Мінрозвитку поетапно відкриє ключові реєстри у сфері відновлення

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
Мінрозвитку поетапно відкриватиме підзвітні йому набори даних та ключові реєстри у сфері відновлення — від кодифікатора громад і реєстру тимчасово окупованих територій до даних про пошкоджене й знищене майно. Це має посилити прозорість відбудови, контроль публічних інвестицій та аналітику для громад і донорів

Мінрозвитку поетапно відкриє ключові реєстри у сфері відновлення

Скачайте Єдиний закупівельний словник 021:2015

Мінрозвитку представило плани щодо оприлюднення відкритих даних у сфері відновлення та інших, які є в розпорядженні міністерства в рамках профільної зустрічі Open Data Talks.

Захід відбувся за участю заступника Міністра Андрія Братуся, керівника Проєктного офісу DREAM Віктора Нестулі, виконавчого директора BRDO Олексія Дороганя, а також експертів в галузі цифрових рішень.

Фіксація пошкоджень державного майна для відновлення

Мінрозвитку, зокрема:

  • є головним розпорядником майже 50 наборів даних, серед яких також дані у сферах містобудування, будівництва, публічних інвестицій; та
  • відповідає за розвиток і функціонування цифрової системи у сфері будівництва ЄДЕССБ та національної системи управління публічними інвестиціями DREAM.

«Відкритість даних — це шлях, який ми активно просуваємо настільки, наскільки це можливо в умовах війни. Обсяг даних, якими оперує Мінрозвитку, надзвичайно великий, тому публікація відбувається поетапно й організована за чіткою пріоритизацією. У першу чергу відкриваються ті набори, які є найбільш критичними: кодифікатор громад, реєстр тимчасово окупованих територій, а також дані РПЗМ. Зараз триває комплексний інформаційний аудит, що включає перевірку всіх реєстрів та їхню структуру, можливості API, рівень публічності та відповідність вимогам відкритих даних. Наша мета зробити ці системи сучасними, прозорими й корисними як для державних інституцій, так і для аналітичної спільноти», — зазначив Андрій Братусь.

Заступник Міністра окремо зупинився на планах щодо оприлюднення в форматі відкритих даних реєстру пошкодженого та знищеного майна. Уже підготовлений проєкт, який передбачає публікацію 5 ключових наборів:

  • дані про пошкоджені будівлі;
  • акти комісійного обстеження;
  • звіти про обстеження; а також
  • два набори щодо компенсацій за пошкоджене та знищене майно — з прив’язкою до об’єкта нерухомості та сум нарахованих компенсацій.

«Не будуть оприлюднюватись точні координати об’єктів - це питання безпеки. Компромісне рішення: деталізація до рівня населеного пункту, але вся інша інформація про тип об’єкта, площу, поверховість, категорію пошкодження буде доступною. Пропонуємо саме це до публікації та найближчим часом плануємо перейти до практичної реалізації. Прозорість критично важлива як для держави, так і для міжнародних партнерів, громад і організацій, що залучені до процесу відбудови», — підкреслив Андрій Братусь.

Також під час зустрічі учасники дізналися про оновлення в екосистемі DREAM, яка від старту як «єдине вікно» для проєктів відновлення перетворилася на комплексний цифровий інструмент, що забезпечує прозорість і аналітику всіх публічних інвестицій у країні.

«Реформа управління публічними інвестиціями запроваджує велику трансформацію в інвестиційній політиці України. Завдяки нормативним змінам та новій ІТ-архітектурі на всіх рівнях відбуваються зміни щодо підготовки, оцінки, пріоритезації, формування фінансової потреби та координації її з міжнародними партнерами. Система DREAM, як основна цифрова складова реформи, еволюціонує, а її функціонал забезпечує уніфікацію управлінських процесів і допомагає координувати завдання між усіма рівнями влади: громадами, регіонами і державою. Нова методологія підготовки проєктів і програм, реалізована в системі DREAM, дозволяє створювати обґрунтовані, життєздатні ініціативи відповідно до стратегічних завдань та реальних потреб людей», — зазначив Віктор Нестуля.

Учасники події відзначили, що якісні відкриті дані у сфері відбудови є критично важливими для прозорості, контролю за використанням коштів та ухвалення обґрунтованих рішень на всіх рівнях. 

Джерело: офіційний сайт Мінрозвитку

додаток

image58

Статті за темою

Усі статті за темою

Авторський та технічний нагляд при капітальному ремонті

Під час будівництва об’єкта архітектури здійснюються авторський та технічний нагляди. Відповідно до статті 11 Закону «Про архітектурну діяльність». Розглянемо, що це за нагляди і чи потрібні вони під час капітального ремонту
32541

Стаття 631 ЦК: у договорі про закупівлю та у додаткових угодах

Замовники часто звертають увагу на положення частини 3 статті 631 ЦК, коли укладають договори про закупівлі. Проконсультуємо, коли можна застосувати цю норму у період воєнного стану, а коли — ні. Пояснимо ризики
61297

Дискримінаційні умови тендерної документації: на що звернути увагу замовнику

Якщо учасник або потенційний учасник поскаржиться до АМКУ на дискримінаційні вимоги у тендерній документації, ваша закупівля затягнеться. Ба більше, її можливо доведеться відмінити. Чого не варто вимагати від учасників, роз’яснимо на прикладах
9982

Що таке конфлікт інтересів

Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
12840

Положення про уповноважену особу: зразок

Уповноважена особа здійснює свою діяльність, зокрема, відповідно до Положення про уповноважену особу. Скачайте актуальний зразок Положення про УО на 2026 рік, розроблений експертом
4078

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді