ВРУ планує ввести нові штрафи за порушення закупівельного законодавства

Комітет ВРУ з питань правоохоронної діяльності рекомендує прийняти за основу проєкт Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення вимог державного фінансового контролю» (реєстр. № 6522)
image96

Моніторинг прямих договорів: дороговказ від Держаудитслужби

Запропоновані законопроєктом зміни мають на меті запровадження засобів ефективного захисту у випадках окремих порушень законодавства про публічні закупівлі, а також про відкритість використання публічних коштів.

Крім того, метою законопроєкту є вдосконалення законодавства про адміністративні правопорушення в контексті посилення авторитету органів державного фінансового контролю та підвищення ефективності превентивної функції адміністративної відповідальності за порушення у сфері фінансового контролю за рахунок підвищення відповідальності за такі порушення.

Так, проєкт Закону передбачає:

  • зміну розміру адміністративних штрафів за порушення законодавства з фінансових питань (ст. 164-2 КпАП); 
  • нові адміністративні штрафи за:
  • порушення законодавства про закупівлі (ст. 164-14 КпАП);
  • невиконання законних вимог посадових осіб органу державного фінансового контролю (ст. 188-58 КпАП);
  • порушення права на інформацію та права на звернення (ст. 212-3 КпАП).

Адміністративні штрафи за порушення законодавства з фінансових питань

У розмірі:

  • 25–50 нмдг (425–850 грн) — за порушення порядку проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей (наразі його розмір 8–15 нмдг (136–255 грн);
  • 100–150 нмдг (1700–2550 грн) — за приховування в обліку валютних та інших доходів, непродуктивних витрат і збитків, відсутність бухобліку або ведення бухобліку та складання фінзвітності з порушенням встановлених вимог, неподання або подання недостовірної або неповної фінзвітності, невжиття заходів по відшкодуванню з винних осіб збитків від недостач, розтрат, крадіжок і безгосподарності (наразі його розмір 8–15 нмдг (136–255 грн).

Адміністративний штраф за порушення законодавства про закупівлі

Новий адмінштраф у розмірі 100 нмдг (1700 грн) накладатимуть за:

  • невиконання замовником вимоги фізичної або юридичної особи щодо усунення порушення під час проведення тендеру; 
  • ненадання або несвоєчасне надання замовником, на звернення фізичної або юридичної особи, роз’яснення щодо тендерної документації; 
  • ненадання або несвоєчасне надання замовником, на вимогу учасника, тендерна пропозиція якого відхилена, інформації щодо причини відхилення пропозиції такого учасника; 
  • розробку тендерної документації, що не відповідає вимогам закону; 
  • встановлення розміру забезпечення тендерної пропозиції, що перевищує межі визначені законом.

Адміністративний штраф за невиконання законних вимог посадових осіб Держаудитслужби 

Новий адмінштраф у розмірі 1000–2000 нмдг (17000–34000 грн) накладатимуть за:

  • невиконання керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій законних вимог посадових осіб Держаудитслужби;
  • створення перешкод у їх діяльності під час здійснення ними своїх повноважень;
  • недодержання встановлених законом строків надання відповіді на їх запит;
  • ненадання, надання неправдивої або неповної інформації на їх запит.

Адміністративний штраф за порушення порядку оприлюднення інформації на порталі spending.gov.ua

Новий адмінштраф у розмірі 25–50 нмдг (425–850 грн) накладатимуть за неоприлюднення, несвоєчасне оприлюднення, оприлюднення недостовірної або неповної інформації, обов’язкове оприлюднення якої передбачено законом України «Про відкритість використання публічних коштів», тобто на єдиному веб-порталі використання публічних коштів (spending.gov.ua).

Джерело: проєкт Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення вимог державного фінансового контролю» № 6522 від 18.01.2022

Наталія Заєць консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ
Скористайтеся покроковою інструкцією, щоб провести закупівлю в електронному каталозі із застосуванням запиту пропозицій постачальників за оновленими вимогами Особливостей та Порядку № 822

 

 

 

 

 

 

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15874

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44231

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7753

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5736

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді