НАЗК запустило в публічний доступ прикладний програмний інтерфейс (АРІ), який, зокрема, дозволяє автоматично та оперативно перевірити, чи вчиняла корупційні правопорушення особа, що бере участь у публічних закупівлях.
НАЗК запустило в публічний доступ прикладний програмний інтерфейс (АРІ), який дозволяє автоматично отримувати інформацію про те, чи перебуває фізична або юридична особа у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі – Реєстр). Відтепер у користувачів є можливість автоматизованими засобами сформувати запит за різними критеріями пошуку.
Зокрема, автоматична перевірка осіб на доброчесність усуває будь-яку можливість підробки документів, а також дозволяє оперативно перевірити, чи вчиняла корупційні правопорушення особа, що бере участь у публічних закупівлях. Завдяки цим можливостям ресурсу можна швидко виявити осіб, які заплямували свою репутацію корупційними правопорушеннями, і усунути їх від участі в закупівлях. Адже Законом «Про публічні закупівлі» передбачено, що наявність таких даних є підставою для виключення з тендеру.
Відкриття прикладного програмного інтерфейсу (АРІ) підвищить ефективність використання Реєстру, як одного з найважливіших інструментів запобігання корупції. НАЗК зазначає, у червні 2023 року НАЗК і державне підприємство «Прозорро» налагодили автоматизовану взаємодію між системою закупівель Prozorro та Реєстром.
Додатково
НАЗК адмініструє Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення з лютого 2019 року. Це – ресурс, де міститься максимально повна інформація про фізичних та юридичних осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Джерело: офіційний сайт НАЗК
Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті