Постанова № 169 втратила чинність: як закуповувати військовій частині

2159
Автор
експерт з публічних закупівель

Запитання

У новоствореній військовій частині призначили особу, відповідальну за проведення закупівель. Військова частина частково виконує бойові завдання в районі бойових дій, попри те що там не розташована. На жодному з електронних майданчиків військова частина не зареєстрована і закупівлі за допомогою ЕСЗ не проводить. Після набрання чинності Постановою № 1178 та Особливостями, закупівлі відбуваються, як і раніше, за прямими договорами за Постановою № 169. Чи правильно це? Як має діяти в цій ситуації особа, відповідальна за закупівлі військової частини?

Відповідь

Особа, відповідальна за закупівлі військової частини, має керуватися Постановою № 1178 та Особливостями. Пояснимо чому.

19 жовтня постановою КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі — Постанова № 1178) внесені зміни до постанови КМУ «Деякі питання здійснення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169 (далі — Постанова № 169).

Змінами з назви Постанови № 169 виключили слово «публічних», і вона отримала назву «Деякі питання здійснення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану». Право використовувати Постанову 169 отримали лише державні замовники в сфері оборони або служби державних замовників відповідно до Закону України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-IX.

Як проводити закупівлі районної військової адміністрації

Державні замовники визначені у пункті 2 постанови КМУ «Питання оборонник закупівель» від 03.03.2021 № 363. До них зараховують: Міністерство внутрішніх справ, Міністерство економіки, Міністерство оборони, Міністерство юстиції, Державну службу з надзвичайних ситуацій, Службу безпеки, Службу зовнішньої розвідки, Державне космічне агентство, Адміністрацію Державної прикордонної служби, Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, Головне управління розвідки Міністерства оборони, Управління державної охорони, Національне антикорупційне бюро, Національну гвардію, Національну поліцію, Державну спеціальну службу транспорту, Державне бюро розслідувань, Державну судову адміністрацію, Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості державними замовниками у сфері оборони.

Як бачите, серед перелічених державних замовників немає військових частин.

У нас немає інформації, чи була ця військова частина визначена як служба державного замовника для проведення закупівель за Постановою № 169, зі змінами від 12.10.2022. Із запитання можемо зробити висновок, що з великою ймовірністю військова частина не є складовою цієї служби.

Тому з 19.10.2022 — дня набуття чинності Постановою 1178 — військова частина має проводити закупівлі відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі — Особливості), які затверджені Постановою № 1178.

Ураховуйте, що Постанова 169 від 28 лютого 2022 р. втратила чинність на підставі постанови КМУ «Про затвердження Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» від 11.11.2022 № 1275 (далі — Постанова № 1275).

Зміни у публічних закупівлях: аналізуємо вимоги нової Постанови та Особливостей

Дія Постанови № 1275 поширюється на державних замовників у сфері оборони, служби державного замовника, а також військові частини, організації (установи, заклади), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів).

Тож якщо новостворена військова частина не отримала таких повноважень, вона не може проводити закупівлі за Постановою № 1275.

Отже, допоки військова частина не отримає повноважень за Постановою № 1275, відповідальна особа повинна проводити закупівлі згідно з Особливостями, які затверджені Постановою № 1178.

Наводимо орієнтовний алгоритм дій особи, відповідальної за закупівлі військової частини, у цій ситуації.

  1. Отримайте доступ до електронного кабінету замовника для вашої частини на обраному військовою частиною електронному майданчику.

  2. Пройдіть тестування уповноваженої особи. Адже, якщо не отримаєте позитивних результатів такого тестування, зможете проводити закупівлі лише на допорогові суми за Постановою № 1178 або закупівлі за прямими договорами.

  3. Отримайте КЕП.

Далі проводьте свої закупівлі відповідно до вимог, які встановлює Постанова № 1178.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як провести відкриті торги з публікацією англійською мовою

Із 9 квітня 2024 року до замовників повернулась можливість для закупівлі товарів, послуг, робіт застосовувати євроторги. В якому порядку, в які терміни та від якої суми проводити євроторги — пояснюємо у статті
8093

Тимчасово окуповані території: перелік

У консультації розглянемо, хто та як затверджує перелік тимчасово окупованих територій (далі – ТОТ) та території бойових дій. А також — як закуповувати замовнику, який перебуває на ТОТ
379

Прямий договір у воєнний час за Постановою № 1178

У яких випадках сьогодні можна укладати прямий договір за Особливостями? Коли звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, публікувати обов'язково, а коли — ні? Детально у статті
57948

Види закупівель 2024

Кожен закупівельник постає перед вибором виду закупівлі. Розглянемо, від чого відштовхуватися на час воєнного стану та як діяти, щоб закупити без порушень
23343