Відповідальність уповноваженої особи

Автор
експерт, консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук
Дізнайтеся, за які правопорушення на уповноважену особу може чекати відповідальність

Помилки у закупівлях можуть коштувати надто дорого. Про штрафи — у шпаргалці
document_icon.gif
Штрафи у публічних закупівлях за статтею 164-14 КпАП

Скачати


Відповідальність уповноваженої особи

Відповідно до Закону № 922 уповноважена особа є відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

При цьому, статтею 44 цього ж Закону визначено, що за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону несуть відповідальність згідно із законами України:

  • уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників;
  • службові (посадові) особи та члени органу оскарження;
  • службові (посадові) особи Уповноваженого органу;
  • службові (посадові) особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю;
  • службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку).

Службові (посадові) особи, уповноважена особа замовника та керівники замовників несуть відповідальність згідно із законами України за:

  • придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, відповідно до вимог цього Закону;
  • укладення договорів, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом;
  • порушення вимог цього Закону.

Залежно від скоєного порушення уповноважена особа може нести кримінальну та адміністративну відповідальність.

Адміністративна відповідальність уповноваженої особи

Адміністративна відповідальність уповноваженої особи визначена ст. 164-14 КУпАП, та передбачає, що:

Порушення

Розмір штрафу

Відповідальність за повторне порушення

  • порушення порядку визначення предмета закупівлі;
  • несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації;
  • тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону;
  • розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом;
  • неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі;
  • неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)";
  • ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом;
  • порушення строків розгляду тендерної пропозиції.

1700 грн

 

Ці ж дії вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, — тягнуть за собою накладення штраф 3400 грн

  • придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону;
  • застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом;
  • невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону;
  • відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення);
  • укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі;
  • внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом;
  • внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни;
  • порушення строків оприлюднення тендерної документації

від 25 500 грн до 51 000 грн

Ці ж дії вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від 51 000 грн до 85 000 грн.

 

Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом

накладення штрафу на керівника замовника від 34 000 грн до 85 000 грн.

 -

Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом

накладення штрафу на керівника замовника від 34 000 грн до 170 000 грн.

 -

Кримінальна відповідальність уповноваженої особи

Найчастіше в сфері публічних закупівель можна зустріти кримінальні справи за:

  • привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем (ст.191 КК);
  • нецільове використання бюджетних коштів, здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням (ст. 210 КК);
  • зловживання службовим становищем (ст. 364 КК);
  • службове підроблення (ст. 366 КК);
  • службову недбалість (ст.367 КК);
  • одержання неправомірної вигоди (ст. 368 КК).

Відповідальність уповноваженої особи після звільнення

Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні — не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

Якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні — не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, що зазначено далі.

Адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, передбаченого частинами третьою — шостою статті 164-14 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Для кримінальної відповідальності строки обліковуються інакше, адже має бути зафіксовано скоєний злочин, проведено розслідування та винесено вирок.

При цьому, особа, яка вчинила кримінальне правопорушення, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України.

Звільнення від кримінальної відповідальності здійснюються виключно судом. Порядок звільнення від кримінальної відповідальності встановлюється законом.



зміст

новини публічні закупівлі

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді