У результаті ревізій, проведених Державною аудиторською службою у 2023 році, підприємства та установи повернули до держбюджету 6,44 млрд грн.

Законодавчі зміни 2025 року, що має врахувати закупівельник
Як повідомила голова ДАСУ Алла Басалаєва, аудитори також запобігли витрачанню з порушеннями майже 20 млрд грн під час процедур держзакупівель.
«Минулого року нам вдалося відшкодувати понад 6,4 млрд грн бюджетних коштів. Фактично ДАСУ запобігла порушенню закону і зробила все можливе, щоб ці кошти були використані державою за призначенням. Адже кожна збережена гривня – це кошти, які можна спрямувати на оборону країни, озброєння наших захисників чи відновлення зруйнованої інфраструктури», – підкреслила Алла Басалаєва.
Загалом у 2023 році ДАСУ охопила контролем близько 1,76 трлн грн бюджетних коштів, що становить третину ВВП України за попередній рік.
Аудитори перевіряли найважливіші галузі:
- оборону;
- медицину;
- освіту;
- розпорядження місцевими бюджетами;
- програми з відновлення та відбудови тощо.
Окрім того, Держаудитслужба здійснила 12 тисяч моніторингів державних закупівель на загальну суму 188 млрд грн.
«Ми ретельно аналізуємо ці процедури. І важливо, що наші висновки часто стають основою для подальших розслідувань правоохоронних органів», – зазначає Алла Басалаєва.
За її словами, внаслідок таких моніторингів було скасовано 651 процедуру держзакупівель на загальну вартість 7,38 млрд грн. «Кошти платників податків мають використовуватися максимально прозоро й раціонально», – наголошує голова ДАСУ.
Джерело: офіційний сайт ДАСУ
Дотримання порядку визначення предмета закупівлі сприяє безперебійній роботі, дозволяє зберегти кошти не тільки замовника, але й кошти уповноваженої особи, адже за порушення порядку визначення предмета закупівлі настає відповідальність у вигляді штрафу. Розглянемо це у статті
Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.