Інструкція для ЗСУ: як замовляти дрони через маркетплейс DOT-Chain Defence
Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
24 години на виправлення у спрощеній оборонній закупівлі
Нагадуємо, у липні в пілотному режимі почав працювати маркетплейс зброї DOT-Chain Defence. На цьому етапі доступ до ІТ-системи отримають 12 бригад. Очікується, що після успішного тестування він масштабується на всі Збройні сили України.
У DOT-Chain Defence військові самостійно обирають типи та кількість необхідних їм дронів за кошти Агенції оборонних закупівель. Також АОЗ бере на себе більшу частину процесу забезпечення — від укладання контрактів з виробниками до оплати та логістики.
Користувачам це нагадуватиме звичайний онлайн-магазин. Тільки замість телефонів та холодильників — дрони. Особливу увагу приділили безпеці даних. Система пройшла сертифікацію відповідно до КСЗІ (український стандарт) та NIST RFM (міжнародний стандарт США), а Державний оператор тилу, як її розробник, — ISO 27001 (міжнародний стандарт ЄС).
Перед тим як надати військовим доступ до DOT-Chain Defence, команда ДОТ та АОЗ буде проводити відповідне навчання. Також фахівці агенцій підготували коротку довідку про основні етапи роботи з ІТ-системою, щоб ця інформація завжди була під рукою.
Підключення до системи
Процес відбуватиметься наступним чином:
- АОЗ пише лист на військову частину (в/ч) для отримання даних щодо відповідальних осіб, які будуть працювати в системі від її імені;
- у відповідь в/ч також надсилає лист, де зазначає людей, які відповідатимуть за розміщення замовлень, прийняття товару та підписання акту приймання-передачі товару через DOT-Chain Defence. Після короткого навчання військові отримують доступ до системи.
Вхід до особистого кабінету
Після завершення навчання відповідальні особи від в/ч можуть заходити в свій особистий кабінет. Заради безпеки діятиме двофакторна автентифікація. Важливо: система не збирає та не зберігає інформацію про чисельність, штат та місце розташування бригади.
Після входу до особистого кабінету військовий бачитиме наступні основні блоки:
- вітрина;
- замовлення;
- видаткові накладні;
- акти.

Вітрина
Тут, зокрема:
- представлені всі доступні для замовлення дрони з їхнім описом та ціною за одиницю;
- в окремому вікні відображатиметься загальний бюджет бригади для роботи в системі;
- натиснувши на картку виробу, можна переглянути його тактико-технічні характеристики (частоти, камера тощо);
- відбувається вибір дронів — для цього потрібно просто натиснути біля необхідного безпілотника.
Кошик
Працює так само, як у звичайному маркетплейсі. У кошику зібраний перелік та вартість обраних товарів — дронів. Тут можна зменшувати/збільшувати їх кількість, коригувати позиції. Також тут буде деталізований бюджет: залишок (які кошти ще вільні) та використаний (на яку суму замовлено дронів). У випадку, якщо вартість замовлених дронів перевищує доступні кошти, система автоматично показуватиме це.
Замовлення
Для товарів в наявності формуються замовлення, які можуть бути відвантажені впродовж 7 днів після взяття бюджетних зобов'язань.
Якщо товару немає на складах виробника — можна оформити передзамовлення, в якому постачальник має підтвердити свою спроможність його виготовити та вказати строки. Якщо військовим підходить вказаний час очікування — передзамовлення перетворюється в замовлення.
Далі замовлення необхідно підтвердити е-підписом відповідальної особи, яка його сформувала. Після цього воно вважається сформованим та передається через DOT-Chain Defence постачальнику. Про локацію передачі безпілотників військові домовляєтеся напряму з виробником, який привезе замовлені дрони.
У цьому розділі будуть також всі замовлення певного підрозділу, що дозволяє відстежувати стан їх виконання:
- які дрони прийшли;
- які ще прийдуть; та
- коли.
Видаткові накладні
Коли військовий отримує продукт у системі необхідно підписати відповідну видаткову накладну — вона буде в цифровому форматі. Після чого підрозділ може використовувати дрон. Очікується, що час від формування замовлення до поставки дрона через DOT-Chain Defence становитиме кілька тижнів.
Акти
За визначений період постачальник формує акти приймання товару з переліку підписаних видаткових накладних, які мають підписати три сторони — постачальник, військова частина та АОЗ для подальшого проведення оплати. На цьому цикл забезпечення — від формування замовлення до оплати — вважається завершеним.
Джерело: офіційний сайт Міноборони