Як бути, якщо через сплив 7‑денного строку Казначейство відмовляється реєструвати додаткову угоду

1860

Запитання

У жовтні замовник уклав договір на закупівлю вугілля в сумі 50 тис. грн зі строком дії з 12 жовтня по 31 грудня 2018 року. Згодом додатковими угодами сторони пролонгували дію цього договору на період з 28.12.2018 по 28.02.2019, вартість вугілля — 35 тис. грн. А додатковою угодою від 26.02.2019 дію договору продовжили ще на місяць, вартість вугілля — 15 тис. грн. Цю додаткову угоду замовник передав до Казначейства 11 березня. Проте Казначейство в реєстрації юридичних зобов’язань відмовило — через порушення 7-денного строку для реєстрації. Як оплатити вугілля, якщо Казначейство відмовляє у реєстрації зобов’язань як юридичних, так і фінансових?

Відповідь

Національна сертифікація з публічних закупівель — 2021Справді, щоб юридично зареєструвати зобов’язання, замовник протягом семи робочих днів з дати взяття такого зобов’язання мав подати до органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів і оригінал додаткової угоди або її засвідчену копію.

Бюджетні зобов’язання органи Казначейства не реєструють, якщо є підстави, наведені в підпункті «а» пункту 2.9 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309 (далі — Порядок № 309). Порушення замовником — розпорядником бюджетних коштів 7-денного строку для реєстрації бюджетного зобов’язання з-поміж них немає, а отже, воно не може бути підставою для органу Казначейства не реєструвати таке зобов’язання.

Однак несвоєчасна реєстрація бюджетного зобов’язання є порушенням бюджетного законодавства (п. 21 ч. 1 ст. 116 Бюджетного кодексу України; БК).

За таке порушення до учасників бюджетного процесу передбачені заходи впливу, а саме:

  • попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства;
  • зупинення операцій з бюджетними коштами.

Якщо орган Казначейства відмовив у реєстрації бюджетного зобов’язання і не застосував заходів впливу за порушення бюджетного законодавства, вважаємо, що замовник його не порушив.

Утім, замовник не зможе після цього виконувати умови такої додаткової угоди. Тому щоб зареєструвати бюджетне зобов’язання, він має:

  • скасувати (анулювати) додаткову угоду від 26.02.2019;
  • укласти нову додаткову угоду;
  • не пізніше 7 робочих днів з дня її укладення надати органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів та оригінал цієї угоди.

Щоб оплатити вартість вугілля за новою додатковою угодою, замовник подає до органу Казначейства протягом семи робочих днів з дати прийняття ним до виконання бюджетного фінансового зобов’язання, якщо інше не передбачено додатковою угодою (п. 2.4 Порядку № 309):

  • Реєстр бюджетних фінансових зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів;
  • оригінал нової додаткової угоди;
  • оригінали документів або їх завірені копії, що підтверджують факт узяття бюджетного фінансового зобов’язання.

Нагадаємо: реєстри слід подавати у двох примірниках на паперових носіях і окремо на електронному носії.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

додаток

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Попередня оплата в бюджетних установах 2025

Дізнайтеся, за яких умов бюджетна установа може встановити у договорі вимогу про попередню оплату за Постановою № 1070. Також ви дізнаєтеся про деякі підводні камені встановлення такої вимоги
21392

Додаткова угода про продовження дії договору про закупівлю

Скачайте зразок додаткової угоди про продовження строку дії договору та виконання зобов’язань за пунктом 19 Особливостей. Ця угода підготовлена із врахуванням актуальних вимог. Вам не доведеться витрачати час на складні юридичні формулювання
36500

Договір про закупівлю товарів за державні кошти

Договори, фінансові зобов’язання в яких виконуються за рахунок бюджетних коштів, відрізняються від звичайних господарських договорів не лише наявністю відповідних процедур, що передують укладанню, але й порядком оплати виконаних господарських зобов’язань. Розглянемо основні умови, дотримання яких дозволить знизити ризики непорозуміння з Державною казначейською службою України та відповідно убезпечить від штучної затримки платежів за виконані договірні зобов’язання
2239

Проєкт договору про закупівлю

Тримайте поради, що допоможуть сформувати умови в проєкті договору про закупівлю у складі тендерної документації
14980