Інструкція для ЗСУ: як замовляти дрони через маркетплейс DOT-Chain Defence

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
ЗСУ тестують нову цифрову систему закупівель — DOT-Chain Defence. Тепер військові самостійно обирають і замовляють дрони онлайн, а держава бере на себе логістику та оплату. Як отримати доступ, оформити замовлення і не втратити бюджет — дізнатеся з інструкції від Міноборони

Інструкція для ЗСУ: як замовляти дрони через маркетплейс DOT-Chain Defence

24 години на виправлення у спрощеній оборонній закупівлі

Нагадуємо, у липні в пілотному режимі почав працювати маркетплейс зброї DOT-Chain Defence. На цьому етапі доступ до ІТ-системи отримають 12 бригад. Очікується, що після успішного тестування він масштабується на всі Збройні сили України.

У DOT-Chain Defence військові самостійно обирають типи та кількість необхідних їм дронів за кошти Агенції оборонних закупівель. Також АОЗ бере на себе більшу частину процесу забезпечення — від укладання контрактів з виробниками до оплати та логістики.

Користувачам це нагадуватиме звичайний онлайн-магазин. Тільки замість телефонів та холодильників — дрони. Особливу увагу приділили безпеці даних. Система пройшла сертифікацію відповідно до КСЗІ (український стандарт) та NIST RFM (міжнародний стандарт США), а Державний оператор тилу, як її розробник, — ISO 27001 (міжнародний стандарт ЄС).

Перед тим як надати військовим доступ до DOT-Chain Defence, команда ДОТ та АОЗ буде проводити відповідне навчання. Також фахівці агенцій підготували коротку довідку про основні етапи роботи з ІТ-системою, щоб ця інформація завжди була під рукою.

Підключення до системи

Процес відбуватиметься наступним чином:

  • АОЗ пише лист на військову частину (в/ч) для отримання даних щодо відповідальних осіб, які будуть працювати в системі від її імені;
  • у відповідь в/ч також надсилає лист, де зазначає людей, які відповідатимуть за розміщення замовлень, прийняття товару та підписання акту приймання-передачі товару через DOT-Chain Defence. Після короткого навчання військові отримують доступ до системи.

Вхід до особистого кабінету

Після завершення навчання відповідальні особи від в/ч можуть заходити в свій особистий кабінет. Заради безпеки діятиме двофакторна автентифікація. Важливо: система не збирає та не зберігає інформацію про чисельність, штат та місце розташування бригади.

Після входу до особистого кабінету військовий бачитиме наступні основні блоки:

  • вітрина;
  • замовлення;
  • видаткові накладні;
  • акти.

Вітрина

Тут, зокрема:

  • представлені всі доступні для замовлення дрони з їхнім описом та ціною за одиницю;
  • в окремому вікні відображатиметься загальний бюджет бригади для роботи в системі;
  • натиснувши на картку виробу, можна переглянути його тактико-технічні характеристики (частоти, камера тощо);
  • відбувається вибір дронів — для цього потрібно просто натиснути біля необхідного безпілотника.

Кошик

Працює так само, як у звичайному маркетплейсі. У кошику зібраний перелік та вартість обраних товарів — дронів. Тут можна зменшувати/збільшувати їх кількість, коригувати позиції. Також тут буде деталізований бюджет: залишок (які кошти ще вільні) та використаний (на яку суму замовлено дронів). У випадку, якщо вартість замовлених дронів перевищує доступні кошти, система автоматично показуватиме це.

Замовлення

Для товарів в наявності формуються замовлення, які можуть бути відвантажені впродовж 7 днів після взяття бюджетних зобов'язань.

Якщо товару немає на складах виробника — можна оформити передзамовлення, в якому постачальник має підтвердити свою спроможність його виготовити та вказати строки. Якщо військовим підходить вказаний час очікування — передзамовлення перетворюється в замовлення.

Далі замовлення необхідно підтвердити е-підписом відповідальної особи, яка його сформувала. Після цього воно вважається сформованим та передається через DOT-Chain Defence постачальнику. Про локацію передачі безпілотників військові домовляєтеся напряму з виробником, який привезе замовлені дрони. 

У цьому розділі будуть також всі замовлення певного підрозділу, що дозволяє відстежувати стан їх виконання:

  • які дрони прийшли;
  • які ще прийдуть; та
  • коли. 

Видаткові накладні

Коли військовий отримує продукт у системі необхідно підписати відповідну видаткову накладну — вона буде в цифровому форматі. Після чого підрозділ може використовувати дрон. Очікується, що час від формування замовлення до поставки дрона через DOT-Chain Defence становитиме кілька тижнів.

Акти

За визначений період постачальник формує акти приймання товару з переліку підписаних видаткових накладних, які мають підписати три сторони — постачальник, військова частина та АОЗ для подальшого проведення оплати. На цьому цикл забезпечення — від формування замовлення до оплати — вважається завершеним.

Джерело: офіційний сайт Міноборони

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Оборонні закупівлі під час воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
5426

Спрощена закупівля: що це

Розглянемо, в яких випадках замовники можуть використовувати спрощену закупівлю, коли діють Особливості № 1178. Та окреслимо етапи спрощеної закупівлі в умовах воєнного стану
13870

Державний замовник у сфері оборони

Закупівлі товарів, робіт і послуг, призначених для виконання державних програм у сферах національної безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони вважаються оборонними закупівлями. Їх проводять державні замовники у сфері оборони та/або служба державного замовника. Розглянемо детальніше, кого до них відносять та якими повноваженнями вони наділені
4540

Товари оборонного призначення

Для забезпечення потреб сектору безпеки й оборони державні замовники у сфері оборони, служби державного замовника, військові частини, організації (установи, заклади), що уповноважені державним замовником, проводять оборонні закупівлі, у т. ч. закуповують товари оборонного призначення. Розглянемо детальніше які ж це товари, коли вони не вважатимуться такими та коли операції з постачання товарів оборонного призначення звільнятимуть від оподаткування ПДВ
2607

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді