Чи оприлюднювати додаткову угоду до прямого договору до 100 тисяч, укладеного за Особливостями

4505

Запитання

Замовник із зони бойових дій уклав прямий договір про закупівлю на суму 60 тис. грн відповідно до пункту 13 Особливостей. Проте після цього ринкова ціна за одиницю закупленого товару зросла — сторони уклали додаткову угоду про зміну ціни на підставі підпункту 2 пункту 19 Особливостей. Чи потрібно у такому разі публікувати додаткову угоду в електронній системі закупівель?

Відповідь

Наразі замовники проводять публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).

Особливості встановлюють нову вартісну межу, від якої мають відштовхуватися замовники будь-якої категорії під час своїх закупівель. А саме:

для товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту)

100 тис. грн

для послуг з поточного ремонту

200 тис. грн

для робіт

1,5 млн грн

Якщо замовнику потрібно закупити товар, роботу, послугу, вартість яких є меншою за вказану вище межу, відповідно до пункту 11 Особливостей замовник може:

  • використовувати ЕСЗ відповідно до умов, визначених адміністратором;
  • закупити в е-каталозі;
  • не використовувати ЕСЗ.

Вебінар від журналу Держзакупівлі

Запис вебінару про закупівлю ліків в е-каталозі

У разі закупівель без використання ЕСЗ замовник обов’язково:

  • дотримує принципів публічних закупівель, визначених Законом № 922;
  • вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану. Інформацію про своє місцезнаходження можна не публікувати у річному плані закупівель, якщо поширення такої інформації загрожує безпеці замовника;
  • оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922 в ЕСЗ звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Вибір способу закупівлі у цьому випадку не потрібно обґрунтовувати. Право закупити за прямим договором закріплюють норми Особливостей.

У цьому випадку не встановлено вимоги до замовника оприлюднювати договір чи зміни до нього в ЕСЗ. Замовник може це робити лише за власним бажанням.

image72

Моніторинг прямих договорів: дороговказ від Держаудитслужби

Якщо ж замовнику потрібно закупити товар, роботу, послугу, вартість яких становить або перевищує вказану вище межу, то відповідно до пункту 10 Особливостей замовник має застосувати відкриті торги та/або використати е-каталог. Водночас на підставі пункту 13 Особливостей у передбачених виняткових випадках замовник може придбати потрібне шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або е-каталогу. Право на таке придбання замовник повинен обґрунтувати.

Зважте, що за результатами проведеної закупівлі за пунктом 13 Особливостей договір про закупівлю укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин 3—5, 7 та 8 статті 41 Закону, та Особливостей. Істотні умови такого договору про закупівлю не можна змінювати після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, які визначає пункт 19 Особливостей. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону № 922 з урахуванням Особливостей разом із додатковою угодою до договору, якою вніс зміни.

Алгоритм відкритих торгів без проведення аукціону за Особливостями

Отже, якщо замовник укладає договір без використання електронної системи на суму 60 тис. грн, він не зобов’язаний публікувати в ЕСЗ додаткову угоду до договору про закупівлю.

Однак, коли вносите зміни, майте на увазі положення пункту 5 Особливостей, що забороняє придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 Особливостей).

 

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

24 години на виправлення помилок з урахуванням Постанови № 1178

Після розкриття тендерних пропозицій замовник може виявити в них недоліки та помилки. Закон № 922 з урахуванням Особливостей дозволив учаснику їх виправляти, завдяки так званому «механізму-24», тобто відвів учаснику рівно 24 години на усунення невідповідностей. Що це за невідповідності? У які строки потрібно повідомити учасника про недоліки? Як діяти замовнику в разі невиправлення або несвоєчасного виправлення таких помилок? Відповіді на головні запитання — у статті
11179

Головне у червні для закупівельника

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у червні. Це консультації, зразки, довідники, відеороз’яснення, коментарі останніх змін — усе, що знадобиться закупівельнику у щоденній роботі
104

Методрекомендації щодо закупівель електроенергії: що передбачило Мінекономіки та в чому ризики замовників

Проведемо огляд Методрекомендацій Мінекономіки щодо закупівель електроенергії. Розберемо пропозиції щодо визначення очікуваної вартості, нюанси та ризики тендерної документації, технічних специфікацій, формульного ціноутворення, проєкту договору та умов щодо зміни ціни
193

Спрощена закупівля в умовах воєнного стану

Розглянемо, в яких випадках замовники можуть використовувати спрощену закупівлю, коли діють Особливості № 1178. Та окреслимо етапи спрощеної закупівлі в умовах воєнного стану
365