АМКУ оштрафував два комунальних підприємства на понад 1 млн гривень

АМКУ встановлено, що «Львівтеплоенерго» та «Київтеплоенерго» у різні періоди (починаючи з 2018-го) припускалися ідентичних порушень: зобов’язували споживачів отримувати технічні умови та технічні рішення для встановлення лічильників – вузлів обліку теплової енергії.

Зловживання монопольним становищем

Договір постачання природного газу: види й особливості

Тимчасові адміністративні колегії АМКУ, які окремо розглядали справи по «Львівтеплоенерго» та «Київтеплоенерго», на своїх засіданнях дійшли однакових висновків - встановили і довели факти порушень та оштрафували підприємства:

  • Львівське міське комунальне підприємство «Львівтеплоенерго»  - на загальну суму 550 000 гривень за вчинення двох порушень законодавства про захист економічної конкуренції (500 000 та 50 000 гривень відповідно), передбачених ч. 1 ст. 13 та п. 2 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку послуг з постачання теплової енергії, що призвело до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку;
  • Комунальне підприємство виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго»  - на загальну суму 502 000 гривень за вчинення двох порушень законодавства про захист економічної конкуренції (181 000 та 321 000 гривень відповідно), передбачених ч. 1 ст. 13 та п. 2 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку послуг з централізованого опалення, що призвело до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку. 

Під час визначення розмірів штрафів АМКУ було враховано, що підприємства є об'єктами критичної інфраструктури. Крім того, суми штрафів є співрозмірними із вигодами, які вони отримали. Втім, суб’єкти природних монополій у своїх діях мають керуватися чинним законодавством та дбати про дотримання інтересів споживачів – ця позиція Антимонопольний комітет України була і залишається незмінною.

Джерело: Facebook сторінка Павла Кириленка, офіційний сайт АМКУ

Статті за темою

Усі статті за темою

Індикатори ризиків публічних закупівель 2025

У вересні 2024 року Мінфін оновив методику визначення та перелік індикаторів ризиків. Пояснимо, що собою являють індикатори ризику, як вони впливають на закупівлі та що потрібно враховувати замовникам у 2025 році
6843

Що таке конфлікт інтересів

Якщо ви проводите публічні закупівлі, маєте чітко розуміти, що таке «конфлікт інтересів». Якщо цього не врахуєте, ризикуєте наразитися на штраф та визнання договору недійсним. Головне про види конфліктів, відповідальність та запобігання їм — роз’яснює експерт
10598

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
17972

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
48445

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді