. 54 Закону № 1700. За цим фактом внесено припис керівнику органу місцевого самоврядування.

НАЗК направило припис і ректору одного з університетів Вінниччини через порушення ст. 53-2 Закону № 1700 — уповноважена особа університету не забезпечила належний розгляд повідомлень про корупцію, що стосувалися самого ректора.

Також НАЗК внесло приписи керівникам ДПІ Головного управління  Державної податкової служби України  у Миколаївській області та комунальної науково-дослідної установи «Інститут соціально-економічного розвитку міста» — через непередання корпоративних прав в управління іншій особі у встановлений законом строк. У приписі Національного агентства міститься вимога:

  • усунення вказаних порушень;
  • проведення службового розслідування; та
  • притягнення винних осіб до встановленої законом відповідальності.

За результатами внесених приписів призначені відповідні службові розслідування.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
30306

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8870

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
332

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
19310

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді