Як бути, якщо провели закупівлю на більшу суму, ніж затверджена у кошторисі

439

Запитання

Навчальний заклад провів закупівлю послуг з організації харчування на 2019 рік на заплановану очікувану вартість. Але за кошторисом йому затвердили меншу суму, ніж передбачена у договорі. Як бути?

Відповідь

⚡️ Які помилки з оскарження висновку аудиторів допускають замовникиЗменшувати суму договору додатковою угодою.

Замовники-бюджетники обов’язково дотримують норми Бюджетного кодексу України (БК). Вони можуть брати бюджетні зобов’язання та проводити платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами (ч. 1 ст. 48 БК).

Якщо ж такий замовник візьме зобов’язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених БК та законом про державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), такі зобов’язання не вважатимуть бюджетними зобов’язаннями, їх не оплатять за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов’язань є порушенням бюджетного законодавства.

Тож замовнику ліпше передбачити таку ситуацію ще на етапі, коли він прописує умови в проекті договору про закупівлю. Тобто обумовити, що фінансові зобов’язання виникатимуть у нього тільки на ту суму, на яку він матиме бюджетні призначення та бюджетні асигнування.

Навчальний заклад сам собі не затверджує кошторис. За загальним правилом кошториси, плани використання бюджетних коштів, помісячні плани використання бюджетних коштів затверджує керівник органу вищого рівня (п. 32 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою КМУ від 28.02.2002 № 228). І тільки тоді, коли є затверджений кошторис, замовнику-бюджетнику можуть виділяти бюджетні кошти. До того ж він має право брати бюджетні зобов’язання витрачати бюджетні кошти на цілі та в межах, установлених затвердженим кошторисом.

Тож якщо замовнику доводять менше грошей, ніж він потребує, це і є підставою для узгодженого зменшення обсягу закупівлі до фактично виділених коштів.

До того ж інформацію, що така ситуація можлива, повинні знати й потенційні постачальники. Вони також мають розуміти, що, наприклад, якщо процедура закупівлі відбувається на мільйон, то не обов’язково на мільйон відбудеться й фактична закупівля. Тому важливо вказувати про це у проекті договору та передбачати відповідні підстави виникнення зобов’язань. У такому разі постачальник, коли подаватиме свою пропозицію на тендер, фактично погоджується співпрацювати в подальшому саме на тих умовах, що запропоновані замовником.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про обгрунтування підстави для здійснення закупівлі

Щоб закупити за прямим договором на підставі пункту 13, потрібно оформити обґрунтування підстави для закупівлі за цим пунктом у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа. Скачайте зразок від експертів системи «Експертус Держзакупівлі»
51

Запит пропозицій постачальників (запит ціни пропозицій) 2024

Запит пропозицій постачальників замовники вже давно використовують як альтернативу відкритим торгам для закупівлі товарів. За яких умов можна використовувати запит пропозицій постачальників та як діяти на кожному етапі такої закупівлі — розбираємо
24663

Перелік локалізованих товарів

Замовник закуповує товари, перелік яких визначений підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцевих положень» Закону № 922, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва у 2024 році дорівнює чи перевищує 20%. Дізнайтеся, які товари належать до переліку
174

Прямий договір: як провести закупівлю без порушень

У яких випадках сьогодні можна укладати прямий договір за Особливостями? Коли звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, публікувати обов'язково, а коли — ні? Детально у статті
63852