Бюджетна установа у квітні зареєструвала закупівлю електротоварів. Утім до цього часу платежі не пройшли. Як бути?
Обрати ▶ Консультант з публічних закупівель Мирослава Ясинська пояснює. Одна з останніх змін до Порядку № 590 - пункт 19-1, що його КМУ додав постановою від 07.07.2022 № 765. Цей пункт дозволяє органам Казначейства в умовах воєнного часу у зв’язку з обмеженим фінансовим ресурсом єдиного казначейського рахунка проводити платежі за фактично поставлені товари, виконані роботи та надані послуги на окремі небюджетні рахунки постачальників товарів, виконавців робіт і надавачів послуг з подальшим їх використанням винятково на сплату податків та зборів до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ.
Як в період воєнного стану відкривати небюджетні рахунки та як казначеї працюватимуть з такими рахунками, докладно пояснює Казначейство в листі від 18.07.2022 № 15-12-12/9126.
Щоб відкрити небюджетні рахунки в органі Казначейств, слід керуватися Порядком відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженим наказом Мінфіну від 22.06.2012 № 758.
Відкриття небюджетних рахунків підприємствами та фізичними особами в органах Казначейства, дозволить зменшити кредиторську заборгованість у бюджетних установ. Тобто коли контрагент відкриває небюджетний рахунок в Казначействі, установа платіжним дорученням направляє на цей рахунок бюджетні кошти за поставлені товари, виконані роботи чи надані послуги. Контрагент ці кошти зможе використати на сплату податків та зборів до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ.
Звичайно, після того як постачальник відкриває небюджетний рахунок, маєте укласти додаткову угоду про внесення змін до реквізитів сторін договору. Оприлюднювати таку додаткову угоду не потрібно.
За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
Законодавство не встановлює примірної форми для обгрунтування очікуваної вартості. Доможемо сформувати зразок обгрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі та не порушити вимоги Постанови № 710
Грудень — чи не найважливіший закупівельний місяць. Маємо завершити закупівлі 2024 року, забезпечити безперервну потребу в товарах та послугах на початку січня, а також подбати про перші закупівлі 2025 року.
У консультації розглянемо: хто та в якому порядку затверджує типові проєкти; чи будуть перевіряти відповідність типовим проєктам; як адаптувати типові проєкти до діяльності замовника
Нерідко новачки в закупівлях шукають зразок річного плану, адже за зразком працювати легше. Тож пояснимо, яку інформацію має містити річний план та як без помилок заповнити рядки річного плану у ЕСЗ