Як визначити предмет закупівлі: 6 ключових акцентів
Можна виділити наступні чинники даного корупційного ризику:
- недоброчесність посадових осіб;
- дискреційні повноваження під час підготовки тендерної документації;
- недостатній розподіл обов’язків з планування закупівель, відсутність систем внутрішнього контролю;
- відсутність ефективних механізмів реагування на порушення у спрощених закупівлях.
НАЗК пропонує наступні шляхи для уникнення або мінімізації даного виду корупційного ризику:
1) Здійснення управлінням внутрішньої безпеки (внутрішнього контролю) аналізу Річного плану на предмет наявності ознак поділу закупівлі одного виду послуг або товарів на декілька окремих закупівель, з метою «оминути» застосування процедури відкритих торгів.
2) Використання аналітичних модулів для аналізу закупівель (bi.prozorro.org, clarity-project.info, acm-ua.org).
3) Проведення замовником попередніх ринкових консультацій при плануванні закупівель та організації їх проведення з метою аналізу ринку.
4) Запровадження попереднього аналізу контрагентів та візування уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції проєктів прямих договорів.
5) Створення та організація роботи замовником захищених каналів для повідомлення про можливі корупційні правопорушення у процедурі закупівлі, які надходитимуть уповноваженому підрозділу (уповноваженій особі) з питань запобігання та виявлення корупції.
За матеріалами НАЗК
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.