Схвалено законопроєкт «Про управління відходами видобувної промисловості»

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Уряд схвалив законопроєкт «Про управління відходами видобувної промисловості»

Схвалено законопроєкт про управління відходами видобувної промисловості

Чи сумувати вартість авторського та технічного нагляду

Це євроінтеграційний документ, який дозволить Україні імплементувати положення європейської Директиви 2006/21/ЄС та вирішити наявні проблеми із відходами видобувної промисловості.

Адже найбільшу частку від усіх відходів в Україні становлять саме відходи видобувної промисловості – за експертними оцінками, це близько 70%. Такі відходи утворюються в процесі видобутку, збагачення та переробки корисних копалин. Найпоширенішим способом поводження з ними є розміщення їх у відвали, шламосховища, хвостосховища, полігони та інші накопичувачі. Такий спосіб зберігання займає значні площі та є джерелом забруднення повітря, ґрунтів та підземних вод.

Ще до повномасштабного вторгнення рф, обсяги утворення таких відходів в Україні були найвищими серед країн Європи. Крім того, значна частина з них залишились нам у спадок з радянських часів. Так, до війни на українських полігонах знаходиться біля 13–14 млрд тонн відходів видобувної галузі.

Для того, щоб виправити ситуацію та й надалі впевнено рухатися до Європейського Союзу, Україні важливо привести національну правову базу у відповідність до законодавства ЄС. На виконання цих завдань і спрямований проєкт Закону «Про управління відходами видобувної промисловості».

Над документом Міндовкілля працювало спільно з європейськими експертами та за участі основних стейкхолдерів.

У законопроєкті

  • приведено національну термінологію у відповідність до європейської, сформовано нові підходи до класифікації об’єктів для відходів видобувної промисловості;
  • визначено обов’язки усіх учасників ринку;
  • врегульовано діяльність підприємств під час управління такими відходами та під час експлуатації відповідних об’єктів, закриття та здійснення постексплуатаційних заходів;
  • врегульовано питання техногенних родовищ, а також управління покинутими об'єктами;
  • сформульовано вимоги щодо отримання дозвільних документів у сфері управління відходами видобувної промисловості, а також щодо державного нагляду (контролю);
  • визначено вимоги до фінансового забезпечення оператора з експлуатації об’єктів управління відходами видобувної промисловості;
  • передбачено відповідальність за порушення вимог законодавства;
  • запроваджено систему управління та контролю ризиків і потенційних небезпечних ситуацій, що дозволить попередити значні аварії та погіршення стану водних ресурсів, забруднення повітря та ґрунту.

Щодо останнього пункту варто лише згадати аварії, що відбулися на місцях розміщення відходів видобутку у Аберфані (Уельс, 1966), Ставі (Італія, 1985), Асналькольяр (Іспанія, 1998), Байа Маре і Бая Борса (Румунія, 2000).

Саме ці події стали поштовхом для акумуляції зусиль країн Євросоюзу та прийняття Директиви 2006/21/ЄС «Про управління відходами видобувної промисловості».

Наразі Україна також трансформує власну систему управління відходами та послідовно і цілеспрямовано впроваджує європейські стандарти та норми.

Джерело: офіційний сайт Міндовкілля

Статті за темою

Усі статті за темою

Додаткова угода до договору: зразок

Закон про публічні закупівлі дає можливість замовнику вносити зміни до істотних умов договору лише у виняткових випадках. Якщо зіткнулися з такою ситуацією на практиці під час воєнного стану, вам знадобиться додаткова угода до договору. Ми підготували для вас зразок додаткової угоди, щоб ви знали, на що орієнтуватися
64412

Угода про розірвання договору про закупілю — зразок

Угода про розірвання договору знадобиться вам, щоб розірвати договір про закупівлю. Ми підготували для вас зразок додаткової угоди про розірвання договору за згодою сторін, залишилось лише його скачати та внести свої дані
78619

Аналогічний договір в публічних закупівлях

Досвід виконання аналогічних договорів — це один із критеріїв, який стає предметом спорів. Врахуйте судові рішення та рішення Антимонопольного комітету щодо аналогічних договорів, щоб уникнути типових помилок та дискримінаційних вимог
15194

Робоча група уповноваженої особи

Уся відповідальність за закупівлі лягає персонально на уповноважену особу. В уповноважених осіб виникають питання: коли можна створити робочу групу, кого може залучати уповноважена особа під час підготовки тендерної документації. З’ясуймо, що регламентує Закон.
7273

Закупівля палива та бензину: обираємо код ДК

Різні замовники користуються та обслуговують різні види транспорту, а відтак вони можуть потребувати пальне різного виду: газ, бензин, дизель. Чи можна ці види палива купувати однією процедурою закупівель чи, навпаки, різними, залежить від коду Єдиного закупівельного словника (ДК 2015) за яким будуть визначені ці предмети закупівель.
878

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді