Як оголошувати закупівлю, щоб не дискримінувати учасників — платників та неплатників ПДВ

1395
Автор
консультант з публічних закупівель, Київ

Запитання

Замовник є платником ПДВ. Як він має оголошувати відкриті торги — з ПДВ чи без ПДВ, щоб не дискримінувати учасників та забезпечити їм рівні умови для участі? Чи можна оголосити торги без ПДВ і отримати всі тендерні пропозиції (ТП) від учасників з такою ознакою, а в договорі передбачити суму з ПДВ, якщо виграє учасник — платник ПДВ?

Відповідь

Справді, різні підходи до оцінки тендерні пропозиції учасників — платників та неплатників ПДВ — їх дискримінують. А позаяк закон прямо не забороняє проводити закупівлю у такий спосіб, є замовники, які його використовують.

Зважте, що закупівлю замовник проводить відповідно до річного плану.

Інформацію, яку обов’язково має містити річний план, визначає частина 2 статті 4 Закону № 922. З-поміж іншого, вона має передбачати розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі. Натомість вимог зазначати у річному плані, чи включений до вартості запланованої закупівлі ПДВ, Закон № 922 не містить.

Ціна з ПДВ чи без: яку інформацію зазначати у закупівлі

Тому, якщо замовник оголошуватиме закупівлю без ПДВ, у річному плані має зазначити загальну суму закупівлі з урахуванням усіх податків і зборів, зокрема й ПДВ, аби не взяти зобов’язань більше, ніж йому виділяють коштів.

Надалі замовник може самостійно ухвалити рішення про оголошення закупівлі з очікуваною вартістю, до якої входить/не входить ПДВ. У такому разі слід:

  • у тендерній документації точно прописати методику оцінки пропозицій, зокрема чітко зазначити пункт щодо ставки ПДВ;
  • у проєкті договору у розділі «Ціна договору» передбачити формулювання «ціна договору становить грн з ПДВ/без ПДВ», щоб потім обрати потрібний варіант з урахуванням статусу переможця, який визначила ЕСЗ.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на розсилку від порталу «Держзакупівлі» та читайте важливі новини першими.

обгрунтування очікуваної вартості

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікований електронний підпис (КЕП) у публічних закупівлях

Під час закупівель і замовник, і учасник підписують документи в електронній системі закупівель. Це можливо зробити виключно за допомогою електронного ключа. Які ключі можна застосовувати та які вимоги до них в електронній системі закупівель розглянемо у статті
4672

Екологічні характеристики предмета закупівлі

У замовників є право вимагати підтвердження того, що пропоновані учасникам товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документаці. У консультації пояснимо, як встановити вимоги щодо екологічних характеристик предмета закупівлі.
1178

Тендери: види в умовах воєнного стану

Умови воєнного стану змінили особливості проведення тендерів в публічних закупівлях. Простими словами пояснимо, які види тендерів існують в Україні та коли замовники зобов’язані оголосити тендер для закупівлі
4182

Вимога про усунення невідповідностей протягом 24 годин

Після розкриття тендерних пропозицій замовник може виявити в них недоліки та помилки. Закон № 922 з урахуванням Особливостей дозволив учаснику їх виправляти, завдяки так званому «механізму-24», тобто відвів учаснику рівно 24 години на усунення невідповідностей. Що це за невідповідності? У які строки потрібно повідомити учасника про недоліки? Як діяти замовнику в разі невиправлення або несвоєчасного виправлення таких помилок? Відповіді на головні запитання — у статті
18004