Очікувана вартість для поточного ремонту: як визначити
Кожна будівля, навіть новозбудована, потребує правильної експлуатації, утримання і ремонту. Тож будь-який закупівельник обов’язково постане перед необхідністю провести закупівлю поточного ремонту.
Організовуємо закупівлю послуг з поточного ремонту: алгоритм+приклад
За Законом № 922 замовник проводив конкурентну (спрощену) закупівлю для поточного ремонту, коли очікувана вартість предмета закупівлі становила від 50 тис. грн. У воєнний час замовник зобов’язаний проводити закупівлю поточного ремонту за конкурентною процедурою закупівлі за вищого порогового показника — 200 тис. грн. І відкриті торги у цьому разі безальтернативні, окрім випадків обґрунтованого укладення договору за пунктом 13 Особливостей.
Будь-яка закупівля починається з правильно сформованої потреби. А планування закупівлі поточного ремонту викликає у закупівельників чимало запитань.
Розберемо разом способи визначення очікуваної вартості поточного ремонту та дамо підказки, що допоможуть спростити цей процес.
Чим керуватися
За будь-якої закупівлі поточного ремонту у закупівельників виникає запитання, чи потрібно виготовляти проєктну документацію. Відповідь знаходимо у Листі Мінрегіону.
До відома Будівництво — нове будівництво, реконструкція, реставрація, технічне переоснащення, капітальний ремонт об’єкта будівництва. Таке тлумачення надають положення Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI, «Про архітектурну діяльність» від 20.05.1999 № 687-XIV, Державних будівельних нормах України ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», що затверджені наказом Мінрегіону від 04.06.2014 № 163 |
З огляду на положення нормативно-правових актів поточний ремонт не належить до будівництва. Отже, на нього не поширюються нормативні документи, що діють у будівництві.
Додатково варте уваги уточнення Мінрегіону щодо проєктної документації на поточний ремонт. Мінрегіон наголошує, що Положенням про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженим постановою КМУ від 30.04.2014 № 197, не встановлені повноваження цього Міністерства розробляти нормативно-правові акти з визначення вартості поточного ремонту будь-яких будівель.
Отже, проєктна документація для поточного ремонту не обов’язкова.
Якщо предмет закупівлі — роботи, замовник дотримує вимог до складання технічної специфікації, які передбачені у Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженій наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі — Настанова).
Як враховувати індекс інфляції вочікуваній вартості предмета закупівлі
Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проєктну документацію.
Натомість для поточного ремонту жодний нормативно-правовий акт не визначає обов’язкової форми технічної специфікації.
У цьому випадку доречно керуватися роз’ясненням Мінрегіону, наведеним у Листі. А саме, що вартість поточного ремонту слід визначати на підставі обґрунтованих трудових і матеріально-технічних ресурсів та їх вартості, обчисленої в поточному рівні цін.
В окремих обґрунтованих випадках замовник (розпорядник коштів) розпорядчим документом за відповідним обґрунтуванням може поширити дію положень Настанови з визначення кошторисної вартості робіт на поточний ремонт.
Важливо! Замовник під час закупівлі поточного ремонту може керуватися правилами складання технічної специфікації, передбаченими для закупівлі робіт. Він самостійно визначає перелік будівельних норм, якими повинен керуватися учасник.
Як діяти на практиці
До початку поточного ремонту визначте, що саме ремонтуватимете. Для цього потрібно:
- обстежити об’єкт;
- скласти перелік робіт та матеріалів для проведення поточного ремонту.
Щоб зафіксувати отримані дані, можете застосувати форму дефектного акта, наведену в Додатку 29 до Настанови.
За рекомендацією законодавця уповноваженою особою призначають того, хто отримав економічний чи юридичний фах. Тому зазвичай закупівельник не має профільної освіти, що дала б змогу самостійно скласти технічну специфікацію навіть для найпростішого поточного ремонту.
Тож, щоб обстежити об’єкт та скласти дефектний акт, а надалі ще й скласти кошторис і визначити очікувану вартість, замовнику необхідна кваліфікована допомога. Наведемо три її варіанти, які можна використати на практиці.
1. Закупівельник керується рекомендаціями робочої групи (комісії, створеної замовником). До її складу включають працівника (спеціаліста) із знаннями в галузі будівництва. Колегіально члени групи розробляють дефектний акт, у якому зазначають перелік робіт для проведення поточного ремонту. Цей документ затверджує керівник замовника. Надалі перелік робіт із розрахунком їх кошторисної вартості передають закупівельнику.
2. Закупівельник може обрати альтернативні способи складання дефектного акта та розрахунку кошторису для поточного ремонту. Наприклад:
- на запит чи відповідно до укладеного договору отримати послуги щодо розроблення кошторису на поточний ремонт;
- за результатами моніторингу ринку надіслати контрагентам, що виконують будівельні роботи, запит з пропозицією обстежити об’єкт та запропонувати ціну ремонту.
3. Ефективною буде закупівля послуги з виготовлення проєктної документації для поточного ремонту. Таку можливість законодавство прямо не визначає, але й не забороняє. Не заборонено й проводити експертизу кошторисної вартості поточного ремонту.