Комітет ВРУ розглянув звіти КМУ про виконання законів про держбюджет на 2021 - 2022 роки

Відповідно до законодавчих вимог та в рамках здійснення парламентського контролю Комітет ВРУ з питань бюджету 8 червня 2023 року розглянув звіти Кабінету Міністрів України про виконання Закону «Про Державний бюджет України на 2021 рік» і про виконання Закону «Про Державний бюджет України на 2022 рік»
РОЗПОЧАТИ НАВЧАННЯ

Згідно із зазначеними звітами державний бюджет виконано:

  • у 2021 р. за доходами в сумі 1.296,9 млрд грн, видатками - 1.491,2 млрд грн, обсягом повернення кредитів - 9,1 млрд грн, обсягом надання кредитів - 13,6 млрд грн, з дефіцитом у сумі 198,8 млрд грн;
  • у 2022 р. за доходами в сумі 1.787,7 млрд грн, видатками - 2.705,7 млрд грн, обсягом повернення кредитів - 12,3 млрд грн, обсягом надання кредитів - 9,2 млрд грн, з дефіцитом у сумі 914,9 млрд грн.

За результатами опрацювання зазначених звітів, висновків Рахункової палати до них та іншої інформації у Комітеті підготовлено проєкти постанов Верховної Ради про зазначені звіти, в яких:

  • наведено узагальнений аналіз реалізації закону про державний бюджет на відповідний рік, включаючи характеристику виконання основних показників державного бюджету і боргових параметрів, особливості відповідного бюджетного періоду та пов’язані з ним зміни у бюджетних правилах, а також виявлені проблемні питання за підсумками виконання державного бюджету у відповідному році;
  • запропоновано взяти до відома зазначені звіти;
  • передбачено надати Кабінету Міністрів доручення, зокрема, проаналізувати відповідні висновки Рахункової палати, вжити заходів, спрямованих на врегулювання виявлених проблемних питань та поліпшення управління бюджетними коштами у процесі виконання державного бюджету у 2023 році і при формуванні проєкту державного бюджету на 2024 рік (з урахуванням висновків і пропозицій Рахункової палати).

Підсумовуючи розгляд даного питання, Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти проєкти постанов Верховної Ради «Про звіт про виконання Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (зареєстровано за №9369) і «Про звіт про виконання Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (зареєстровано за №9370).

Водночас Комітет з питань бюджету направив Кабінету Міністрів у вигляді рекомендацій доручення, передбачені у відповідних проєктах постанов Верховної Ради, зокрема рекомендовано Уряду:

  • проаналізувати висновки Рахункової палати щодо зазначених звітів, вжити заходів для недопущення порушень бюджетного законодавства у поточному і наступних роках та для реалізації відповідних пропозицій Рахункової палати;
  • вжити заходів щодо скорочення податкового боргу та недопущення нарощування нового боргу, підвищивши дієвість податкового контролю за суб’єктами господарювання, які мають відповідний борг;
  • забезпечувати своєчасне відшкодування податку на додану вартість, а також поступове скорочення заборгованості з невідшкодованих сум цього податку виходячи з фінансових ресурсів державного бюджету;
  • посилити контроль за правомірністю надання податкових пільг і їх цільовим використанням, проаналізувати ефективність і доцільність наданих пільг та за результатами внести пропозиції з метою запобігання необґрунтованих втрат доходів бюджету;
  • відновити у 2023 році розроблення і затвердження Стратегії управління державним боргом на середньостроковий період;
  • здійснювати постійний моніторинг єдиного казначейського рахунку і коштів ЄКР, залучених до загального фонду державного бюджету, та забезпечувати їх послідовне повернення;
  • доручити головним розпорядникам коштів проаналізувати стан реалізації бюджетних програм за 2022 рік і в 2023 році, оцінивши ефективність, результативність, економічну доцільність витрат, та врахувати результати такої роботи при підготовці проєкту державного бюджету на 2024 рік, забезпечивши скорочення витрат на непершочергові, економічно необґрунтовані чи неефективні заходи та спрямування вивільнених ресурсів на безпеку і оборону, заходи з ліквідації наслідків збройної агресії, відновлення країни;
  • звернути увагу головних розпорядників коштів на обов’язковість дотримання встановлених строків затвердження порядків використання коштів державного бюджету та паспортів бюджетних програм, посиливши контроль Мінфіну і Казначейства за виконанням такої робити;
  • доручити головним розпорядникам коштів неухильно дотримуватися фінансової дисципліни, забезпечуючи раціональне та ефективне використання бюджетних коштів, вжиття заходів з погашення бюджетної заборгованості, а також неухильний контроль за відповідною роботою розпорядників коштів нижчого рівня;
  • здійснювати постійний моніторинг та аналіз стану кредиторської і дебіторської заборгованості (насамперед простроченої) за видатками державного бюджету, забезпечуючи визначення причин нарощування такої заборгованості та оперативне реагування з метою усунення відповідних негативних явищ;
  • звернути увагу відповідних центральних органів виконавчої влади на необхідність своєчасного затвердження порядків і умов надання трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам, а також розподілу зазначених трансфертів між місцевими бюджетами;
  • посилити контроль за використанням субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, забезпечуючи моніторинг своєчасного і цільового використання таких коштів з місцевих бюджетів, мінімізацію накопичення залишків таких коштів на рахунках місцевих бюджетів та зменшення кількості незавершених проєктів, що реалізуються за рахунок відповідних субвенцій.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

Ілона Тарнопольська головний редактор експертно-правової системи «Експертус Держзакупівлі»
Ви щоденно стикаєтеся зі складними робочими ситуаціями. Ми ж – щоденно допомагаємо їх вирішувати. Тож заходьте в Систему, щоб швидко отримати рішення своєї ситуації

 

 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Навчання для учасників «Як взяти участь і перемогти в публічній закупівлі у Prozorro»

✔️Ґрунтовні лекції, що поєднують законодавчу базу та експертні висновки ✔️ Навчання у зручному онлайн-форматі ✔️ Відеопояснення від провідних експертів ✔️ Сертифікат про підвищення кваліфікації від Юридичного університету Ярослава Мудрого
224

Моніторинг закупівель 2024

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель 2024, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
4216

Примірне положення про уповноважену особу з публічних закупівель

Мінеконміки рекомендує використовувати Примірне положення про уповноважену особу з публічних закупівель як основу для створення власного положення про уповноважену особу. Дізнайтеся, з чого складається Примірне положення та скачайте зразок такого положення
4010

Як діяти учаснику після його визначення переможцем відкритих торгів

Кожен учасник торгів змагається за перемогу. А що робити, коли довгоочікуваний тріумф уже став реальністю? Після оголошення переможця наступає новий, не менш відповідальний етап — підписання контракту. Важливо знати, у який термін можна укласти договір і коли необхідно надати забезпечення його виконання.
187

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді