АМКУ надав АТ «Прозорро.Продажі» рекомендації усунути причини та умови покладення на операторів маркетингових умов

Антимонопольний комітет України надав АТ «Прозорро.Продажі» рекомендації усунути причини та умови, що сприяють покладенню на операторів, підключених до ЕТС Prozorro.Продажі, додаткових, а саме маркетингових умов, які за своєю природою не стосуються надання ним доступу до неї

Schkola1.png

Станьте слухачем Вищої школи Закупівельника,

щоб швидко опановувати всі закупівельні зміни в умовах воєнного стану

13 квітня 2023 року Антимонопольний комітет України надав АТ «Прозорро.Продажі» рекомендації, що стосуються маркетингових умов, включених до договору доступу операторам авторизованих електронних майданчиків до електронної торгової системи (ЕТС) Prozorro.Продажі.

Нагадаємо, 6 вересня 2022 року АМКУ розпочав розгляд справи за ознаками порушення ДП «Прозорро.Продажі» законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема, - обумовленням підприємством можливості доступу операторів до електронної торгової системи (ЕТС) Prozorro.Продажі прийняттям операторами додаткових маркетингових умов.

Водночас ці додаткові умови за своєю природою не стосуються безпосередньо предмета угод надання ДП «Прозорро.Продажі» доступу операторам до неї. Вони стосувалися рекламування ЕТС Prozorro.Продажі, зокрема:

  • долучення до проведення рекламних кампаній для сприяння популяризації ЕТС Prozorro.Продажі;

  • формування маркетингового бюджету для просування ЕТС Prozorro.Продажі;

  • надання актуальної інформації, статистики з якості клієнтів, звітності щодо маркетингової активності тощо.

Тобто, ДП «Прозорро.Продажі» встановило додаткові, а саме маркетингові, умови надання операторам доступу до ЕТС Prozorro.Продажі, виконання яких покладало на них додаткові затрати, а невиконання - могло стати підставою припинення доступу операторам до ЕТС. Такі дії могли призвести до ущемлення інтересів операторів.

У процесі розгляду АМКУ цієї справи (остаточно в листопаді 2022 року) ДП «Прозорро.Продажі» виключило маркетингові умови з угод доступу до ЕТС Prozorro.Продажі.

  • Однак положення угод доступу до ЕТС Prozorro.Продажі в частині маркетингових умов прямо пов’язані з положеннями тристороннього договору про надання маркетингових і рекламних послуг, що укладається між ДП «Прозорро.Продажі», операторами та маркетинговим агентством. Останнє, у свою чергу, обирається відповідно до затвердженого наказом ДП «Прозорро.Продажі» від 1 вересня 2020 року № 34 положення, у якому передбачено, що постачальник надає маркетингові та рекламні послуги за кошти операторів, а також визначений невичерпний перелік таких послуг.

  • Зазначені обставини можуть створювати умови для порушення АТ «Прозорро.Продажі»[1], яке наразі є правонаступником ДП «Прозорро.Продажі», законодавства про захист економічної конкуренції та/або бути причиною його виникнення.

  • З огляду на це, керуючись статтею 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», АМКУ надав АТ «Прозорро.Продажі» рекомендації усунути причини та умови, що сприяють покладенню на операторів, підключених до ЕТС Prozorro.Продажі, додаткових, а саме маркетингових умов, які за своєю природою не стосуються надання ним доступу до неї.

[1]Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 09.03.2023 правонаступником ДП «Прозорро.Продажі» є АТ «ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ». 

Джерело: офіційний сайт АМКУ

Ілона Тарнопольська головний редактор експертно-правової системи «Експертус Держзакупівлі»
Ви щоденно стикаєтеся зі складними робочими ситуаціями. Ми ж – щоденно допомагаємо їх вирішувати. Тож заходьте в Систему, щоб швидко отримати рішення своєї ситуації

 

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Запит пропозицій постачальників (запит ціни пропозицій) 2024

Запит пропозицій постачальників замовники вже давно використовують як альтернативу відкритим торгам для закупівлі товарів. За яких умов можна використовувати запит пропозицій постачальників та як діяти на кожному етапі такої закупівлі — розбираємо
68230

Головне у вересні для закупівельника

Почніть осінь разом з Експертус Держзакупівлі! В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у вересні. Це рішення робочих ситуацій, форми, зразки, довідники, відеороз’яснення — усе, що знадобиться закупівельнику у щоденній роботі. Стежте за оновленнями і листами від Системи, щоб не пропустити важливе. Залишайтеся з нами навіть під час відключення — у смартфоні переглядайте корисну інформацію в Системі у будь-який час
815

Головне у липні для закупівельника

У головному в липні знайдете рішення робочих ситуацій, форми, зразки, довідники, відеороз’яснення — усе, що знадобиться у щоденній роботі. Цього місяця зверніть увагу на складові договірної ціни в ТП та умови збільшення ціни в договорах
1479

Оприлюднення додаткової угоди в Прозоро

Чи потрібно оприлюднювати додаткову угоду до договору про закупівлю— питання скоріш риторичне для закупівельника з досвідом. А ось для фахівця-початківця важливо зрозуміти, як внести додаткову угоду в Прозоро, як і в які терміни її слід опублікувати? Покроковий алгоритм з малюнками ми підготували для вас у статті
39475

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді