Як надавати відповідь на вимогу учасника у відкритих торгах

UA RU
Вчасно не відповідати на запити учасників небезпечно. Тут вам і штраф, і призупинення закупівлі. Як уникнути зайвого головного болю, підкажуть експерти

 

Усі учасники мають право звернутися за роз’ясненням вимог, які замовник прописав у ТД. Зробити це вони можуть:

  • не пізніше ніж за 3 дні до закінчення строку подання ТП;
  • лише через ЕСЗ.

Такі ж правила діють і у випадку, коли учасник вимагає усунути порушення в ТД під час проведення тендеру.

Які ж дії замовника у разі звернення або вимоги усунути порушення?

Стежте за зверненням учасника відкритих торгів

Звернення учасника ЕСЗ оприлюднює:

  • автоматично;
  • без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.

Хоч сам текст запитання учасника і відповідь на нього — загальнодоступні, ім’я цього учасника анонімне, побачити його неможливо.

Якщо ж учасник оприлюднює вимогу в ЕСЗ,  його одразу ідентифікують.

Отже, коли оголосили процедуру закупівлі, не забувайте контролювати, чи не з’явилося там звернення учасника.

Надавайте відповідь на вимогу учасника

Відповідати на звернення учасника з проханням надати роз’яснення чи запитання учасника — обов’язок замовника. Що врахувати?

По-перше, не ігноруйте таке звернення і надавайте відповідь вчасно.

Строк для відповіді — три робочих дні з дня, коли учасник оприлюднив звернення (абз. 2 п. 54 Особливостей).

Якщо відповісти невчасно або зовсім не відповісти на звернення, електронна система не дасть можливості перевести закупівлю на наступний етап.

Якщо несвоєчасно надати роз’яснення щодо змісту ТД, то ЕСЗ автоматично призупинить перебіг тендеру. А щоб його поновити, потрібно буде одночасно:

! Функціонал електронного кабінету замовника доволі зручний — система сама інформує про наближення всіх строків. Маєте лише їх дотримувати

По-друге, маєте задокументувати у протокольному рішенні, що саме ви відповідаєте учаснику в ЕСЗ.

Запитання деяких учасник доволі прості і на них одразу можна дати відповідь. Та обов’язковою складовою роботи уповноваженої особи зі зверненнями учасників є оформлення протоколу, у якому слід:

  • описати суть звернення учасника;
  • зафіксувати відповідь на нього.

Оприлюднюйте відповідь на запит учасника

Роз’яснення до ТД маєте оприлюднити протягом одного дня з дня, коли ухвалили рішення його надати (ч. 1 ст. 10 Закону № 922).

! Відповіді на кшталт: «Дякуємо, Ваше запитання ми розглянемо» не можна вважати відповідями. Проте ЕСЗ зафіксує таку відповідь, як надану. Інша справа, коли замовник у відповіді пише: «Дякуємо, Ваше звернення ми врахували і внесемо зміни до тендерної документації».

Зважайте на користь від звернень учасників. Адже часто ваша відповідь допоможе учаснику краще підготуватися до закупівлі. А отже, зменшить ризик відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції. Може так статися, що звернення від учасника допоможе покращити ваші вимоги в ТД, дотримати принципів закупівель або не допустити порушення законодавства.

! За несвоєчасне надання або ненадання роз’яснень щодо змісту ТД загрожує штраф в сумі 1700 грн (ч. 1 ст. 164-14 КпАП)

Отже, не ігноруйте звернення учасників і правильно оформлюйте відповідь на нього.

Якщо визнаєте зауваження у зверненні учасника щодо умов ТД вартими того, щоб їх врахувати, то зможете й зміни до документації внести правильно. Цьому навчитеся у Вищій школі Закупівельника за програмою «Фахівець з публічних закупівель: всеукраїнська сертифікація»



зміст

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді