Правомірність переговорної процедури на суму 150 тис. грн

943

Запитання

Чи можна провести переговорну процедуру, якщо закуповуємо водопостачання та водовідведення в монополіста на суму 150 тис. грн?

Відповідь


Замовник застосовує Закон «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) відповідно до встановлених вартісних меж. Так, Закон застосовують (ч.1 ст.3):

  • замовники, визначені пунктами 1–3 частини 1 статті 2 Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товарів і послуг дорівнює або перевищує 200 тисяч грн, а робіт – 1,5 млн грн.
  • замовники, визначені пунктом 4 частини 1 статті 2 Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товарів і послуг дорівнює або перевищує 1 млн грн, а робіт – 5 млн грн ;
  • замовники, визначені частиною 1 статті 2 Закону, які проводять спрощені закупівлі відповідно до Закону № 922 та/або укладають договори без використання ЕСЗ відповідно до частини 2 статті 3 Закону № 922.

Проводимо переговорну процедуру закупівлі крок за кроком

Тобто звичайні замовники для закупівлі послуг проводять процедуру закупівлі тоді, якщо очікувана вартість предмета закупівлі перевищує 200 тис. грн.

У зазначеній ситуації — вартість закупівлі становить 150 тисяч грн. А за Законом придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону (тобто є меншою ніж 200 тисяч для звичайних замовників), передбачає застосування порядку спрощеної закупівлі.

Водночас ч. 7 ст. 3 Закону містить винятки, у разі яких замовник може придбавати товари, роботи і послуги, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини 1 ст. 3, без застосування порядку проведення спрощених закупівель. Одним із таких випадків є придбання у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності такого випадку, як відсутність конкуренції з технічних причин (п. 2 ч. 7 ст. 3 Закону).

Обов’язково підготуйте для такої закупівлі обґрунтування, в якому доводьте, що конкуренції немає.

Ира, откорректируй
Наталія Заєцьконсультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ
Законодавець передбачив випадки, у яких замовник має право не застосовувати спрощеної закупівлі. Однак таке право потрібно обстоювати.
додаток

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Ремонт автомобіля: визначаємо код ДК

На балансі багатьох замовників для виконання обов’язків є автомобіль — основний засіб, що час від часу потребує технічного обслуговування та ремонту. Часом замовникам важко визначити, за яким кодом ДК потрібно оголосити закупівлю. Розглянемо види поточного ремонту автомобіля та як визначати код ДК для них. Ця стаття стане у нагоді всім замовникам, що утримують автомобілі
16603

Класифікатор медичних виробів НК 031:2024

Інформацію про предмет закупівлі медвиробу в електронній системі зазначають за його кодом та назвою відповідно до національного класифікатора НК 031:2024 «Класифікатор медичних виробів». Тож скачайте класифікатор, щоб завжди мати його під рукою
12371

Проектно-кошторисна документація (ПКД)

Проєктно-кошторисна документація — це основний документ в будівництві, що закладає вимоги до об’єкта. Будь-яке будівництво починається з проектування та складання кошторису витрат. Але чи є розробка ПКД окремим предметом закупівлі, чи це частина робіт з будівництва, хто її має замовляти та на підставі якого документа розробляти? Експерт роз’яснює все детально
85505

Закупівля палива та бензину: обираємо код ДК

Різні замовники користуються та обслуговують різні види транспорту, а відтак вони можуть потребувати пальне різного виду: газ, бензин, дизель. Чи можна ці види палива купувати однією процедурою закупівель чи, навпаки, різними, залежить від коду Єдиного закупівельного словника (ДК 2015) за яким будуть визначені ці предмети закупівель.
1390