Після повернення закупівель Міноборони в Prozorro економія склала майже 5 млрд грн

Заступниця Міністра економіки України Надія Бігун в інтерв’ю виданню «Telegraf» розповіла, що після того, як частину публічних закупівель Міністерства оборони України було повернуто до системи Prozorro, державний бюджет зекономив близько 5 млрд грн.
Наталія Заєць консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ
Скористайтеся покроковою інструкцією, щоб провести закупівлю в електронному каталозі із застосуванням запиту пропозицій постачальників за оновленими вимогами Особливостей та Порядку № 822

«Мені дуже хотілось би вірити, що перезавантаження Міноборони в тому числі буде стосуватися трансформацій, як саме вони проводять закупівлі. Ми вже бачимо позитивні тенденції. Десь із травня Міноборони почало повертати в Prozorro деякі свої закупівлі. Станом на зараз вони завершили приблизно 50 тендерів на загальну вартість 31 млрд грн з економією у 16%, а це близько 5 млрд грн. Це дуже непоганий результат. Але це точно не всі їхні потреби. Я не кажу про військову техніку. Виключно – про тилове забезпечення», - пояснила Надія Бігун.

Також вона розповіла про те, що Мінекономіки пропонує створити центри компетенцій, які оцінюватимуть доцільність певних закупівель, зокрема, для потреб ЗСУ.

«У нас мають бути центри прийняття рішень, які беруть на себе відповідальність за те що і як ми купуємо. Розпорядники коштів мають разом з одержувачами розділяти відповідальність за ефективне витрачання коштів, і тому вони мають концентрувати у себе таку експертизу, фаховість і набагато ефективніше планувати. Адже коли в рамках децентралізації органи місцевого самоврядування отримують додаткові повноваження – це добре. Проте водночас з повноваженнями накладається і додаткова відповідальність. Якщо рішенням місцевої ради гроші роздають на багатьох отримувачів (на якийсь заклад освіти, що купує барабани), то потім піднімається великий галас. А крайньою роблять людину, яка працює в цьому закладі освіти. Це неправильно, і так не має бути», - вважає Надія Бігун.

За її словами, зараз кожен бюджетний заклад сам проводить такий саме тендер, як і всі інші – закуповують електроенергію, газ, послуги з прибирання тощо. Це означає, що одну й ту саму роботу виконують сотні, а інколи й тисячі суб'єктів.

«З цієї причини й виникає питання з точки зору KPI зробити результат більш продуктивним, і сам процес – більш ефективним. Процес закупівель потребує колосального ресурсу: люди, їхні зарплати, час тощо. Все це можна направити на більш потрібну роботу. Це завдання означає, що треба переглянути те, як ми роздаємо бюджет, як витрачаємо державні кошти і спробувати, там, де це можливо, централізувати ці потреби. Якщо немає можливості централізувати потреби, хоча б варто централізувати формування вимог до закупівель (технічне завдання, проєкт договору тощо), щоб не було потреби кожному закладу, кожному юристу і відповідальному вигадувати власний договір», - пояснює Надія Бігун.

Для того щоб зменшити кількість сумнівних закупівель, була введена вимога до всіх замовників оприлюднювати обґрунтування незастосування конкурентних процедур.

«Наступним кроком ми хочемо по закупівлях запровадити, щоб потреби також публікували на Prozorro. Зараз ми маємо обґрунтувати незастосування конкурсу. А наступний крок — хочемо реалізувати функціонал, який би дозволяв замовнику пояснювати, чому вони це купують. На моє враження, це той еволюційний шлях, який дозволяє більш свідомо проводити закупівельні робити і досягати кращого результату», - підсумувала Надія Бігун.

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Запит пропозицій постачальників (запит ціни пропозицій) 2024

Запит пропозицій постачальників замовники вже давно використовують як альтернативу відкритим торгам для закупівлі товарів. За яких умов можна використовувати запит пропозицій постачальників та як діяти на кожному етапі такої закупівлі — розбираємо
35929

Головне у вересні для закупівельника

Почніть осінь разом з Експертус Держзакупівлі! В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у вересні. Це рішення робочих ситуацій, форми, зразки, довідники, відеороз’яснення — усе, що знадобиться закупівельнику у щоденній роботі. Стежте за оновленнями і листами від Системи, щоб не пропустити важливе. Залишайтеся з нами навіть під час відключення — у смартфоні переглядайте корисну інформацію в Системі у будь-який час
501

Головне у липні для закупівельника

У головному в липні знайдете рішення робочих ситуацій, форми, зразки, довідники, відеороз’яснення — усе, що знадобиться у щоденній роботі. Цього місяця зверніть увагу на складові договірної ціни в ТП та умови збільшення ціни в договорах
1335

Оприлюднення додаткової угоди в Прозоро

Чи потрібно оприлюднювати додаткову угоду до договору про закупівлю— питання скоріш риторичне для закупівельника з досвідом. А ось для фахівця-початківця важливо зрозуміти, як внести додаткову угоду в Прозоро, як і в які терміни її слід опублікувати? Покроковий алгоритм з малюнками ми підготували для вас у статті
34304

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді