АМКУ оштрафував два комунальних підприємства на понад 1 млн гривень

АМКУ встановлено, що «Львівтеплоенерго» та «Київтеплоенерго» у різні періоди (починаючи з 2018-го) припускалися ідентичних порушень: зобов’язували споживачів отримувати технічні умови та технічні рішення для встановлення лічильників – вузлів обліку теплової енергії.

Зловживання монопольним становищем

Договір постачання природного газу: види й особливості

Тимчасові адміністративні колегії АМКУ, які окремо розглядали справи по «Львівтеплоенерго» та «Київтеплоенерго», на своїх засіданнях дійшли однакових висновків - встановили і довели факти порушень та оштрафували підприємства:

  • Львівське міське комунальне підприємство «Львівтеплоенерго»  - на загальну суму 550 000 гривень за вчинення двох порушень законодавства про захист економічної конкуренції (500 000 та 50 000 гривень відповідно), передбачених ч. 1 ст. 13 та п. 2 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку послуг з постачання теплової енергії, що призвело до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку;
  • Комунальне підприємство виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго»  - на загальну суму 502 000 гривень за вчинення двох порушень законодавства про захист економічної конкуренції (181 000 та 321 000 гривень відповідно), передбачених ч. 1 ст. 13 та п. 2 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку послуг з централізованого опалення, що призвело до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку. 

Під час визначення розмірів штрафів АМКУ було враховано, що підприємства є об'єктами критичної інфраструктури. Крім того, суми штрафів є співрозмірними із вигодами, які вони отримали. Втім, суб’єкти природних монополій у своїх діях мають керуватися чинним законодавством та дбати про дотримання інтересів споживачів – ця позиція Антимонопольний комітет України була і залишається незмінною.

Джерело: Facebook сторінка Павла Кириленка, офіційний сайт АМКУ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15922

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44303

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7787

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5755

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді