Інструкція для ЗСУ: як замовляти дрони через маркетплейс DOT-Chain Defence

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
ЗСУ тестують нову цифрову систему закупівель — DOT-Chain Defence. Тепер військові самостійно обирають і замовляють дрони онлайн, а держава бере на себе логістику та оплату. Як отримати доступ, оформити замовлення і не втратити бюджет — дізнатеся з інструкції від Міноборони

Інструкція для ЗСУ: як замовляти дрони через маркетплейс DOT-Chain Defence

24 години на виправлення у спрощеній оборонній закупівлі

Нагадуємо, у липні в пілотному режимі почав працювати маркетплейс зброї DOT-Chain Defence. На цьому етапі доступ до ІТ-системи отримають 12 бригад. Очікується, що після успішного тестування він масштабується на всі Збройні сили України.

У DOT-Chain Defence військові самостійно обирають типи та кількість необхідних їм дронів за кошти Агенції оборонних закупівель. Також АОЗ бере на себе більшу частину процесу забезпечення — від укладання контрактів з виробниками до оплати та логістики.

Користувачам це нагадуватиме звичайний онлайн-магазин. Тільки замість телефонів та холодильників — дрони. Особливу увагу приділили безпеці даних. Система пройшла сертифікацію відповідно до КСЗІ (український стандарт) та NIST RFM (міжнародний стандарт США), а Державний оператор тилу, як її розробник, — ISO 27001 (міжнародний стандарт ЄС).

Перед тим як надати військовим доступ до DOT-Chain Defence, команда ДОТ та АОЗ буде проводити відповідне навчання. Також фахівці агенцій підготували коротку довідку про основні етапи роботи з ІТ-системою, щоб ця інформація завжди була під рукою.

Підключення до системи

Процес відбуватиметься наступним чином:

  • АОЗ пише лист на військову частину (в/ч) для отримання даних щодо відповідальних осіб, які будуть працювати в системі від її імені;
  • у відповідь в/ч також надсилає лист, де зазначає людей, які відповідатимуть за розміщення замовлень, прийняття товару та підписання акту приймання-передачі товару через DOT-Chain Defence. Після короткого навчання військові отримують доступ до системи.

Вхід до особистого кабінету

Після завершення навчання відповідальні особи від в/ч можуть заходити в свій особистий кабінет. Заради безпеки діятиме двофакторна автентифікація. Важливо: система не збирає та не зберігає інформацію про чисельність, штат та місце розташування бригади.

Після входу до особистого кабінету військовий бачитиме наступні основні блоки:

  • вітрина;
  • замовлення;
  • видаткові накладні;
  • акти.

Вітрина

Тут, зокрема:

  • представлені всі доступні для замовлення дрони з їхнім описом та ціною за одиницю;
  • в окремому вікні відображатиметься загальний бюджет бригади для роботи в системі;
  • натиснувши на картку виробу, можна переглянути його тактико-технічні характеристики (частоти, камера тощо);
  • відбувається вибір дронів — для цього потрібно просто натиснути біля необхідного безпілотника.

Кошик

Працює так само, як у звичайному маркетплейсі. У кошику зібраний перелік та вартість обраних товарів — дронів. Тут можна зменшувати/збільшувати їх кількість, коригувати позиції. Також тут буде деталізований бюджет: залишок (які кошти ще вільні) та використаний (на яку суму замовлено дронів). У випадку, якщо вартість замовлених дронів перевищує доступні кошти, система автоматично показуватиме це.

Замовлення

Для товарів в наявності формуються замовлення, які можуть бути відвантажені впродовж 7 днів після взяття бюджетних зобов'язань.

Якщо товару немає на складах виробника — можна оформити передзамовлення, в якому постачальник має підтвердити свою спроможність його виготовити та вказати строки. Якщо військовим підходить вказаний час очікування — передзамовлення перетворюється в замовлення.

Далі замовлення необхідно підтвердити е-підписом відповідальної особи, яка його сформувала. Після цього воно вважається сформованим та передається через DOT-Chain Defence постачальнику. Про локацію передачі безпілотників військові домовляєтеся напряму з виробником, який привезе замовлені дрони. 

У цьому розділі будуть також всі замовлення певного підрозділу, що дозволяє відстежувати стан їх виконання:

  • які дрони прийшли;
  • які ще прийдуть; та
  • коли. 

Видаткові накладні

Коли військовий отримує продукт у системі необхідно підписати відповідну видаткову накладну — вона буде в цифровому форматі. Після чого підрозділ може використовувати дрон. Очікується, що час від формування замовлення до поставки дрона через DOT-Chain Defence становитиме кілька тижнів.

Акти

За визначений період постачальник формує акти приймання товару з переліку підписаних видаткових накладних, які мають підписати три сторони — постачальник, військова частина та АОЗ для подальшого проведення оплати. На цьому цикл забезпечення — від формування замовлення до оплати — вважається завершеним.

Джерело: офіційний сайт Міноборони

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Спрощена закупівля: що це

Розглянемо, в яких випадках замовники можуть використовувати спрощену закупівлю, коли діють Особливості № 1178. Та окреслимо етапи спрощеної закупівлі в умовах воєнного стану
11262

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
4382

Державний замовник у сфері оборони

Закупівлі товарів, робіт і послуг, призначених для виконання державних програм у сферах національної безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони вважаються оборонними закупівлями. Їх проводять державні замовники у сфері оборони та/або служба державного замовника. Розглянемо детальніше, кого до них відносять та якими повноваженнями вони наділені
3363

Товари оборонного призначення

Для забезпечення потреб сектору безпеки й оборони державні замовники у сфері оборони, служби державного замовника, військові частини, організації (установи, заклади), що уповноважені державним замовником, проводять оборонні закупівлі, у т. ч. закуповують товари оборонного призначення. Розглянемо детальніше які ж це товари, коли вони не вважатимуться такими та коли операції з постачання товарів оборонного призначення звільнятимуть від оподаткування ПДВ
2007

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді