У період дії воєнного стану замовники стали більш відповідально підходити до усунення суттєвих порушень у сфері публічних закупівель - ДАСУ.

Моніторинг закупівель 2024
«Значно більше замовників за результатами моніторингу стали усувати виявлені суттєві порушення законодавства. Цього року ми досягли найвищих показників за останні 3 роки. Наприклад, якщо у 2021 році замовниками було усунуто лише 14% виявлених суттєвих порушень, то в 2023 році цей показник виріс до 35%. Зараз я говорю саме про суттєві порушення, які вплинули на результати торгів. Ці цифри свідчать про зростання рівня відповідальності у замовників та їхній більш ретельний підхід до витрачання публічних фінансів», - розповіла голова Держаудитслужби Алла Басалаєва.
Йдеться про суттєві порушення, які стосуються:
- термінів оприлюднення тендерної документації;
- укладання договорів з порушенням вимог тендерної документації;
- безпідставного відхилення або прийняття тендерної пропозиції до участі у процедурі закупівель.
Аналізуючи порушення, які виявляють аудитори ДАСУ у процесі моніторингу, голова Держаудитслужби навела кілька прикладів, коли деякі з замовників використовують свої можливості в інтересах певного учасника.
«Наприклад, застосування 24 годин до виправлення невідповідностей і відхилення/невідхилення пропозицій, порушення законодавства під час укладання договорів про закупівлю та внесення до них змін. Не менш проблемним є застосування прямих договорів замість відкритих торгів», - резюмувала Алла Басалаєва.
Водночас вона наголосила, що попри певні недоліки у процесі проведення публічних закупівель, сфера загалом швидко адаптувалася до вимог та специфіки проведення публічних закупівель у період дії воєнного стану в Україні.
Джерело: офіційний сайт ДАСУ
Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн