Правомірність переговорної процедури на суму 150 тис. грн

737

Запитання

Чи можна провести переговорну процедуру, якщо закуповуємо водопостачання та водовідведення в монополіста на суму 150 тис. грн?

Відповідь


Замовник застосовує Закон «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) відповідно до встановлених вартісних меж. Так, Закон застосовують (ч.1 ст.3):

  • замовники, визначені пунктами 1–3 частини 1 статті 2 Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товарів і послуг дорівнює або перевищує 200 тисяч грн, а робіт – 1,5 млн грн.
  • замовники, визначені пунктом 4 частини 1 статті 2 Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товарів і послуг дорівнює або перевищує 1 млн грн, а робіт – 5 млн грн ;
  • замовники, визначені частиною 1 статті 2 Закону, які проводять спрощені закупівлі відповідно до Закону № 922 та/або укладають договори без використання ЕСЗ відповідно до частини 2 статті 3 Закону № 922.

Проводимо переговорну процедуру закупівлі крок за кроком

Тобто звичайні замовники для закупівлі послуг проводять процедуру закупівлі тоді, якщо очікувана вартість предмета закупівлі перевищує 200 тис. грн.

У зазначеній ситуації — вартість закупівлі становить 150 тисяч грн. А за Законом придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону (тобто є меншою ніж 200 тисяч для звичайних замовників), передбачає застосування порядку спрощеної закупівлі.

Водночас ч. 7 ст. 3 Закону містить винятки, у разі яких замовник може придбавати товари, роботи і послуги, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини 1 ст. 3, без застосування порядку проведення спрощених закупівель. Одним із таких випадків є придбання у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності такого випадку, як відсутність конкуренції з технічних причин (п. 2 ч. 7 ст. 3 Закону).

Обов’язково підготуйте для такої закупівлі обґрунтування, в якому доводьте, що конкуренції немає.

Ира, откорректируй
Наталія Заєцьконсультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ
Законодавець передбачив випадки, у яких замовник має право не застосовувати спрощеної закупівлі. Однак таке право потрібно обстоювати.

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Закупівля виробів медичного призначення

У статті — про порядок визначення предмета закупівлі для медичних виробів; про використання національного класифікатора НК 024:2023; про заповнення інформації в ЕСЗ під час закупівлі медвиробів
5548

Закупівля робіт з капітального ремонту

Помилитися під час визначення предмета закупівлі можуть не тільки новачки, але й досвідчені закупівельники. Які найбільш розповсюджені помилки під час закупівлі робіт з капітального ремонту? Як правильно визначити предмет такої закупівлі — роз’яснюємо на прикладах
20099

Визначення предмета закупівлі: як не помилитися

Щоб успішно провести закупівлю, замовнику насамперед потрібно точно визначити предмет закупівлі. Адже від цього залежить і вибір виду закупівлі, і якість закупленого, і уникнення поділу предмета закупівлі, а відповідно — і проблем. Що має знати закупівельник про порядок визначення предмета закупівлі? Як правильно визначити предмет закупівлі, щоб не наразитися на покарання, роз’яснює експерт
31829

Поточний ремонт: код ДК і предмет закупівлі

Визначити код ДК поточного ремонту — складне завдання як для новачків, так і для досвідчених закупівельників. Щоб зробити все правильно, окрім закупівельного, потрібно знати ще й законодавство у сфері будівництва. Як проходить закупівля послуг з поточного ремонту, як визначити код ДК і предмет закупівлі, дізнайтеся зі статті
54666